Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Durango

Lekker beatup schuitje zo.
Volgens mij laat die link zien dat de touwen een beetje versleten zijn en vol zitten met bevroren water.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Martin Welberg

Dank je Leon, maar volgens mij is het toch echt wat bont / dierenhuid achtigs..http://www.hnsa.org/ships/img/luna1.jpg

Martin Welberg

Op een ander forum gaf John me het idee om met wol oid te werken ben dus even met John z'n idee aan het werk geweest, had geen wol wel katoenen draad, werkte ook. Originele bow-fender van Frenchmen River als basis gebruikt en er met superglue de draden opgeplakt nadat de einden met een messing borstel zijn uitgeborsteld, laatste behandeling met verdunde matte medium, in de foto's nog nat maar zo tevreden met het resultaat dat ik ze jullie niet onthouden wou?





nu effe wachten tot het droog is en dan kijken of ik 'm nog eens licht kan opborstelen

Martin Welberg

Had gezegd dat ik dit weekend het water zou gaan maken, dus woord bij daad en paar golvies aan het maken geweest met gloss acryl heavy gel medium?.





hopelijk is die witte zooi wel droog voor OnTraX?

Martin Welberg

Vandaag weer wat verder met de 'Gail' ze is bijna klaar, stuurman en 2 mans crew staan in de zwarte grond, heb de rondom de romp watertjes wat strakker getrokken en wat kleine details aangebracht?






Martin Welberg

Vanavond tot een uurtje of 10 in de houzagerij aan een ander onderstel voor OnTraX gewerkt, deze is voor een tentoonstelling wat aan de lage kant. Consessies ten opzichte van het schuine plafond. Daarna effe snel met de krabber om de bakkes, ging natuurlijk weer mis, onder het warme water en verder met m'n watertjes. Voordeel aan acryl is dat je redelijk snel verder kunt ondanks dat het niet compleet droog is, en het stinkt niet. Dat laat ik over aan m'n WP sokken..Golven allemaal wat witte schuimkoppen gegeven met een titanium witte, zo onverdund uit de tube, drybrush..heb al het water rondom de werf onder handen gehad









ben zelf erg tevreden met het resultaat, geeft de scene wat meer 'drama'. Zie wel dat er nog wat touch-ups op kleine dingen als te grote spijkergaten moeten komen, en wat meer kleinere details aan de werf zelf. Hoop morgen het onderstel af te hebben, kan ik beginnen aan een bijpassende achtergrond ?

Durango

Ziet er erg goed uit Martin.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door Durango

Ziet er erg goed uit Martin.[:D]



Thanks Leon ..

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door evan

Nog 1,5 week[:D][:p]



Had van mij nog wel wat later gemogen [;)]

Martin Welberg

Gaat ondertussen aardig wat tijd zitten in het maken van een stabiel frame speciaal voor OnTraX, maar al wel een stuurman in de sleper geplaatst?.alhoewel  de bemanning wel effe de raampies had mogen schoonmaken voor dat ze het ruime sop kozen?




Martin Welberg

Gadver wat een tijd kost het om een degelijk frame te bouwen, bijna klaar voor de spuitcabine (facia's enzo dan), iemand sie goed is met de naaimachine en stofjes geritselt voor de rok, vrijdag maar eens bezig met de achtergrond..was 22.30 vanavond toen ik uit de werkplaats kwam, had geen puf meer wat te doen aan de baan. Wel een beetje aan het ouwehoeren met een fotobewerkingsprogramma...





nighty night !!!!!!!!!

Paulogic

Heel overtuigende beelden ![:p][^]
Maak er maar dreamy night van [:)]
mvg,
Paul(ogic)

Durango

Yeaah Dat is ut wl vooral die bovenste.
Ik zie de magnesium al ploffen toen die gemaakt werd[:D][:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Martin Welberg

Vanochtend een begin gemaakt met de achtergrond voor de OnTraX modulen, eigenlijk jammer dat ze maar eenmalig gebruikt worden..