SEINHUIS LAUSCHA

Gestart door Dirky, 03 december 2011, 00:34:57 AM

Dirky



een eerste probeersel om pannekes te hangen en lood-vensterbanken te imiteren...

Gerolf

Dat ziet er niet verkeerd uit, Dirk [8D]
Vensterbanken immiteren uit lood? Origineel idee [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

Wrede schone... goe gerief dat je daar hebt precies...[:o)]
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

thx...

Wat me direct opgevallen is bij het origineel Lauscha seinhuis is dat er helemaal geen vensterbanken zijn aan de buitenkant. Het waarom is me eenvoudig: Men moet steil naar beneden kunnen kijken om de bewegingen op het dichtste spoor te kunnen zien...

Ik ga echter de ramen niet aan de buitenkant zetten maar ze in de uitsparingen inwerken en de "geen vensterbank" vervangen door "afwerking met lood"... Het lijkt dan ook wel realistischer op die manier!

Met het dak erop wordt de look helemaal anders...




evan

Hoi Dirky,

Een vrolijke noot deze plaatjes[:)]  Het ziet er goed uit en ben benieuwd naar het vervolg van je avontuur[;)]


Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Heel mooi, Dirk.

Laat het vervolg maar komen !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

het experimenteren gaat verder:



zeer grof pleisterwerk...

Steam.N

Zeer mooi loodwerk aan die bovenste ramen !
Prachtig.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Mooi stucwerk, maar de al te regelmatige "leien slabben" zou ik toch wat te lijf gaan.
Je ziet nu iets te goed dat ze uit een strip komen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Gaat een mooi gebouw worden, alleen zou ik het over het pleisterwerk (verputz) toch nog eens een fijnkorrelige laag aanbrengen. Dit is geen kritiek, doch enkel een sugestie.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Zou ik inderdaad eens kunnen proberen Peter. Mocht dat het uitzicht niet verbeteren dan wordt alles weer afgeschuurd en zorg ik voor iets nieuw. Zoals Evan zegt lijkt het nu inderdaad meer op een wateroppervlak dan op Verputz... en ja, het komt tenslotte op zijn baan!

En wat kritiek betreft Peter, ik heb het al meerdere keren aangehaald, verwelkom ik echt graag elke opmerking. We kunnen er alleen maar beter door worden, niet?

Paulogic

Trukje geleerd in de USA :

Om een houten gebouw er te laten uitzien als gestuukt of met crepy,
verven ze het in de gewenste kleur en gooien er dan zand tegen.
Wordt gebruikt voor 1/1 gebouwen ook (landgoed van Franklin Roosevelt !).
Om er vorm aan te geven rollen ze er achteraf met een klein rolletje over.
Heb dit geprobeerd op een stukje en dit werkt. Zelfs zo'n meubeltje mee
gemaakt voor iemand.
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

Heb zonet Peter z'n suggestie toegepast en het verbetert inderdaad. Ik wacht nog tot het droog is en er opnieuw een laagje verf op staat om foto's te maken.
Wat de leien betreft Gerolf, ga ik er niet teveel aan prutsen. Ik heb ondervonden dat mijn strips niet ideaal zijn en moet die dan in een latere versie ook veranderen. Details volgen wel!

Paul, sommig grof stuckwerk hier in de Vlaanders werd gemaakt door in de natte cement keien te "schieten". Daarvoor werd een soort trommel gebruikt die men deed draaien en die op een nogal ingenieuze manier de keien katapulteerde...

Peter

In H0 kan je gemakkelijk verputz nabeelden doorgevel per gevel eerst te schilderen en in de nog natte verf talkpoeder te strooien. Geeft een heel mooi effekt.
Helaas is dit veel te fijn om in spoor 0 of I te doen.
Wat kritiek betreft: ik geef nooit kritiek, enkel suggesties om het anders of beter te doen. Ik zeg altijd dat degene die kritiek geven maar eens eerst moeten laten zien dat ze het beter kunnen.[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

He Talk... goed gevonden. Zou het bij de grotere schalen dan niet helpen met
bvb zout of suiker ??? of heel fijn zand maar dat kost centjes natuurlijk.

Dirk. Als je langskomt... ik kan wel wat ultra fijn zand meegeven, ik heb er nog liggen...
mvg,
Paul(ogic)