Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

welke wagens op marklin baan?

Gestart door edwin, 10 november 2005, 18:34:15 PM

edwin

hallo

kanik fleischmann op mijn marklin baan gebruiken of moet ik die wielen vervangen voor ac wisselstroom?
indien er meer fabrikanten zijn die wganes aanbieden voor AC laat het me effen weten aub?
dank u
mvg
edwin

svvander

Goh... er zijn verschillende merken die AC-modellen aanbieden.

M?rklin (uiteraard)
Roco
Mehano
Jocadis (uniek, maar prijzig)
Rocky-rail
Piko
Electrotren
Fleischmann
HAG
LS-Models
Oskar
KMB
Laser
Liliput
Sachsen
Tiho
Lima
... en al de anderen die ik vergeet.

Het is niet noodzakelijk om de wielen te vervangen... het is wel beter, maar het hoeft niet. Omgekeerd wel: indien je met een AC wagons op een DC baan wilt rijden, dan moet je ze wel vervangen, anders krijg je kortsluiting.
Ondertussen weet je al hoe je kan zien hoe je een AC-lok hebt he?
Aan de de sleper aan de onderkant [;)]

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Johnnytrein

Het is wel beter om de wielen te vervangen door wielen voor M?rklin, vooral met het oog op latere digitale baan met bezetmelding, de meeste winkels doen dit gratis bij nieuw aankoop. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

laurens66

Maak je gebruik van wielendetectie moet je het wel doen, anders wordt je wagon niet gedetecteerd.

glamo

ik heb MARKILN SYSTEMS,kan ik dan bv:een roco wagon zonder andere wielen op de baan zetten?

KURT
 

Jurgen

citaat:
Geplaatst door glamo

ik heb MARKILN SYSTEMS,kan ik dan bv:een roco wagon zonder andere wielen op de baan zetten?

KURT



Dat is allemaal mogelijk. Maar als je een overweg van M?rklin op je baan hebt, zal die niet sluiten als die wagen daar voorbij rijd.
Je kan dat wel handig oplossen door er dan gewoon een M?rklin wagon achter te hangen. Dan blijft er contact en werkt de overweg wel.
Maar M?rklin Systems, Digital of Delta, maakt geen verschil.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

glamo

bedankt voor de info JURGEN.

KURT
 

dingske

En hoe zit het met locomotieven? Kan je een roco loc op een marklin baan laten rijden?
Ik wil groot zijn in iets kleins.

svvander

citaat:
Geplaatst door dingske

En hoe zit het met locomotieven? Kan je een roco loc op een marklin baan laten rijden?



Ook hier: indien deze voorzien is van een sleper (3-rail).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Johnnytrein

Er zijn verschillende fabrikanten die hun locs vanuit de fabriek in 3 rail uitvoering leveren. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about