Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

SEINHUIS LAUSCHA

Gestart door Dirky, 03 december 2011, 00:34:57 AM

Dirky

Alhoewel dit draadje volledig past in dat van de nieuwe baan van Evan maak ik er beter iets apart van...

Een nogal andere ervaring dan wat ik gewoon ben:
- een bouwwerk maken in functie van een baan
- een sfeer inbouwen die past in de grijze hersencellen van iemand die een baan op zijn kast mag zetten :)
- en daarbovenop moet ik veranderen van teken-software. Mijn nieuwe baas heeft SolidWorks op mijn portable ge?nstalleerd. Alhoewel er veel gelijkenis is met Inventor vraagt het toch wel enige aanpassing.

Waar zijn we vandaag:

IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/SPOOR1/evan2_002.jpg/IMG

na een beetje jongleren met parameters lijkt het seinhuis qua vorm op dat van Lauscha. De beschikbare hoogte is beperkt waardoor het bouwwerk er iets gedrongen uitziet...

evan

Hoi Dirky,

Het ziet er geweldig uit.[:)]  Ik heb nog ns een real life check up gedaan en de maximum hoogte is 33cm.

Succes[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ernst Jorissen

hallo Dirk.

ook ik sta hier van tekijken.
is het mogelijk om alleen voor gevels te maken.
naar deze ben ik op zoek.
de op de foto,s van evan getoond gebouwen zijn een mooi voorbeeld.
laat maar iets weten.

groeten Ernst.

citaat:
Geplaatst door Dirky

Alhoewel dit draadje volledig past in dat van de nieuwe baan van Evan maak ik er beter iets apart van...

Een nogal andere ervaring dan wat ik gewoon ben:
- een bouwwerk maken in functie van een baan
- een sfeer inbouwen die past in de grijze hersencellen van iemand die een baan op zijn kast mag zetten [:)]
- en daarbovenop moet ik veranderen van teken-software. Mijn nieuwe baas heeft SolidWorks op mijn portable ge?nstalleerd. Alhoewel er veel gelijkenis is met Inventor vraagt het toch wel enige aanpassing.

Waar zijn we vandaag:



na een beetje jongleren met parameters lijkt het seinhuis qua vorm op dat van Lauscha. De beschikbare hoogte is beperkt waardoor het bouwwerk er iets gedrongen uitziet...

Ernst Jorissen
Spoor 1 MBSNederland

Steam.N

Dirky,

ben je van plan om de gevels te cementeren, of werk je ze uit met roststenen?
Ik kijk geboeid hoe je dit gaat uitwerken. [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

@ Jean, in eerste instantie denk ik aan "zwaar" pleisterwerk. Desalniettemin ga ik toch wel het imiteren van steen uitproberen.

@ Ernst, alles kan. De reden waarom geen enkele handelaar (?) die halve huizen aanbied is volgens mij de verkoopbaarheid... Een voorgevel is 80 tot 90% van het werk. De koper verwacht eerder een half huis voor de halve prijs... [:)]

Dirky


PeterC

Dirk, laat de vorderingen maar zien!
Groetjes, Peter


evan

Ik sta hier te dansen bij het zien van de foto[:p]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

vanavond alle stukken opgekuist en enkele wanden samengekleefd...


evan

Doe maar rustig verder[:D][}:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky





De halfronde leisteen komt onder de vensters op het bovenste deel. Kan ik pas inpassen als de ramen er zijn...


evan

Hoi Dirky,

Het krijgt vorm[:p]

Die bruine patinne aan de ramen en de hoeken, is dat houtimitatie of een soort plamuur?

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

Het is een slechte foto van hout imitatie. De namaak houtnerven zijn in 't echt niet zo bleek...
Er zal uiteindelijk maar heel weinig van te zien zijn door de bedekking met leisteen maar ik mag het risico niet lopen iets "onbehandeld" te zien door eventuele spleten in de bedekking...

Peter

Dirky,

Een tip om het "verputz" d.w.z. de laag gevelbepleistering na te bootsen. Bij Langmesser vind je hiervoor de ideale materialen
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Voor het "Verputz" op de onderbouw ga ik net als op het vorige "Stellwerk" gewoon goedkope ALDI-plamuur gebruiken. Op MDF die grof geschuurd wordt heeft die een perfecte hechting en de droogtijd is ideaal om er elke gewenste structuurvorm in te krijgen...

Toch bedankt voor de Langmesser-tip!