van Dorinne/Durnal naar Purnode

Gestart door Kees-Jan, 18 december 2011, 09:35:51 AM

GeM

citaat:
Geplaatst door loco

Ik herinner me dat je mij hierover onlangs ook hebt getipt in de club. Ik ga dat toch eens opzoeken  en uitproberen.



Peter, gisteren even voor je opgezocht in de club-bib: Jacques beschrijft op pag 150 de mengeling van John Allen voor locomotieven : zwart + 25% wit en 5% rood
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

1op32

Kees-Jan, heel mooi de decal op de keteldeur ! Hoe doe je dat ?
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Kees-Jan

Dat zijn decals [;)]

Even een vreemdeling op de spoordijk:



Kees-Jan

Kees-Jan

Begonnen met het tekenen van het station.

Hier ??n van de gevels:



De bedoeling is dit te printen (op papier) en daarna over te trekken en in te krassen op 3mm dikke floormate platen. Als laatste stap alles weer verven zoals het tunneltje.

Kees-Jan

doomslu

We zijn benieuwd, Kees-Jan. Het lijkt me een leuk proc?d? om eens uit te proberen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

De eerste test:





Vanuit een plaatje roofmate (soort hardschuim) heb ik de muur van het station gemaakt. Door in het schuim te krassen met in dit geval een cocktailprikker krijg je de voegen. Wat verf er overheen en het begint al wat te worden.

Wordt vervolgd.

Kees-Jan

evan

knappe kleuren!  mooi resultaat
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Die gevel is buitengewoon prachtig, met inderdaad een erg overtuigend  pallet van natuursteenkleuren. Knap!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Michiel, je haalt me de woorden uit de mond.
Super !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Heel mooie tinten, Kees-Jan [:p] [8D]
Wat voor een deur komt er in dat gat? Momenteel lijkt het ventje nogal klein in de deuropening [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Dank u voor de complimenten. Het werkt echt heel makkelijk en bij het krassen heb je geen rommel. Het huidige resultaat wil ik nog verbeteren. De voegen vind ik te donker dus een enamel wash met grijs of wit staat op het programma.

De deur krijgt een bovenlicht. Dus de deur wordt lager dan de huidige hoogte. Afmetingen heb ik geschat vanaf foto's. De huidige opening is 8cm dus ruim 2,4 meter in het echt.

Kees-Jan

Martin Welberg

Mooi werk Kees-Jan ! Erg interessant om te zien hoe grotere schalen op dit forum leven ..

OMC

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Wat voor een deur komt er in dat gat? Momenteel lijkt het ventje nogal klein in de deuropening [;)]



Die man zal niet genoeg sjotten onder zijn achterwerk gekregen hebben toen hij jonger was zeker? [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

Interessante techniek die je daar gebruikt om die voegen in te kerven Kees-Jan, waarschijnlijk ook wel een tijdrovend werkje maar het resultaat mag er zeker zijn!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door OMC

Interessante techniek die je daar gebruikt om die voegen in te kerven Kees-Jan, waarschijnlijk ook wel een tijdrovend werkje maar het resultaat mag er zeker zijn!




Fraaie, geslaagde gevel !

Groeten Peter[;)]