Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Goedkoop digitaal

Gestart door Huugooke, 05 januari 2012, 14:41:28 PM

Huugooke

Het is hier waarschijnlijk als eens uitgezocht, daarom deze vraag:
wat is het allergoedkoopste, commercieel verkrijgbare; no-nonsense  systeem om digitaal multi- (of bi-) protocol te starten.
Ik ga er van uit dat je een transfo hebt en uiteraard een loc met decoder.
...en rails natuurlijk

Michiel

Naar mijn idee, als je al beschikt over een oude PC met seriel poort, dan lijkt me MR-Direct met een booster de goedkoopste oplossing. Met Koploper of een ander besturingssysteem hou je dan je treinen onder controle.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

Inderdaad het goedkoopst Michiel, en ik ben grote fan van het systeem!
Ik gebruik zelf een oude 386 en een even oude Laptop en een zelfgebouwde booster.
Maar ik zocht iets voor de kleinbehuisde met een voorlopig onbereikbare baan die "even" een loc wil testen na b.v. inbouw van een decoder

Michiel

Een Multimouse van Roco of Fleischman is relatief goedkoop en kwalitief goed. Het enig, dacht ik, is dat je geen registers kan uitlezen, maar wel programmeren. Bon, ik gebruik zelf Lenz, en heb dus geen persoonlijk ervaring met een MM.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Binco

citaat:
Geplaatst door Michiel

Een Multimouse van Roco of Fleischman is relatief goedkoop en kwalitief goed. Het enig, dacht ik, is dat je geen registers kan uitlezen, maar wel programmeren. Bon, ik gebruik zelf Lenz, en heb dus geen persoonlijk ervaring met een MM.


Inderdaad, ik zou ook de Lokmaus aanraden van Roco.
Indien u er wel enkel CV's me wil programeren dan neem je gewoon de Multimaus, kost een klein beetje meer.
Of allebei [:D] want ze zijn combineerbaar als Master-Slave!

Ambrosius

citaat:
Geplaatst door Michiel

Een Multimouse van Roco of Fleischman is relatief goedkoop en kwalitief goed. Het enig, dacht ik, is dat je geen registers kan uitlezen, maar wel programmeren. Bon, ik gebruik zelf Lenz, en heb dus geen persoonlijk ervaring met een MM.



Klopt idd, met de MM van Roco/Fleischmann kan je enkel CV's programmeren en NIET uitlezen. De MMPro kan dit wel, maar kost wel uitzinnig meer geld...

conducteur

Koop een multimaus in een startset die ze aanbieden voor 160 euro. De versterker, transformator en handregelaar kosten los een goede 300 euro, en dan krijg je er nog een trein bij.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Binco

@ Ambrosius,
De Multimaus Pro is de draadloze versie van de Multimaus (en die ziet blauw)
Je kan zowel met de Multimaus als met de Multimaus pro CV's programmeren met de Lokmaus gaat dat niet. Heb afbeeldingen bijgevoegd om ze gemakkelijk uit elkaar te kunnen houden.

@ Rian

Kijk eens op Ebay, daar vind je de set Transfo - Booster - Multimaus voor een goede 75 ? 100?, deze komen vaak van winkels die die set's uit een doen. En als het een 'Powerseller' is moet je geen schrik hebben. [:)] spreek uit ervaring

[:)][;)]

conducteur

Dan neem ik er voor 50 euro extra graag de garantie bij, de loc (nu met rookgenerator!) en de trein. De sporen kun je nog kwijt op ebay of gelijkaardige sites.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Huugooke

Ik wist dat ik het hier moest vragen! Bedankt voor de info mensen.
Nu op zoek naar een starterdoos in de "solden".
Tenzij er daar iemand...

argilla

citaat:
Geplaatst door Binco

@ Ambrosius,
De Multimaus Pro is de draadloze versie van de Multimaus (en die ziet blauw)
Je kan zowel met de Multimaus als met de Multimaus pro CV's programmeren met de Lokmaus gaat dat niet. Heb afbeeldingen bijgevoegd om ze gemakkelijk uit elkaar te kunnen houden.

@ Rian

Kijk eens op Ebay, daar vind je de set Transfo - Booster - Multimaus voor een goede 75 ? 100?, deze komen vaak van winkels die die set's uit een doen. En als het een 'Powerseller' is moet je geen schrik hebben. [:)] spreek uit ervaring

[:)][;)]





Met MultiMaus Pro ( de blauwe dus) kan je wel uitlezen.[;)]
Configuratie variabelen (DCC-CVs 1 ? 1024, waardebereik 0 ? 255) uitlezen en schrijven.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Binco

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door Binco

@ Ambrosius,
De Multimaus Pro is de draadloze versie van de Multimaus (en die ziet blauw)
Je kan zowel met de Multimaus als met de Multimaus pro CV's programmeren, met de Lokmaus gaat dat niet. Heb afbeeldingen bijgevoegd om ze gemakkelijk uit elkaar te kunnen houden.

@ Rian

Kijk eens op Ebay, daar vind je de set Transfo - Booster - Multimaus voor een goede 75 ? 100?, deze komen vaak van winkels die die set's uit een doen. En als het een 'Powerseller' is moet je geen schrik hebben. [:)] spreek uit ervaring

[:)][;)]





Met MultiMaus Pro ( de blauwe dus) kan je wel uitlezen.[;)]
Configuratie variabelen (DCC-CVs 1 ? 1024, waardebereik 0 ? 255) uitlezen en schrijven.



Dat staat er toch [:I]
Het zou trouwens maar raar zijn moest je dat wel met de Multimaus kunnen maar niet met de Pro versie

[:)][;)]

dgrr57

Naar de SPROG al gekeken : HIER en DAAR [?]

argilla

citaat:
Geplaatst door Binco

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door Binco

@ Ambrosius,
De Multimaus Pro is de draadloze versie van de Multimaus (en die ziet blauw)
Je kan zowel met de Multimaus als met de Multimaus pro CV's programmeren, met de Lokmaus gaat dat niet. Heb afbeeldingen bijgevoegd om ze gemakkelijk uit elkaar te kunnen houden.

@ Rian

Kijk eens op Ebay, daar vind je de set Transfo - Booster - Multimaus voor een goede 75 ? 100?, deze komen vaak van winkels die die set's uit een doen. En als het een 'Powerseller' is moet je geen schrik hebben. [:)] spreek uit ervaring

[:)][;)]





Met MultiMaus Pro ( de blauwe dus) kan je wel uitlezen.[;)]
Configuratie variabelen (DCC-CVs 1 ? 1024, waardebereik 0 ? 255) uitlezen en schrijven.



Dat staat er toch [:I]
Het zou trouwens maar raar zijn moest je dat wel met de Multimaus kunnen maar niet met de Pro versie

[:)][;)]




Ik heb "niet" geschreven dat je dat "niet" kan uitlezen. Ik heb enkel meer duidelijker aangegeven dewelke Binco ![^]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Huugooke

De MS2 van M?rklin is blijkbaar multiprotocol en de Maus niet?
Iemand ervaring met die lockaarten?