Korte koppeling

Gestart door wdn, 19 december 2011, 08:53:29 AM

Michiel

De vraag was ook hoe deze rijtuigen korter bij elkaar gekoppeld konden worden. Daarvoor lijke die koppelingen wel geschikt.

Om echt te gaan "kort-koppelen", moeten de volledige koppelingsmechanisme van de draaistellen, en bijvoorbeeld een Fl 9574 set onder de bakken kleven. Ik vrees evenwel dat dit niet eenvoudig zal zijn omdat de kopse kanten van dit rijtuig smaller zijn.

De vervanging van de koppeling lijkt me nog de best oplossing. Ik dacht de Eichhorn (of hoe heet dat merk ook weer) verkorte standaardkoppelingen heeft, maar in messing waardoor die ook weer erg duur zijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Frank_N

At Michiel, Ik vermoed dat dat met de Roco kortkoppeling wel kan, maar daar moet je dan wel aan kunnen komen.
Op sommige lokale beursen lukt dat misschien. Mogelijk kun je dan vragen stellen aan handelaren.........De schacht, zoals op de foto's te zien is niet anders dan die van Arnold. Arnold was de firma die uiteidelijk een standaart hierin maakte. Later werden de afmetingen vastgelegd, beschreven in de NEM.
Groet van Frank