Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

SEINHUIS LAUSCHA

Gestart door Dirky, 03 december 2011, 00:34:57 AM

jacques timmermans

Dirk en Paul,

deze acrylmassa is niets speciaals, ze wordt voornamelijk voor het voorstrijken en voor het verkrijgen van relief op schilderlinnen gebruikt en is o.a. bij Lukas verkrijgbaar. Een pot van ongeveer 1l kost aldaar 6,50 Euro; ter vergelijking: Stangel verkoopt 250 g voor 4,20 Euro!

Om het effect van pleisterwerk te verkrijgen moet men enkel in de bij Lukas verkrijgbare acryl massa wat gietgips o.i.d. bijvoegen en pleisteren maar!

Jacques Timmermans

#65532;

Dirky

Beetje kunnen prutsen deze namiddag:

Het dak volledig voorzien van leien en een nok toegelegd met lood:


toch iets gemaakt om dakgoten te persen uit koperplaat:


De onderste ramen sterk vervuild:

Martin Welberg

Wow dat ziet er goed uit zeg !!

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

Amai, dat zier er erg goe uit zeg.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Paulogic

Tja, sommigen kunnen mooie dingen maken...
Ik kan mooi kijken... [:)][^][^]
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

Dak is waterdicht nu:


De vorige reeks dakgoten lukte niet zo best. Nu heb ik er grotere serie gesneden en geplooid en guess what? Nu zijn ze toch wel allemaal goed gelukt [:)]





Nu nog een reeks goothaken klaarstomen...

Dirky

De ruwbouw is bijna klaar. De ramen boven komen er zo snel mogelijk in want bij deze temperaturen...[:)]



Het ziet ernaar uit dat ik de komende dagen niet veel verder zal geraken. Door de koude kan ik mijn werkplaats niet deftig warm krijgen als ik na 't werk rond 18u thuiskom.

evan

Ja jongens!  Ik zie het zitten Dirky!!!  Het gaat er knap wezen op de baan.

Jona is gek van je koperen dakgootjes[;)]

Ik had al even het idee voor als de baan in een verder stadium is qua afweking om nadien het seinhuis in te richten met een verlicht tableau enz...[:p]

Doe zo voort en jou het warm[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

Oops... 'k heb de dakgoten wel geverfd?[:(] Wat nu?[:)]

evan

citaat:
Geplaatst door Dirky

Oops... 'k heb de dakgoten wel geverfd?[:(] Wat nu?[:)]




Goe gedaan[:D]  (Terwijl ik nen draai rond mn oren krijg[:o)])

Nee serieus... geen probleem.  Het zou te fel afsteken.

Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Die dakgoten zijn erg mooi geplooid, Dirk [:p] Heb je daar speciaal gereedschap voor gebruikt?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

bedankt!

'k Heb me een vormkaliber gemaakt in kunststof (nylon) waarmee ik de hoofdvorm verkrijg. De krul aan de voorkant is voorlopig nog handwerk. Om iets juister te zijn qua schaal zou die krul kleiner moeten zijn en daarvoor moet ik een ander kaliber/werktuig maken... maar 'k weet nog niet goed hoe...[?]

Martin Welberg

Ondanks dat de krul misschien niet op schaal is ziet het er wel 'vet' uit...

Dirky

een laatste sfeer-fotooke van het seinhuis in de Vlaamse Ardennen [:)]



Weer eens veel bijgeleerd...[;)]