Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Forumbaan 2012

Gestart door argilla, 31 december 2011, 11:09:09 AM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
Ik probeer dit zo goed als mogelijk te doen. [V]
Daar ben ik absoluut en volledig van overtuigd. Meer nog: als jij er niet geweest was, zou er in 2008 en 2010 niks gestaan hebben!
Ik doe het jou niet na [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Toch even iets meer over de club van Aalst (http://www.ovmv.be/index.php/treinen-topmenu-161).

Zij zijn een aantal jaren geleden op de kar gesprongen en hebben een aantal modules gemaakt met onze normen. Daardoor zijn zij een vaste en drijvende waarde binnen de forumbaan, wat ik enorm apprecieer.

Ik wil graag wat publiciteit maken voor hun concept.
Door middel van deze modules laten zij leden binnen hun vereniging toe iets heel individueels te maken en toch tot de club te behoren. Aan deze modules kan zowel in clubverband als thuis gewerkt worden.
Mij lijkt het bovendien een uitstekende gelegenheid om nieuwe leden rustig te laten oefenen in het modelbouwen.
En daarbovenop krijgt hij die het wenst af en toe de gelegenheid deel te nemen aan een grote expo! Een onvergetelijke ervaring.

Ik verwacht nu enkele reacties van clubmensen die zullen zeggen dat zo'n nevenprojecten er alleen maar voor zorgen dat de 'grote clubbaan' vertraging oploopt.
Klopt. Die ervaring heb ik thuis ook. [;)]
Doch, nog een groot voordeel van de module: je kan ze op een redelijke termijn afwerken en dat geeft een geweldige voldoening. [:)]

Waar blijven de andere clubs? [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
Waar blijven de andere clubs? [:D]
Dat zou wat kunnen betekenen:
Meteen meer momenten om samen een stukje forumbaan bij elkaar op te zetten, meer te zien op club-opendeurdagen, ... [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mivc057

Bij deze denk ik dat de forumbaan een nieuwe boost kan krijgen en hopelijk vele twijfelaars over de streep kan trekken om dit prachtig,collectief project verder uit te bouwen.
Bedankt Luc voor alles wat je er al voor gedaan hebt.

SuSke

citaat:
Geplaatst door doomslu
[br...Ik verwacht nu enkele reacties van clubmensen die zullen zeggen dat zo'n nevenprojecten er alleen maar voor zorgen dat de 'grote clubbaan' vertraging oploopt.

De vraag die je als club dan kan stellen is of er op een "grote clubbaan" ook een tijdsdruk gezet wordt - de dwangom ze voor die tijd af te krijgen.
Ik dacht altijd dat we onze "hobby beoefenen" en een van de voorwaarden voor mij van een hobby is net dat die dagelijkse professioneel opgelegde tijdsdruk even opzij gezet kan worden.
Mij maakt het echt niet uit of die grote clubban (thuis ben ik daar niet de gelukkige bezittervan) nu volgende week of volgende maand klaar is, de bedoeling is om er "samen" en in een "clubverband" aan te werken om "samen" iets naar voeer te brengen. En om iets "samen" te doen moet je ook "samen" overleggen en dat zet automatisch een rem op "high-speed" projecten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

martintje

Sterker nog, ik durf de vraag wel op te werpen of de "grote"clubs nog wel moeten willen 1 grote clubbaan te bouwen ?
Ik vraag me oprecht af of de meerderheid van een willekeurige club nog wel achter de bouw staan van meestal verouderde grote logge, en minder ogende module banen.
Meedoen aan de forumbaan zou juist voor elke club een prima aanvulling moeten zijn voor die leden, die eigenlijk geen zin meer hebben om mee te helpen met het bouwen aan een vaste, veel  te grote baan.
Is elke vereniging ?berhaupt wel op de hoogte van het systeem en/of het fenomeen Forumbaan, of zou er misschien nog soort van promo-team moeten komen die op evenementen en open dagen dit per regio promoot ??
Niet ieder lid van een vereniging kijkt nou eenmaal op het forum, en is daar ook niet in ge?nteresseerd, maar zelker wel oren naar het concept
Mvg Marty

Havoc

Ik vrees dat een "grote" baan steeds het objectief van clubs zal blijven. Lijkt me heel normaal trouwens. Die clubbaan is de grote baan waar je als enkeling alleen van ken dromen. Dat is die baan waar je een trein op kan laten rijden die niet achter zijn eigen staart rijdt. Dat wat je nooit alleen kan realiseren.

Er zullen wel clubs zijn waar het anders is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Laat me dan even stellen dat bij MTD zelfs de "grote" clubbaan een modulaire opbouw heeft.
Dat dit zijn diensten al bewezen heeft,hebben de verhuizingen van de laatste jaren al meer dan duidelijk gesteld.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mnieuwlaet

Het is een interressante onderwerp voor discussie over dubbelsporige modules ja dan neen! Ik denk dat het een verrijking kan zijn om dubbelspoor ertussen te hebben! Er zal inderdaad meer treinverkeer zijn en variatie (wat kijkers altijd wel leuk vinden) aan de andere kant moeten de bedieners dan wel flink wakker zijn! (misschien badges: babbelaar, do not disturb (bediener),...)

Dit gewoon om ter intro van volgende mededeling: heb deze voormiddag weer twee kijkdozen in elkaar gestoken (voor dubbelspoor) die tegen de expo tecnisch zeker in orde moeten zijn en de afwerking hangt van de resterende tijd af!

veel knutsel en treingenot aan jullie (en mezelf  ;D)

mnieuwlaet

zijn er nog mensen die hun forumbak op de expo zullen plaatsen en waarvan deze in dubbelspoor is uitgevoerd??
Zend me eens een mailken

merci

mnieuwlaet


mivc057

Knappe constructie Maarten.
Nog juist geteld 14 dagen om hem in te richten   ;)
Hou er de moed in  :) , al kan je collega je momenteel niet helpen.

mnieuwlaet

Hallo
Aan allen het was een aangenaam en prachtig expoweekend (voor mij toch de zondag).
Het was leuk een aantal van jullie eens in levende lijve ontmoet te hebben.
Ik heb mijn spraakwaterval laten werken om mensen te warmen voor de moduleFORUMbaan.
De volgende ronde zal mijn module hopelijk volledig af zijn en misschien al vervolg kennen.
Als het doorgaat staat 23 maart met stip genoteerd!

hierop vind je weinig foto's van de forumbaan

http://modeltrein.deco-manie.be/foto's/forumbaan/forummodulebaan/album/index.html


loebaske

eens het draadje opnieuw opgevist  8) 8)
op de eerste pagina staat een tekening hoe je uw plaat dient te verzagen,
maar voor wat dienen die stukken (nr 6 ) van 13.5cm x 61 cm , men heeft er
zogezegd 4stuks van nodig....

Heb ik iets niet gemerkt bij de tekening??? ;D ;D ;D

Martin Welberg

Tussen ribben in de onder en boven bak.