Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

schaduwstation

Gestart door bascas, 03 december 2011, 21:54:19 PM

bascas

Hallo, wellicht staat het antwoord op mijn vraag alwel op de site, maar ik geraak er niet wijs uit, dus probeer ik het zo.

Heb met hulp van dit forum een klimspiraal gemaakt naar een schaduwstation,van 3 sporen ( geen grote baan), maar ik kom maar niet aan een goed systeem om dit te regelen. Bedoeling is 5 treinen laten rijden op de baan, 2 actief, 3 op het schaduwstation en vertrekken volgens het first-in, first out principe. Ik heb marklin digitaal, geen handige soldeerder, en heb het liefst iets kant en klaar? Wat zijn de mogelijkheden?

groeten Bas

ysbeer

WEINIG helaas.

Er zijn modules genoeg waarmee je dit kunt bereiken ,maar kennis van zaken en toch nog veel zelfdoen blijft noodzakelijk.
Begin met een plan,bedenk dan dat een trein een stom ding is zodat je alles zult moeten meten met electro/electronica.
B.V wanneer is een trein op het opstelspoor aan het eind,en moet dus stoppen.
Wanneer staat de trein in het station
Waar is mij trein eigelijk.
Staat er geen trein in de weg.
En ga zo maar door.
Eerst alles verzamelen wat je moet weten.(over je trein)
Dan vragen (hier of elders) naar oplossingen voor het probleem

Maar vergeet een pas klare oplossing,die je koopt met 8 draden aansluit en het werkt.
wim

Klaas Zondervan

Als je digitaal rijdt ligt het voor de hand om met een besturingsprogramma te gaan werken. Daar zit de mogelijkheid van schaduwstationbesturing vaak al in.

eve


bascas

Erik, wat jij aangeeft dat heb je toch ook van Viessmann, in mijn beleving is dat kant en klaar.

Groet Bas