van Dorinne/Durnal naar Purnode

Gestart door Kees-Jan, 18 december 2011, 09:35:51 AM

Kees-Jan

In navolging van een ander forum gebruiker al hier ga ik ook aan mijn eerste spoor I project beginnen......

Het thema zal een Belgische enkelsporige lijn zijn ergens in de buurt van Dinant. Ik heb mijn zinnen gezet op een stukje lijn 128. Het deel tussen Dorinne/Durnal - Purnode.

In een module baan van ongeveer 6 meter (3 modules van 2 meter) zal ik gaan proberen de brug en tunnel bij Purnode te gaan bouwen met een stukje station.

Schematisch zal het baanplan er zo uit gaan zien:
imghttp://farm8.staticflickr.com/7017/6530020457_8a01f3989f_z.jpg/img

Komende weken maar eens hout gaan zagen en floormate platen aanschaffen.

Kees-Jan

PeterVG

Wat een prachtig project, nu ben ik heel benieuwd naar het vervolg.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Dank u Peter en Gerolf.

Ben momenteel op zoek naar foto's van de brug, tunnel en station. Google maps is trouwens erg handig.



Kees-Jan

(Mechelen 2012 Gerolf [;)])

Kautenbach

hoi kees-Jan,

mooi plan, lekker eenvoudig, ben heel benieuw hoe jouw spoor 1 afgaat,komt vast goed[;)]

PeterVG



Dit is de brug over de Bocq bij Purnode.
Mijn fotoarchief zal ik doorzoeken. Bruikbare fotos mail ik je binnenkort.
Het station van Purnode is momenteel af te huren als vakantiewoning, lijkt me een goede tip ;-)
Verder zou ik ook de NMBS personeelswoning vlak bij het stationsgebouw aanbevelen voor nabouw.  De reiziger die in Purnode via de weg toekomt is meteen onder de indruk van de harmonie die beide gebouwen uitstralen.  Dat beeld mag in model niet ontbreken lijkt me.

Grote foto kan je hier vinden:
http://www.flickr.com/photos/bb-12069/6390747807/in/set-72157628115444791

loco

Zeer goed idee. Ik verblijf regelmatig in de buurt en als het kan fiets ik altijd even langs de bocqlijn. Het is een lijntje met zeer veel mogelijkheden en idee?n liggen voor het rapen.

Kees-Jan

Alle hulp is welkom dus graag foto's ed.

Er moet natuurlijk ook wat gaan rijden [:D]

Dus gaan we er maar aan beginnen:



Kees-Jan

Binco

Kijk eens HIER

Natuurlijk, moet je zelf ook eens zoeken h? [}:)]

[:)][;)]

mini-bs

 

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kees-Jan

Testje:





Met wat stukjes afvalhout en wat schuimplaat ben ik eens aan het kijken om een klein diorama te bouwen.

Kees-Jan

loco

Gaat allemaal en beetje te rap voor mij. Ik kan nauwelijks volgen.
Ga je de P8 in de Belgische kleuren schilderen?
Zou mooi zijn.
Als dat zo is, ga je de wielen dan ook zwart maken?
Met welke verf zou je dat doen, zonder dat de verf loskomt en het rood terug aan de oppervlakte komt? Zou ?

Kees-Jan

Peter,

Ja de P8 wordt een type 64. Gelukkig kun je bij zo'n spoor 1 lok alles netjes losmaken dus het hele chassis gaat uit elkaar. Voorts alles ontvetten en opnieuw spuiten. De verf (autolak) blijft wel zitten hoor [;)]. Voor het groen gebruik ik RAL 6005. Dit komt aardig in de richting van het groen geloof ik.

Het diorama is een testje om te oefenen met technieken. Voor het bruggetje gebruik ik schuimplaat die ik ingekrast heb. Verder zal de spoordijk van floormate gemaakt worden.

Kees-Jan

Paulogic

Dat zal hier ook een leuk project zijn om te volgen.

Het mannetje onder de brug lijkt al aardig Belgisch... hij staat te steunen op zijn
schop. Typisch !!![:)]
mvg,
Paul(ogic)