Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

Laatste dagen van 9 tot 22.00 aan het werk, betekend niet echt veel tijd om te bouwen. Toch een dakkie geschildert en geweathered, andere pandje de verlichting erin en het dak erop. Schuurtje wat lichte extra weathering op de boards..





Maar eens kijken hoe dat eruit ziet met een korte trein...


Pol

Ik ben dit al een hele tijd in stilte aan het volgen, maar nu moet ik het toch even kwijt: dit is weeral modelbouw van de hoogste plank! Amai; als ik dat ooit half zo goed zou kunnen, zou ik een heel tevreden mens zijn! Proficiat![:p][:p]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Martin Welberg

Dank je Pol, ook voor mij is het regelmatig vallen en opstaan. Gewoon doorgaan en telkens de lat een klein stukkie hoger leggen. Zie ook dingen waarvan ik denk, jeeeee als ik daar de helft een van kan ( denk aan Anders Malmberg), maar door te proberen lukt het soms ook nog eens ..

Martin Welberg

Beetje klein spul de laatste tijd, groen, gras en dode bladeren...









m'n vingers plakken haast aan de toetsen  ...

Gerolf

citaat:
Geplaatst door milocomarty
m'n vingers plakken haast aan de toetsen  ...
Handig, altijd je klavier bij de hand [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door Gerolf
citaat:
Geplaatst door milocomarty
m'n vingers plakken haast aan de toetsen  ...
Handig, altijd je klavier bij de hand [:D]
Lastig met gitaar spelen, zie me al staan met m'n Gretsch om m'n nek en een klavier aan m'n vingers..[:D]

Kautenbach

hahahaha, zou wel een aardige zelfporttret pose op je baan zijn, voor de gunshop. Moet vast geen enkele moeite voor je zijn zoiets te fabrieken gezien de prachtige resultaten to nu toe[;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Kautenbach
zou wel een aardige zelfporttret pose op je baan zijn
Prima idee, Wim. @ Martin: Doen, man [8D] [;)] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Decapod

Martin, weer knap werk. Hoe een paar dorre blaadjes plotselin voor meet realisme kunnen zorgen. Misschien kan je er ook nog wat kwijt onder de huizen? Daar waait dat dikwijls bijeen.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Martin Welberg

Net terug van een gig in Amersfoort..gaat toch beduidend beter zonder een klavier aan de vingers [:D] maar zal een zelfportret in gedachten houden !! En Decapod, sorry uwen echte naam is me op dit uur even ontschoten..d'r liggen ook naast een kartonnen doos met een as ratten familie, restanten van de bouw ook aardig wat dode bladeren onder het gebouw...welterusten. Morgen / vandaag weer zo'n later, weer spelen mey de band..

Martin Welberg

Vandaag een traag begin gemaakt met het dakkie van het andere pand. Besloten dat er groene shingles op komen. Strippies groen Canson MiTeintes pastelpapier ingeknipt met een schaartje...




Gerolf

Het kan aan de foto liggen, maar het lijkt dat je inknippen te weinig effect heeft.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Ligt een beetje aan de foto Gerolf. In het echie zie je veel beter dat het kleine stukkies zijn. Moet ook nog geschilderd en gedrybrushed worden. En kan door dat inknippen na de tijd hier en daar wat shingles naar boven halen.
Klaar met het plakken van de papieren shingles, nu nog een paar ridgecaps en cornerposts. Daarna aan het ramen bouwen  ::) Effe een paar shotjes gemaakt om te kijken of dit groene dak me aanstaat. Denk dat het er wel aardig uitgaat zien onder de bomen met wat weathering en een roodachtig winkeltje wat meer op de achtergrond.






Martin Welberg

Dak zit dicht, nokshingles geplaatst en andere kleine gevouwen stukkies papier. Beetje geweatherd..werd het tijd voor een pannenbier [:D]  :pompom:





Module eens van een andere kant gefotografeerd, straatgezicht...



Zal eens kijken als het weer het toelaat of ik dit weekend wat plaatjes buiten kan schieten...

Martin Welberg

Vanavond maar eens een poging tot ramen en deuren gewaagd. Onder de indruk van Marty's sticky stuff (dat 3M 468MP spul van Martintje hier op het forum) heb ik dat maar eens op de achterzijde van het fineer geplakt. Daarna diverse breedtes strippies gesneden en peel en stick op een stukkie overhead sheet geplakt. De deur op een stukkie dun karton..Dat spul maakt het leven makkelijk en bouwt lekker snel weg. Geen geknoei met secondenlijm en plakt als de beste..Geen plaatjes geschoten van het bouwproces alleen van het bijna affe, moet nog wat weatheren op de snijkanten