help bij het tekenen van een baan

Gestart door GTTtommy, 02 januari 2012, 23:34:45 PM

PeterC

#15
Tom, 1 meter is breed!  Als je al al je rails hebt (en de plaats), leg ze dan eens uit (desnoods op de vloer) en kijk wat het geeft.  Een ontwerp in Wintrack is en blijft een ontwerp.  Wanneer dat dan je een 'goed gevoel' geeft, ga er dan voor.  Anders wordt het 'aanpassen' [;)].
Groetjes, Peter


Kautenbach

#16
Tom,

Peters opmerking zeker terecht.

Een alternatief is om een 8 te maken, dan liggen je sporen niet so strak (maar krijg je wel weer steile hellingen door), en/of evt enkelspoor ipv dubbelspoor, bij alles, Peters opmerking werkt altijd goed. waarom wi lje graag dubbelspoor, vanwege rijden met meerdere treinen (i wel begrijpelijk/logisch)

ik vindt het zelf wel lastig dat je een eindstation hebt als schaduwstation, en dat eindstation alleen vanuit 1 richting vanaf hetbuitenste spoor bereikbaar hebt, is lastig om dit zo goed te benutten, en je service gat/ toegang, dat gaat zo niet want er loopt een laag gelegen toegangsspoor naar je schaduwstation overheen, die zou ik wat opschuiven. Als je zo je kopstation inricht als eindstation, leg dan je ontkoppelrailsen naar de kopkanten vh spoor, daar staat je loc, evt de lengte van de ontkoppelrails tot het stootblok afstemmen op de exacte lengte van eenbepaalde loc (die rijdt je dan voorzichtig tegen het stootblok aan, loc aan de andere kant aankoppelen en bij het wegrijden ontkoppelen vd loc)

zoals je zelf al zegt, het is een leerbaan, blijf vooral volgens mij niet te lang hangen in rails leggen en baanplannen en ga lekker an de slag, ook ervaring opdoen met de afwerking, scenery bouwen ect.


groetjes wim

GTTtommy

#17
hallo,
lees even wat er onder de tekening staat??
"de sporen liggen over de opening, maar deze worden nog iets verder opgeschoven, zodat ze er rechts van komen te zitten, ik wow niet helemaal opnieuw beginnen"

ik weet dan 1M breed is, maar smallers is niet echt mogelijk,
ik wil Zowizo dubbelspoor, omdat ik 1 in 2 richtingen wil rijden,
en 2, met meer loc's wil rijden,
het kopstation is niet bedoelt als station, het is gewoon een plaats waar ik mijn treinen kan stallen, zodat ik niet altyd de ene er moet afhalen en er een andere op hoef te zetten

de tafel komt wrss op wielen zodat ik ze naar voor kan schuiven [:D]
mvgr

Kautenbach

#18
haha Tom,

Je hebt helemaal gelijk, en nog in een groot lettertype ook!!

Blijf ik wel bij het punt, vooral ook zoveel mogelijk alle faceten langsgaan, je kunt, denk ik, nu vooral veel tijd steken in de scenery, bouw van huizen/bomen, expirimenteren met rotsen/landschapsbouw ect.

ik kijk nog eens naar de beschikbare ruimte, nou da's nog best wat![:D]

Heb je aleen idee bij wat voor sfeer/scenery je wilt?

GTTtommy

#19
gewoon iets duits, niet specefiek een bepaalde omgeving,
een duits stationnetje, met een weg (met het faller car system)
en wat rijdende auto'tjes,
eerst ga ik het houten stelsel bouwen en de baan leggen, aankleden is voor het volgende stadium

voorstellen, en dergelijke zijn altyd welkom,
of als je zelf met een goed plannetje komt,

Gerolf

#20
citaat:
Geplaatst door GTTtommy
de tafel komt wrss op wielen zodat ik ze naar voor kan schuiven
Dat heeft als voordeel dat je dat mangat niet nodig hebt [8D]
Denk er wel aan dat je poten dan zeer stevig aan je raamwerk moeten hangen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GTTtommy

#21
hallo,
de houten constructie word toch niet op wieltjes gemonteerd dit is vrijwel onmogelijk, de houten constructie moet zeer sterk op de poten staan, en de afwerking aan de kant kan nooit tot tegen de kant gebeuren
dus gaan we een andere oplossing moeten zoeken, miss nog een baanontwerpje tekenen,
k zet mijn verdere ontwerpen hier wel neer

mvgr