Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 110

Gestart door doomslu, 18 december 2011, 20:34:59 PM

Paulogic

Yep Mail but no MSM he.

Wel het briefje om abonnement te verlengen... [:D][:D][:D]
Dank u GVM ![8D]
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

In Luxemburg geen post, niets open, een "echte" feestdag... [}:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ambrosius

citaat:
Geplaatst door Ambrosius

Hier in Zottegem wordt het een kerstweekend zonder MSM 110...



Gisteren is dus de postbode geweest m?t MSM. Ondertussen al eens doorbladerd. Ziet er weer steengoed uit!

Metpetergaathetbeter

vandaag hier ook gearriveerd ! 't ziet er in orde uit ! Nu lezen tijdens mijn (laatste ???) ziektedagen !

Groeten Peter[;)]

bellejt

eindelijk ook toegekomen.Eerst sat ontvanger updaten en dan tijd vinden om te lezen.

Jurgen

Jep, ook hier aangekomen!

In het artikel over de M?rklin locs reeks 59 staat wel een verkeerd artikelnummer, namelijk 27275/37276 en dat eerste moet natuurlijk 37275 zijn.

Verder vind ik dat jullie (en blijkbaar ook veel verzamelaars) wel mild zijn voor de lakfout op de 5917. Dit terwijl een klinknageltje te veel of te weinig wel opgemerkt wordt.

De besneeuwde treinbaan is een pareltje en het artikel heb ik ook volledig uitgelezen. Goed gedaan!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Jep, ook hier aangekomen!

In het artikel over de M?rklin locs reeks 59 staat wel een verkeerd artikelnummer, namelijk 27275/37276 en dat eerste moet natuurlijk 37275 zijn.

Verder vind ik dat jullie (en blijkbaar ook veel verzamelaars) wel mild zijn voor de lakfout op de 5917. Dit terwijl een klinknageltje te veel of te weinig wel opgemerkt wordt.

De besneeuwde treinbaan is een pareltje en het artikel heb ik ook volledig uitgelezen. Goed gedaan!



Over de prijsverlaging die marklin deed ivm die lakfout word nergens ook geen vermelding gemaakt. Ik vermoed dat de prijsverlaging gebeurde NA het schrijven van dat artikel.
Marklin besliste om het verschil te crediteren aan de winkeliers die het op hun beurt moeste doorrekenen aan de klanten.
En nu komt het, De winkeliers dachten hun zakken extra te vullen, maar marklin kwam daar opuit omdat ??n winkelier de korting wel doorrekende naar de klanten toe en de andere niet. Ik heb de mails gelezen die de zakkenvullers stuurde naar de eerlijke medemens.
Ghandi zei ooit " Er is genoeg op de wereld voor eenieder, maar niet voor de hebzucht".
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Binco

Vandaag hier bij mij ook hoor [:)]

Het artikel over de samenstelling van de I5 vind ik super,
Ik was ook al zo enthousiast over dat van de I4, mag zeker nog gedaan worden!

Ook de superings-artikelen van de GCI en Hondenkop vind ik heel goed!
Kleine dingetjes die iedereen kan en je modellen meteen veel meer "smoel" geven [:p]

Verder staat er bij Nieuws bij dat de I2's in de handel zouden liggen bij het verschijnen van het nummer,
ik vermoed dat dit nog niet het geval is ...?!
(maakt het wel nog spannender [:D])

[:)][;)]

ERVIN

i.v.m de Reeks 59 van Marklin , ??n loc is uitgerust met sound de andere niet , zoals Jurgen al schreef in een ander draadje kan je die locs dus niet in tractie laten rijden , dus niet alleen de schildering is fout , maar ook hier hebben ze dus een fout gemaakt , ofwel breng je een dubbele loc-reeks uit , beide met sound , ofwel steek je in beide locs g??n sound![:(!]

Ik snap dat management ginder niet hoor.[xx(]

Metpetergaathetbeter

Ik begrijp Marklin niet, maken allerei materiaal om overschotten weg te werken bij die 59 die spaakwielen,
verder FER D220 maken ze met een (verkeerde,onvolledige) bovenbouw terwijl ze een meer geschiktere in het assortiment hebben ! Jij moet maar in in de catalogus kijken naar het model in schaal en naar de foto van de echte ! Wat verder vind je dan een loc die veel juister zou geweest zijn ! Wat dan nog dwazer is van een foto van de echte naast de miskleun van Marklin te zetten ![V]

Groeten Peter[;)]

Jurgen

@ Erwin: Dat is ook waar, dat was ik al vergeten.

Pluspunt is wel dat ik mijn set gekocht heb aan de verminderde prijs van ? 399,00, zonder lakschade.

Maar we wijken af van MSM 110. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loco

Aan Binco en alle anderen:
De uitlevering van de I2 rijtuigen is opnieuw uitgesteld. Ze liggen dus niet tegen het einde van deze maand in de handel. Waarschijnlijk wordt het eind februari. Blijkbaar zijn op het laatste moment nog ernstige fouten vastgesteld waardoor de productie niet door gaat.
Ook de Benelux stuurstand is uitgesteld en zal waarschijnlijk eind januari in de winkel liggen.
Ik heb dit vandaag vernomen.

Binco

citaat:
Geplaatst door loco

Aan Binco en alle anderen:
De uitlevering van de I2 rijtuigen is opnieuw uitgesteld. Ze liggen dus niet tegen het einde van deze maand in de handel. Waarschijnlijk wordt het eind februari. Blijkbaar zijn op het laatste moment nog ernstige fouten vastgesteld waardoor de productie niet door gaat.
Ook de Benelux stuurstand is uitgesteld en zal waarschijnlijk eind januari in de winkel liggen.
Ik heb dit vandaag vernomen.



[:(][|)]
Ja lap,
En ik nog zo hopen dat ze ??n van deze dagen er wel zouden zijn [8)]
Ach ja, een model met fouten willen we nu ook weer niet ...

[:)][;)]

dieselfreak

Het nieuwste nummer van Modelspoormagazine vind ik erg geslaagd. Wat het artikel over de I5 rijtuigen betreft ben ik als Tp 3 liefhebber wel een beetje op mijn honger blijven zitten. Veel en fraaie foto's over hun inzet in de jaren 70 en 80 maar helaas niets over hun "groene" periode eind jaren 60.
MC

janjozef

ook ik vind dat er knappe stukjes instaan en voor andere schalen dan Ho staat er ook in

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem