Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

RHB HOm baan

Gestart door torenkraanpipo, 21 december 2011, 21:39:54 PM

torenkraanpipo

na een tiental jaren afwezigheid kriebelt het steeds meer en meer om te herbeginnen met een modelbaantje. Ondertussen ben ik al een tijdje aan het experimenteren met verschillende ontwerpen, allen in schaal HOm (gezien de afmetingen lijkt mij dit de beste keuze) met als thema RHB, wat dus wel betekent dat ik al mijn HO materiaal te koop zal mogen aanbieden.  De afmetingen zijn 3.20m x 1.50m, waarvan aan de voorkant enkel voor de eerste meter landschap is voorzien.
Graag zou ik willen proberen mijn LENZ centrale (gekocht toen die pas uitgekomen waren) te hergebruiken, maar ik weet niet of dit kan daar ik las dat de bemo locs voorzien van stekkers voor ESU decoders ?!? soit, ik heb nog wat researchwerk te doen. :)

dit is het plan dat ik voor ogen heb
 

Paulogic

Hallo Pipo [;)]

Zo te zien al wel wat over nagedacht. Hoofdlijn en zijlijntje, rangeergedeelte en schaduw-
station. En smalspoor,... niet alledaags dus ook wel een uitdaging.

Uw Lenz werkt met alle DCC decoders en je kan misschien uw model laten upgraden naar
de nieuwste software ? Ik vermoed dat je hem wel zal moeten sturen naar Lenz maar
toch misschien de moeite waard.

Alvast succes met uw baantje..
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Hey, Pipo,
Benieuwd naar de uitwerking van dit interessant project.
Hou ons maar regelmatig op de hoogte [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

danl

hallo, "Pipo"

omdat ik een beetje in dezelfde situatie verkeer had ik ook aan de schaal HOm gedacht.
ik ben ook redelijk zot van dat Zwitserse materiaal.

dus [8D] hoe staat het met jou project [?]
ik ben gezond nieuwsgierig.

grt
Daniel

torenkraanpipo

Tussenin ben ik wat bezig geweest met alles wat te herzien, daar dat rondjes rijden me toch wat op de lever ligt.  Ondertussen heb ik geprobeerd een iets eenvoudige hondebotversie uit te werken. De afmetingen zijn nu 120 cm breed en 320cm lang, in twee delen, en niet meer zoals het eerste ontwerp in drie of vier delen.  En aangezien ze nogal wat vrieskou voorspellen voor volgende week hoop ik er een beetje aan verder te kunnen uitwerken.  [8D]

grtz,
Wim

compleet overzicht





de eerste keerlus, op niveau 0





het bergtraject, de lila rails zijn zichtbaar (of ongeveer toch) en die liggen op vlak op een hoogte van 20 cm








de tweede keerlus, niveau -15 of zo, met opstelsporen







deze delen zouden zichtbaar zijn.



 

gjvdz

Hoe staat het ondertussen met de baan of het plan ervan?
Mvg Giel-Jan

torenkraanpipo

Citaat van: gjvdz op 08 september 2012, 20:45:29 PM
Hoe staat het ondertussen met de baan of het plan ervan?

sorry voor de late reactie, maar sedert een dreigende verhuis zijn de plannen voorlopig noodgedwongen opgeborgen  :(
 

gjvdz

Dat is jammer, als je er terug mee begint heb je al een geinteresseerde volger  :)
Mvg Giel-Jan