Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

wiite led lampjes

Gestart door ysbeer, 09 november 2005, 18:10:10 PM

ysbeer

sorry een beetje laat en alleen(denk ik)voor nedereland

gezien en gekocht bij het kruidvat kerstboomverlichting met 20 witte led s kost 1.39
dat 6.5 cent voor een led lamp die wit licht geeft en normaal gesproken heel lang leeft.:0
prefect voor huisjes verlichting
normaal kost zo een led 90 cent p.s
of er nog tekoop zijn weet ik niet.

wie meer wil weten over hoe sluit ik aan en drgelijke moet het maar even late weten


ik geef het maar hier voor wat het waard is
(net hoor dat ook blokker ze schijnt te hebben?

Gerolf

Het is inderdaad de tijd van het jaar om naar zulke dingen op jacht te gaan. Zo heb ik nog hopen lampjes liggen uit kerstsnoeren, LED's, lichtgeleiders, ...
Prachtig die Kersttijd [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

laurens66

Tja, het blijkt dat ze bij de kruidvat niet echt meer te koop zijn, kijk dan bij de trekpleister, daar schijnen nog wel een hele boel te zijn.

Kijk op het andere forumvoor diegenen die het nog niet hebben gezien:

http://www.beneluxrail.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11525

Gerolf

Als je wacht tot half januari, heb je diezelfde dingen nog veel goedkoper!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

laurens66

Niet als iedereen hier al naar de drogist ik geweest.

PaulC

Volgens www.kruidvat.be ook in Belgi? verkrijgbaar, voordeelfolder van 8 tot 20 november. Ze kosten hier wel ?1,59 en men spreekt niet over de kleuren. De afbeelding geeft wel het doorzichtige doosje weer

Paul

laurens66

Ze spraken hier ook niet van kleuren, enkel verkrijbaar in verschillende kleuren, niet elk filiaal had ze alle drie liggen.

Bert Ossevoort

Wel in nederland nog te verkrijgen voor de 1,39 euro,bij het kruidvat,echter let wel op de kleur van de batterij houder, bepaald de kleur van de leds .
Had namelijk de rode gekocht [leds zien er wit uit] daar deze alleen verkrijgbaar waren bij het filiaal het dichtst in de buurt.
Geruild en verderop hadden ze weer alleen de witte!
Dus opgelet,de gouden [gele denk ik ] nog niet gezien. Succes er mee ,ik ga experimenteren om ze voor binnen verlichting te gebruiken, immitatie tl licht.
Bert.

ysbeer

LET OP

KRUIDVAT LEDS NIET LOS SOLDEREN,DAT OVERLEVEN ZE NIET (NA 1 DAG KAPOT )[:D][:D]

DRAADJES LOS KNIPPEN PER LED (4 STUKS) UITZOEKEN WELKE TWEE BIJ ELKAAR HOREN DAT ZIJN NAMELIJK DE ZELFDE DAN MET WEERSTAND VAN 1000 OHM OP 12 VOLT AANSLUITEN RESULTAAT PRIMA [:)][:)]EN NIET DUUR
DENK AAN PLUS EN MIN.[8)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ysbeer

LEDS NIET LOS SOLDEREN,DAT OVERLEVEN ZE NIET
Soldeerbout te heet? Te lang verhit?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

laurens66

Uhm, dit heb ik niet hoor. 220 graden, lichtjes in de bankschroef klemmen, daana even soldeerbout erop, aan het draadje trekken en klaar is kees, alleen die isolatie is niet zo handig.

ysbeer

tja wie ben ik.[?][?]

ik zou ze niet los solderen,maarja je kan altijd nog nieuwe kopen[^][^]

wim

Gerolf

Iets duurder per stuk (hoewel ...)
Bij Brico hebben ze een snoer van 100(!) witte 3mm-leds voor ?25,95, dus 26 eurocent per stuk, en daarbovenop heb je dan nog een 24V/7VA adapter, en een printplaatje met vier recycleerbare triacs, 5 diodes en nog wat spulletjes. Mogelijk is die na de kersttijd zelfs aan soldenprijs te vinden [8D]
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en er alvast ??n gekocht, maar begin januari ga ik terugkijken voor een tweede [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

citaat:
dit heb ik niet hoor. 220 graden,


Dat is veel te laag. Dan moet je veel te lang verwarmen en dat is slechter dan een 400? en even aanstippen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

laurens66

Dat zal best, maar het gaat gewoon goed.