Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Metpetergaathetbeter

wat nog niet is, kan nog komen ![8D]

Misschien is Martin al aan het schrijven voor het september-nr ?[:)]

Ongetwijfeld stof tot nadenken en mits een aanpassing te gebruiken voor ho !

Groeten Peter[;)]

Martin Welberg

Ben nog nie gevraagd [;)]

Zo verder met de struikies, paar 6, 4.5 en 2mm fibers toegevoegd met spuitlijm. Laatste afwerking met WS fine turf weeds. Shotje met camo paint desert aan de onderzijde..





Even wat dichterbij, eerst de sisal touw struikies...



en de bloemistendraad meet wooly vezels..





Heb nog een lading Polak fijne blaadjes liggen, ga dat 's op de volgende serie proberen...

Steam.N

Indrukwekkend ... en leerrijk [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }


Martin Welberg

Vandaag een lekkere rustige zondag. Had niet zoveel zin om aan de modules te werken en heb daarom maar eens 2 reefer kitjes van 0n30IMA uit de la getrokken en daar een begin mee gemaakt.

Eerst effe een plaatje van struiken op papier...



Kun je met een schaar knippen en is op maat te scheuren..
Schoot aardig op vandaag met de reefer kits, een is er bijna klaar de ander alleen het onderstel...





Love the low-riders !

Kautenbach

...love Martin (s werkzaamheden wel te verstaan..)

[:0]hoe ga je eigenlijk de overgangen tusse nde modules maken, met name vooraan bij de kustlijn, en vooral bij het water zal nog een miloco klusje worden[:o)] ben wel nieuwsgierig, ik heb ook zo'n overgang, ik gebruik Noch waterdrops die meerdere malen met een fohn/soldeerbout te bewerken zijn, maar volgens mij heb jij een aantal laklagen toch[?]

Martin Welberg

Thnx Wim. Ben er zelf nog niet helemaal uit. Gebruik normaal eerst een aantal lagen hoogglanslak (acryl) waarna ik golven maak met een extra heavy acrylmedium. Die overgangen zal op zich wel een probleempje worden om die netjes te verstoppen [:(] maar dat gaan we zien.

Martin Welberg

Stap voor stap struik gebouw  ;D

Begin op een plaatje aluminium



Dit keer ipv plakband het stukkie afplakpapier (autospuitbranche / spackspuitersspul) maar vastgezet met spuitlijm (van de action, kan permanent als niet permanent gebruikt worden) daarna effe aflakken met een bruin/zwarte latex (RAL 8019 of 8022)



Sisaltouw in verschillende stadia van bewerking, gebruik om het wat rechter te krijgen een kam uit de dierenwinkel..



Kleine wijziging in volgorde, de blobs met hete lijm vond ik een beetje storend dus ben daar nu eerst mee begonnen..



gelijk maar een tweede plaatje met 0.4mm bloemistendraad..



Volgende stap is het netjes tussen de struikies smeren van iets verdunde houtlijm en daaroverheen een variatie van zaagsel (waar ik zat van heb) met een grovere en een fijne zeef strooien





van dichtbij (althans zo dicht als m'n lens wil hebben)



Beide plaatjes staan te drogen...volgende stappen volgen..

Jefftrack

Je bent weer lekker bezig Martin.....ga vooral zo door met het stap voor stap uitleggen van het maken van het struikgewas.

Jeffrey

Stedahult

Dat sissitouw kun je ook bij de mrs. uit den hobbybox halen [;)]
Ben d'r ook al mee bezig. Je gaat binnenkort voor Han werken?? [:p]
Mvh. Steef

Jefftrack

Ik zal ook eens op zoek moeten naar het Sisal.....[:D]

Jeffrey

Martin Welberg

He Steef ookal hier [;)] Heb btw geen sissimissy [:D]

Volgende stap na het drogen van de witte lijm met zaagsel is een laag bruinzwarte drap aanbrengen. Een mix van latex, witte houtlijm en voorstrijk...





Paar uurtjes laten drogen en dan komen deze aan de beurt, knikkerbusje supermat uit de dumpshop in Hengelo (5,25 per bus geloof ik)



Beide plaatjes een snelle laag verf....





Laat de hele handel nu weer een daggie drogen, wacht ook nog op een bestelling met ailenee's tacky glue. Wil dat spul eens proberen om de wooly vezels aan de bloemistendraadjes te lijmen...

Tussendoor eventjes bezig geweest met een serieus graspollen apparaat....



goed voor 77 polletjes per plaat en ze zijn stapelbaar.. [^]



dat maakt dus 154 polletjes in een sessie  [8D] Weet ik ook wat ik kan zou kunnen verpatsen als het wat slechter met de toko gaat  [;)] [:D]

Martin Welberg

Zo alles is weer droog dus het is gras tijd. Laagje met 2mm vezels. Voordeel aan zo'n plaatje is dat je'm effe op de kop houd en de restanten eraf kunt schudden. Daarna gelijk verder, dunne lijm ingedrupt met een injectiespuit en wat 4,5mm vezels toegevoegd..zelfde verhaal met de overtollige  ;)





Heb in de close-ups een 5 eurocent stuk neergezet om te laten zien hoe groot het is..





En een paar proefjes met ailenee's tacky glue, een stukkie draad en wat wooly vezels



dat is het voor nu, morgen meer...

Martin Welberg

Heb een beetje een miskleun gemaakt door 12mm vezels op de takkies te gaan strooien ipv 6. Ach er het beste maar van gemaakt. Paar 2mm toegevoegd en daarna een laagje Polak fine leaves..



Van dichtbij...



Een lesje geleerd uit deze, niet teveel van dat G vocht naar binnenslaan als je nog aan je groen wilt werken  ;D

Martin Welberg

En de laatste in deze hoedoenikdat...de bloemistendraad struikies. Eerst hier en daar wat ingekort en daarna het plakken van wooly vezels met aleene's tacky glue...



Vogende stap is met 6mm vezels, gebruik een goedkope airbrush en Polak Sprayfix..WS scenic cement oid zou ook kunnen. Airbrush geeft een betere controle dan een bus met spuitlijm...



herhaling van de vorige stap maar nu met 2mm vezeltjes....



Beviel me wel de airbrush (eerste keer da'k zo'n ding in handen heb) dus ook maar wat zwart er op gespoten...



Airbrush en sprayfix, Polaks fine leaves met een theezeefie aangebrachten dan is dit het resultaat...



zocht naar zo'n luchtige look, geloof dat het die wel heeft...



Nu nog her en der een klein beetje bijwerken en knippen...
That's it folks.................easy [:D]