Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Draaischijf Fleischmann 6652 3-rail

Gestart door lilitrein, 01 januari 2012, 18:14:06 PM

lilitrein

Beste allemaal,

Ik ben in het bezit van een Fleischmann draaischijf 6652 voor 3-rail.
Ik rijd digitaal met Lenz, maar zonder computer dus alles analoog geschakeld.
Nu zit ik met een paar vragen;
Ik weet dat ik de draaischijf sporen van digitale voeding moet voorzien.
Ik weet ook dat het draaimechanisme een aparte voeding heeft.

1 - Moet de voeding van de bediening  ( Flm. 6609 ) op een wisselstroom aansluiting of kan deze op de digitale stroom?
2 - Kan de rijstroom voeding van de draaischijf direct op de digitale rijstroom?  Spoorze  Bert
Periode II  Deutsche Reichsbahn
Brawa-Roco-Fleischmann-Märklin-Rivarossi-Piko-Trix. 3-Rail Digitaal-Analoog geschakeld.

INFO

Is het een vreemde opmerking als ik zeg kijk eens in de handleiding van de draaischijf, daar zal het vast in staan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

lilitrein

Hoi Info,
In de handleiding wordt alleen gesproken over wisselstroom of gelijkstroom aansluitingen.
Daarom mijn vraag; kan je de wisselstroom aansluitingen zondermeer vervangen door digitale voeding.
Ik heb de draaischijf gekocht toen digitaal nog in de kinderschoenen stond.

Spoorze  Bert
Periode II  Deutsche Reichsbahn
Brawa-Roco-Fleischmann-Märklin-Rivarossi-Piko-Trix. 3-Rail Digitaal-Analoog geschakeld.

eric

citaat:
Geplaatst door lilitrein



1 - Moet de voeding van de bediening  ( Flm. 6609 ) op een wisselstroom aansluiting of kan deze op de digitale stroom?
2 - Kan de rijstroom voeding van de draaischijf direct op de digitale rijstroom?  Spoorze  Bert



Bij mij werkt het enkele jaren probleemloos met de voeding voor het draaien op wisselspanning en de rijspanning digitaal.

lilitrein

citaat:
Geplaatst door eric

CiteerGeplaatst door lilitrein


Erik, bedankt voor de informatie,heb het zo aangesloten en het werkt PRIMA!!!

Spoorze  Bert


Periode II  Deutsche Reichsbahn
Brawa-Roco-Fleischmann-Märklin-Rivarossi-Piko-Trix. 3-Rail Digitaal-Analoog geschakeld.