Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Hulp gevraagd !!!

Gestart door modeltreinbart, 04 januari 2012, 01:26:42 AM

modeltreinbart

Graag zou ik terug willen starten met een modulair baantje voor bij mij thuis in mijn appartement. Opzich lijkt dit ok ,maar nu zit ik met een beperkte ruimte die maar kan gebruiken deze is 290 cm lang en 40 cm diep . Heeft er iemand van jullie een idee om dit stukje in te kleden er is wel 1 voorwaarde ik rijd belgisch. Ik had zelf al enkele stukjes in mijn gedachten maar steeds kwam ik op zelfde probleem als snel zat ik te vol van sporen terwijl ik iets realistisch wil ( wil ik maar zeggen dat het geen op ??nstapeling van sporen moet zijn maar een natuurgetrouw ). Ook had ik er graag een kleine fidle yard bij gehad.  Kan iemand mij helpen met een baan realistisch baanplannetje? Alle ideeen zijn welkom
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

vanmiegroet

Bart,
Ik zou kiezen voor een klein kopstation.
Max 4 sporen.
De yard zou je kunnen draaien maar dat kost plaats.
Dus een schijf yard zou kunnen.

Maar als je de iets modernere tijdperken doet kun je trek-duw en treinstellen gebruiken.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

modeltreinbart

@ nmbsverzamelaar : ik werk in schaal H0
@ vanmiegroet : het systeem dat ik in mijn fidle yard wil staat al een beetje vast , het probleem situeert zich vooral in het zichtbare gedeelte .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Michael

Bart wat vind je mooi, bergen, glooiend landschap of de Nederlandse polders? Als je daar antwoord op hebt dan weet je wat voor landschap het wordt.
Gezien de lengte van de baan zou ik voor een halte kiezen en niet voor een station, misschien nog een opstelspoortje voor het laden en lossen en verder scenery en landschapsbouw.
Sporenplan, de eenvoud zelve.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

vanmiegroet

Een kleine zijlijn kan ook.

Je hebt bv. Couvin
           Spa
           De Panne (inrit station)
           Mol
           
Maar je kan ook de industrie kiezen.
Bv. Boom
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

modeltreinbart

Ik zou het graag langs vlaamse bodem houden dus vrij vlak . Industrie spreekt mij ook wel aan daar ik enkele ketelwagens heb en rangeerlocs . Maar ik heb ook van de vlakke polders. Daarom stel ik hier mijn vraag om de 2 een beetje tegen over elkaar te zetten en te bekijken wat er dan mogelijk is om toch een realistisch beeld te krijgen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

vanmiegroet

Dan kan je de Petrol doen in Antwerpen of een kaai.
Maar in Den petrol kan je ook een vervallen wijk doen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

modeltreinbart

Ja dat lijkt me ook wel iets maar is dit dan niet een herhaald onderwerp?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

vanmiegroet

Zover dat ik weet zijn dat er maar 2 banen over.
Maar je kan er nog altijd de 'je ne sais quoi' van jouw eigen aan
geven.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

modeltreinbart

Dus u bedoeld een loopje met de realiteit nemen en het toch realistisch laten uitblijken.
Maar dat is dan meer met de aankleding te maken en minder met het sporenaspect. Ookal weet ik dat dit elkaar uiteindelijk de hand geeft.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Heb er deze avond eens over nagedacht. En het idee van DE PETROL vind ik uiteindenlijk zo slecht nog niet, daar ik dan met mijn ketelwagens en eventueel enkele andere goederenwagens weg kan.
Nu is het enkel nog een plannetje uit tekenen en eens vragen aan een van mijn familieleden of ik hun fototoestel of scanner mag gebruiken. Later zal er een update van volgen maar in tussen mogen er eventueel nog ide?n komen zodat ik ze kan overwegen. Dit om de verschillen eens te vergelijken en zo tot het beste resultaat te komen waar ik toch in kan vinden.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

vanmiegroet

Klein vraagje:
gaat het met het plan maken?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

modeltreinbart

Ja en nee , het probleem is dat ik nu met studies bezig ben voor de vrachtwagen. Gevolg dat ik nu minder tijd heb om een deftige tekening te maken. Eens mijn examen maandag gedaan is, mits goed resultaat kan ik mijn tekening beginnen maken. Dan ben ik thuis tot maandag 6 februari
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

mnieuwlaet

en geslaagd voor den camion en tekening gelukt? of allebei mislukt  [B)]