Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Scenery test - Marcel ziet het bos door de bomen niet meer

Gestart door PeterC, 02 december 2011, 20:46:23 PM

PeterC

Tom, bedankt!

Sedert de notificatie niet meer werkt, weet ik niet meer of er reacties komen.  Is er al enig nieuws over de notificaties?

Groetjes, Peter


doomslu

Citaat van: PeterC op 08 september 2014, 21:32:30 PM

Sedert de notificatie niet meer werkt, weet ik niet meer of er reacties komen.  Is er al enig nieuws over de notificaties?
Het probleem is nog steeds niet opgelost...  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

Citaat van: doomslu op 08 september 2014, 22:32:22 PM
Citaat van: PeterC op 08 september 2014, 21:32:30 PM

Sedert de notificatie niet meer werkt, weet ik niet meer of er reacties komen.  Is er al enig nieuws over de notificaties?
Het probleem is nog steeds niet opgelost...  :(

[Off-topic]
Kan daar iemand (forumlid/leden) daar mee helpen of ligt het bij de hosting? (hosting probleem = buitenzwieren en andere host = mijn bescheiden mening).  Ik weet niet waar de site nu geparkeerd staat, maar mijn ervaring met mijn eigen host provider zijn uitermate postief (hulp (chat) zowel weekdag (Nederlands) als tijdens het weekend (Engels))...


Groetjes, Peter


doomslu

Peter ik heb jou een mailtje gestuurd (off-topic)...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Citaat van: PeterC op 08 september 2014, 22:42:41 PM
Citaat van: doomslu op 08 september 2014, 22:32:22 PM
Citaat van: PeterC op 08 september 2014, 21:32:30 PM

Sedert de notificatie niet meer werkt, weet ik niet meer of er reacties komen.  Is er al enig nieuws over de notificaties?
Het probleem is nog steeds niet opgelost...  :(

[Off-topic]
Kan daar iemand (forumlid/leden) daar mee helpen of ligt het bij de hosting? (hosting probleem = buitenzwieren en andere host = mijn bescheiden mening).  Ik weet niet waar de site nu geparkeerd staat, maar mijn ervaring met mijn eigen host provider zijn uitermate postief (hulp (chat) zowel weekdag (Nederlands) als tijdens het weekend (Engels))...

One.com?  ;)
Ik zit bij Deziweb in NL en toch ook enkel maar positieve ervaring. Zeer snelle reactie en hulp bij vragen of problemen.

PeterC

Nadat ik eens een poging had ondernomen om 'schriele' boompjes te maken (zie Waar zijn we nu mee bezig ?), heb ik mij nog eens een doos zeeschuim aangeschaft.  Ditmaal om minder schiele boompjes te maken.
Probleem met dergelijke dozen (of ligt dat aan het plantje zelf?) is dat bijna alle in aanmerking komende boompjes schots en scheef zijn:



Proberen om de 'stam' wat rechter te krijgen...  Een dikke bloembinddraad met secondenlijm ertegen gekleefd en de 'stam' recht gewrongen:


Blondie dient als HO referentie.

De bloembinddraad hou ik tegen de stam met kleine stukjes schilderstape.  Na het drogen van de secondenlijm wordt de tape verwijderd en wordt daar terug secondenlijm aangebracht.

Enkele 'hoogstammen 'samen:



Nu verschillende kleurtjes erop spuiten en de stammetjes verdikken met de 'Jos-methode' (lijm en zaagsel) zodat de binddraad gecamoufleerd wordt.  Dan terug 'kleurtjes' en van 'groen' voorzien.  Nadien terug 'kleurtjes'...

Wordt vervolgd...

Groetjes, Peter


grove den

#261
Hallo peter,

Volgens mij kun je die schots en scheve en kromme takjes zeeschuim recht krijgen als je ze -even/tijdje -in heeeel heet ( kokend)water voorzichtig stopt/dompelt en daarna net als de was , met behulp van  een wasknijper aan een lijntje laat drogen....met de kruin natuurlijk naar beneden gericht!
Misschien ook nog behandelen met glycerine?
Daarna misschien een dunnere draad IN de "stam"schuiven zover het gaat. heb je in ieder geval een steverige basis om ze daar vast te pakken tijdens het planten.
Misschien hier nog meer/duidelijkere info:
http://www.fcsme.org/bcarl/how_to_make_scenic_express_supertrees.htm


Jos


PeterC

@Jos: bedankt voor de interessante link!

'This process may produce an ever slight unpleasant odor but it doesn't linger'...  Ik heb al eens een poging gedaan om aarde uit de goot te drogen in de oven en was heel blij dat vrouwlief een weekend was gaan werken...  ::)

De stammetjes van dat zeeschuim zijn toch te dun en wil ik verdikken met jou zaagsel-lijm-methode.  Vandaar dat het mij niet echt stoort om er een bloembinddraad tegen te kleven.  Het geheel wordt toch onder het zaagsel-lijm mengsel verborgen.

Voor het aanbrengen van het zaagsel ga ik wel eerst de bloembinddraad en het stammetje zelf met een matte verf of vernis spuiten: de bloembinddraad en de onderkant van die plantjes zijn enorm glad en ook al is er spoelglansmiddel (van de vaatwas) aan de lijm-water oplossing toegevoegd, de oplossing blijft toch min of meer 'parelen'.  Met een matte laag erop, verdeelt die oplossing zich beter over de ganse oppervlakte.



@Stieven: mooie bomen maar de stam vind ik wat 'mager'  ;)

Groetjes, Peter


Snobby Crash

Peter,

Ik heb net je draadje ontdekt, en heb enkel even doorgenomen hoe je van die groene
container een 100% natuurgetrouwe roestbak maakt !

Prachtig gedaan !!!

Geert

PeterC

Geert, bedankt.
Eén dezer (her)begin ik aan enkele 'roest-projecten'...

Groetjes, Peter


PeterC

Oei, reeds anderhalf jaar dat ik hier in dit draadje nog iets heb gepost.  Veel werk gehad en weinig tijd voor modelbouw maar het keerpunt is in zicht!

Vandaag een Preiser doosje bovengehaald (16400) om wat verder te werken aan één van de jaren geleden gestarte projecten (start ongeveer hier).

26 ongeschilderde figuurtjes; ieder figuurtje bestaande uit zes onderdeeltjes zodat iedere combinatie mogelijk is:  ::) 8) 8) 8)



Pincetten en een loupelamp zijn aageraden.

De figuurtjes zijn 'naakt' en iedere mogelijke combinatie is te maken...





Ik hoop het vervolg binnen minder afzienbare tijd te laten zien...
Groetjes, Peter


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Nieuwe roeping als "Preiserkleermaker" Gerolf ?  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Kleding? Hoezo?  ;D
Het lijkt me eerder een uitdaging om daar beweging in te krijgen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw