Roco 364 DB en vorige versies

Gestart door Peter, 07 december 2011, 13:00:16 PM

Peter

Voorlopig het laatste model van de oorspronkelijke V60 rangeerlok is de versie van de 364 van de DB AG
Van dit model werden door Roco een tiental versies op de markt gebracht waaronder 3 Belgische, als resp. de 260 en de 80.
Hadden de begin modellen geen digitale stekker, dan is dat de laatste jaren wel het geval. Wel bestaan er nog een achttal andere versies uitgebracht door diverse kleine serie bedrijfjes

De 364 is dus de voorlopig laatste van Roco, in de tijdperk V en VI kleurstelling van Orientrot/wit, met de nieuwe nummering als 364. Vroeger was dit dus de 260 en helemaal in het begin als V60 (Tp III)

Het model zit verpakt in de standaard Roco verpakking, donkerblauwe doos met plexi venster.

Het model rijdt heel soepel en zonder haperen, mede dank zij het, voor dit kleine model, stevige vliegwiel. Digitaliseren is een eenvoudige bewerking, al dien je voorzichtig te zijn met de flexibele printfolie waarop de 8-polige stekker is aangebracht. Wel dien je in dit geval een van de twee metalen gewichten voor op te offeren. Dit heeft echter weinig invloed op de trekkracht, die ondanks  minder gewicht voldoende blijft om een redelijke goederentrein een afloopberg op te duwen.

Het model is verkrijgbaar met of zonder digitale koppelinG

Het door mij gekochte model is het kat. nr; 62974 en heb ik rond de 80 euro betaald. Dus kijk wat uit naar de voordeligste winkel want de Roco adviesprijs ligt veel hoger



En een foto van de tijdperk III versie van de DB. Dit is niet het allereerste model maar een heruitgave van een paar jaar geleden



Als iemand foto's heeft van de andere versies, mage hij die hier gerust bijplaatsen
Met vriendelijke groeten
Peter

Jean

#1

In het verleden heb ik een BR 260 gehad. Een model uit halverwege de jaren '90 meen ik. Afgezien van het feit dat het model te 'modern' was voor wat later mijn tijdperk zou worden, leek het erop alsof de twee middenwielen wat lager gepositioneerd waren dan de vier buitenste. De loc was een soort van 'wip-wap', als je begrijpt wat ik bedoel. [:)]
Met als gevolg: een magere stroomtoevoer en meer dan mij lief was, het blijven steken op wissels. Jammer, want het is verder een fraai schaalmodel. Tot nu toe heeft het mij ervan weerhouden een nieuw exemplaar aan te schaffen die wel in mijn tijdperk past.

De modeltreingroeten van Jean