Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

achtergrondwedstrijd

Gestart door Metpetergaathetbeter, 09 december 2011, 10:31:15 AM

Metpetergaathetbeter

Misschien kan MSM een wedstrijd uitschrijven voor de mooiste achtergrond te maken voor bv een standaardbaan !  ?

De laatste tijd zijn hier nogal wat reacties geweest i.v.m. dit onderwerp ! :)

Ik weet niet of zoiets technisch mogelijk is ? Misschien eens een idee voor Mechelen of later ? :)

Graag zou ik eens reacies gehoord hebben wat jullie ervan vinden en de de haalbaarheid !:)

Trouwens met een mooie achtergrond valt of staat je (mooie) baan ! :p of :I

Men zou kunnen opteren voor meerdere categorieen (foto, geschilderd,amateur, kunstschilder,..??) ^

Groeten Peter;)

Gerolf

#1
Leuk idee, maar wat is een standaardbaan?
Naar mijn idee is een vereiste voor een goede achtergrond dat hij zo goed mogelijk aansluit bij de baan zelf.
Daarbij denk ik dan aan landstreek, reli?f, horizonhoogte, kleuren, gebouwen, maar ook details zoals straten die lijken door te lopen, ...

Samengevat: voor een wedstrijd hoort er wat mij betreft de baan zelf bij.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

#2
Peter, een leuk idee maar lees de titel van het draadje eens "achtergrondwedschrijd" [:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

#3
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Leuk idee, maar wat is een standaardbaan?
Naar mijn idee is een vereiste voor een goede achtergrond dat hij zo goed mogelijk aansluit bij de baan zelf.
Daarbij denk ik dan aan landstreek, reli?f, horizonhoogte, kleuren, gebouwen, maar ook details zoals straten die lijken door te lopen, ...

Samengevat: voor een wedstrijd hoort er wat mij betreft de baan zelf bij.



Gerolf,
Dit was de reden waarom ik stelde of zoiets technisch haalbaar is,
mochten de achtergronden bv geprojecteerd (geef een vb) op steeds dezelfde baan dan zou je er de mooiste kunnen uithalen, als je steeds verschillende banen met achtergrond dan verdwijnt het aspect mooiste achtergrond en wordt het resultaat vaak bepaald van wat er voor die achtergrond staat !

Groeten Peter[;)]

Metpetergaathetbeter

#4
Johnny,[:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I] door de enorme pijnen die mij nog steeds lastigvallen sinds mijn gebroken voet was ik enigszins verblind, verder het haastige plaatsen zal mij ook parten gespeeld hebben ![:I][:I][:I][:I][:0][;)]

Groeten Peter[:I][;)]

Gerolf

#5
Aha, nu snap ik de bedoeling van je wedstrijd-idee:
MSM presenteert een baan(tje), en de deelnemers maken er elk een (afneembare, ...) achtergrond voor. [8)]
Ik zie toch enkele hindernissen:
- wie maakt dat baantje - of waar halen we het ?
- hoe komen de deelnemers details te weten (landschapstinten, de exacte plaats van elementen zoals bvb wegen, die moeten aansluiten, ...)
- een standaardsysteem voor het eenvoudig (de-)monteren van de achtergrond(plaat?)

... en ik vrees dat je niet veel kandidaten gaat vinden. Een diorama of minibaantje biedt bijvoorbeeld veel meer vrijheid voor de bouwer.
Met zo'n baantje kan je achteraf ook nog iets doen, terwijl een losse achtergrond weinig nut heeft na de wedstrijd.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

#6
Peter er is niemand die jou hier gaat tegenhouden om er aan te beginnen zo kunnen we zien wat je echt bedoeld over deze wedstrijd. Maar persoonlijk weet ik zo al op voorhand dat er niet veel gaat van komen zoals hierboven al vermeld ook.[:)]

Metpetergaathetbeter

#7
Misschien komen er mensen met ideeen of suggesties ?
Misschien is er wel iemand die een baantje wil bouwen of die er al een heeft en die een achtergrond zoekt. Misschien het idee eens in de MSM zetten, zijn er mensen die zich aan zo iets zouden (willen)
durven wagen ? Bv een baan in Mechelen zetten(beperkt van afmetingen) mensen het geheel laten bekijken en misschien op een of andere manier het relief doorsturen(bv.op schaal) 't Zijn maar dingen die mij zo te binnenschieten en waar ik nog niet verder over nagedacht heb ('t is er misschien aan te zien )

Groeten Peter[;)]

conducteur

#8
Deze wedstrijd integreren in de (volgende) minibaantjeswedstrijd? Naast de gewone prijs een voor de beste/origineelste achtergrond?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

#9
Dat lijkt me zeker een goed idee.  Heel doenbaar.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

#10
het moeilijkste zal zijn het te beoordelen, smaken verschillen,

als men de lezers zelf gaan laten beslissen krijg je weer kans op vriend-schaps-politiek...

dus onpartijdige personen vinden lijkt me het beste.

nu de onderwerpen zouden enkel van eigenhand mogen komen ..vb eigen gemaakte foto's enz...

zal niet simpel zijn maar wel doenbaar[;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa