Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Forumbaan 2012

Gestart door argilla, 31 december 2011, 11:09:09 AM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Ik ben dus ook Directeur van de NMBS geworden [:D]

Er sta een pintje klaar voor wie eens langs komt [;)]

Sant? [:D]

Ik kom af! [;)] [:p]

pas maar op met den auto. Het begint te sneeuwen [;)]


Valentijn

@mnieuwlaet

Bij ons in de club (OVMV) zijn we eind vorig jaar gestart met enkele nieuwe modules.
Deze zullen blijkbaar 100% compatibel zijn met deze modules die jullie nu aan het bouwen zijn
   - dubbelspoor (2de rail voor de bestaande rail)
   - rijden met 2-rail & 3-rail materiaal

Maar ik vrees dat Oktober 2012 iets te vroeg komt voor ons.

De huidige toestand van een van de modules.

Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

mnieuwlaet

op welke afstand hebben jullie het tweede spoor geplaatst? Bij ons zijn we nu alle bakken aan het monteren! ALs je een idee hebt kan het snel gaan natuurlijk en niemand houdt jullie tegen te werken op de beurs (demo's) terwijl er al treinen door een evoluerend landschap rijden [:D]

Valentijn

We gebruiken Marklin k-rails met slanke wissels met een geometrie van 5.7 cm als ik dit juist heb.

Persoonlijk heb ik gisteren mijn wissels ge-automatiseerd met servo sturing zodat ik deze kan bedienen via een druktoets aan de voorkant van de module.
Dus er zit toch wel wat vooruitgang in.  [:)]

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

vyncky


citaat:
Persoonlijk heb ik gisteren mijn wissels ge-automatiseerd met servo sturing zodat ik deze kan bedienen via een druktoets aan de voorkant van de module.
Dus er zit toch wel wat vooruitgang in.  [:)]

Valentijn


Mooi!

even off topic...
hebt u van die schakeling een aansluitschemaatje. Ik wil zo ook m'n wissels bedienen, maar de schakeling die ik vond op internet, werkt niet, en ik heb van elektronica niet zoveel verstand! ;-)Alvast bedankt!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steven 1/43 modelling

Hallo,

als je een servo decoder neemt van bijvoorbeeld ESU kan je gemakkelijk met twee afzonderlijke drukknoppen / puls functies je servo bedienen.
[:)]
http://www.esu.eu/en/products/switchpilot/switchpilot-servo/

succes ermee,

Steven

Valentijn

De sturing gebeurt met behulp van een Atmel 2313 welke geprogrammeerd is in C.
Het programmaatje kan je terug vinden op volgende site.

https://sites.google.com/site/avrprojects2/home/servo-okegem

Het werkt reeds maar mogelijk moet ik het progje nog wat fine-tunen.
Een tekening van het elektrisch schema moet nog toegevoegd worden.

De site gebruikt ik als een soort kladblok waar ik mijn info kan bijeen plaatsen.  Dus niet te nauw kijken.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

dgrr57

Vandaag bij de Brico geweest en twee modules laten snijden [:p]

Op de eene zal er zeker een tweede spoor liggen, maar het was voorzien dat die niet meer rijdbaar was. Misschien mijn plannen wijzigen [;)]

Op de tweede komen een flink aantal sporen, maar ik weet nog niet of er op de voorkant een tweede komt.

Als iedereen zeker is dat de tweede op 57 mm, ben ik bereid het zelfde te doen [;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Vandaag bij de Brico geweest en twee modules laten snijden [:p]


Nog twee??? [:p] Heb je een bestelwagen gekocht? [;)]

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Als iedereen zeker is dat de tweede op 57 mm, ben ik bereid het zelfde te doen [;)]

Een nieuwe norm is geboren. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Valentijn

Ik zal morgen nog eens nameten op de club en confirmeren.
Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

conducteur

Wie maakt er dan de overgangsmodules met een wissel om de bestaande enkelsporige te combineren met de dubbelsporige?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dgrr57

citaat:
Geplaatst door conducteur

Wie maakt er dan de overgangsmodules met een wissel om de bestaande enkelsporige te combineren met de dubbelsporige?

Echte overgangsmodules zijn niet noodzakelijk. Kijk naar de module van Valentijn. Die kan kan dienen als overgangsmodule. Nog zo een tweede met een wissel in de andere richting en het is in orde [:)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Vandaag bij de Brico geweest en twee modules laten snijden [:p]


Nog twee??? [:p] Heb je een bestelwagen gekocht? [;)]

Nee. Het zal ofwel kiezen zijn (en misschien/waarschijnlijk zullen alle modules niet af zijn) ofwel een bestelwagen huren [;)]
citaat:
citaat:
Geplaatst door dgrr57

Als iedereen zeker is dat de tweede op 57 mm, ben ik bereid het zelfde te doen [;)]

Een nieuwe norm is geboren. [:D]

laat ons zeggen dat we van een bestaande norm profiteren [;)] Dat wil dus zeggen dat alles goed nagedacht was, in die norm. En als ik niet te traag werk zal ik tonen dat er nog andere mogelijkheden zijn [:D]

vyncky

@caponordtraveller en Valentijn, Bedankt voor de info!

Het gebruik van de ESU servodecoder lijkt mij het eenvoudigste, van elektronica heb ik niet veel kaas gegeten ;-), Valentijns linkje is als het ware chinees voor mij!

Thx!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Valentijn

Gisteren even nagekeken en het tweede spoor ligt inderdaad op 57mm afstand.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana