Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Decals printen

Gestart door marc goovaerts, 08 december 2011, 01:02:04 AM

marc goovaerts

Mijn inkjet printer zit voor de zoveelste keer geblokkeerd door hem te weinig te gebruiken...

Al lang gedacht om een kleurenlaser aan te schaffen en daarmee ook decals te printen (Een ALPS is te duur en binnenkort ligt die toch stil wegens gebrek aan inktlinten).

Dus vraagje aan het forum :

Welke goede/slechte ervaringen hebben jullie met de combinatie van bepaalde kleurenlaserprinters en bepaalde merken van decalpapier ?

De resultaten zouden ook bruikbaar moeten zijn in N...

Thommy

hieromtrend ook een vraag.

heb sinds gisteren mijn rgb kleurenlaser (recto verso etc).
welk decalpapier is het beste. Want zou niet graag hebben dat 1 of ander smelt in die printer
Greetz

Thommy

Paulogic

Ik heb enkele kennissen die een kleurenlaser gebruiken voor
decals (RC auto's, vliegtuigen en Heli's). Het is zeg maar een
priv?clubje van RC fans. Zij hebben mij eens volgende link
doorgegeven voor Decalpapier voor lasers (en inktjets) :

http://www.craftycomputerpaper.co.uk
en dan bij search 'decals' ingeven.

Ik heb er wat gekocht en ben er sterk tevreden over.
Zelfs een velletje gebruiken, stukje afknippen en terug door
laser gaf geen problemen. Wel zien dat er nog een rechte zijde is
of course.
mvg,
Paul(ogic)

ToThePoint

Heren enkele bedenkingen.
Ik heb vernomen dat met laserprinters het uitkijken is.
Sommige worden te warm als ze de toner bakken en de decalbladen versmelten tussen de rollen.

Een van de berichten uit een decal groep.

" My .02 in the Laser printer catagory:

Samsung CLP series printers.. My own 2010 CLP-315W and 2011 CLP-325W are not decal paper friendly. The top mounted final fuser will "fuse" the decal paper onto it and melt directly to the fuser. I have tried printing on different paper type stock. Thusfar 5 of the competitor paper out on the market have not worked. The fuser on these specific printers do get extremely hot.. "

In een laserprinter past alleen decalpapier geschikt voor lasers !

Tweede opmerking.
Als uw inktjetcartridge dicht zit wegens te weinig gebruikt te hebben, controleer dan of er nog genoeg inkt aanwezig is. dat kan met naald en spuit. In het vulgaatje en kijken of u er iets uit krijgt. Indien wel de verwijderde inkt terug in het reservoir met de spuit. Anders bijvullen.
Is er nog inkt in het reservoir dan neemt u een cognac glas en vult de bodem met water, net genoeg dat de printkop onder staat. Na 15 min is de kop terug los. Kontroleer of de kop open is met een stuk keukenrol. Indien nog niet, langer weken. Moest het zijn dat na een paar uur de kop nog niet los is en u bent zeker dat er nog inkt in de cartridge zit (want dat had u reeds gecontroleert) dan kan u ook warm tot zelfs gekookt water (dat 2 min afgekoelt heeft) gebruiken.
Gagarandeerd dat de kop terug ok word en daarna is het volle bak printen.
Spreek van ervaring want heb het steeds zelf aan het been.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

Van mijn lerares Photoshop heb ik ondertussen ook al geleerd dat haar Samsung CLP niet erg standvastig was. Dezelfde foto twee keer afprinten gaf twee verschillende resultaten. Ondertussen heeft ze een HP Laserjet gekocht, waar het beter mee schijnt te gaan.

Decalpapier voor laserprinters is ook verkrijgbaar bij:
www.drucker-onkel.de
Zelfs twee soorten, maar ik heb er geen enkele ervaring mee.

Paulogic

Misschien toch even melden voor alle zekerheid.
Mijn Colorlaser is een Utax (ondertussen Trium Adler geworden)
en is allesbehalve een soho printer. Hij is dus wel een pak duurder dan
menig HP of andere. Wel is het verbruik super goedkoop wegens
een vaste drum met heel lange levensduur (>50000 kopie?n)
mvg,
Paul(ogic)

PeterC

Ik heb zelf een Samsung CLP en ben er heel tevreden mee (maak daar mijn 'strijkbare' printontwerpen mee).  Ik heb wel ondervonden dat de printer inderdaad heel heet kan worden en dat papier idd kan vervormen.  E?n en ander moet experimenteel vastgesteld worden door een bepaalde papiersoort in de driver te kiezen en de afdrukkwaliteit.  Door een dik papier te kiezen bij een hoge resolutie komt dat papier te traag door de fuser en geeft het wel 'onaangename' verassingen...  Na het luid aanroepen van enkele heiligen en met wat geduld is de zaak dan op te lossen...
Met decals heb ik er geen ervaring, maar wat nog niet is, kan nog komen...
Groetjes, Peter


marc goovaerts

De vraag was dus niet of jullie een laserprinter gebruiken.

De zoektocht is naar positieve ervaringen met de combinatie van bepaalde merken laserprinters en bepaalde merken decalpapier.