Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Scenery test - Marcel ziet het bos door de bomen niet meer

Gestart door PeterC, 02 december 2011, 20:46:23 PM

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 15 augustus 2013, 12:34:00 PM
Ik zou de opgerolde prikkeldraad weglaten.
De drie spandraaden zijn voldoende ! 
En de gebogen kant inderdaad langs waar er niet over gekropen mag worden
Je kan veerdraad (staal dus) vinden van 0.1mm bij Fohrmann.
Hééél filigraan en beter geschikt voor dit soort ornamenten  ;)
Of wou je echt prikkeldraad ? Dan wordt het etsen uit 0.1 nieuwzilver - kan ook  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Citaat van: Gerolf op 16 augustus 2013, 00:29:25 AM
Of wou je echt prikkeldraad ? Dan wordt het etsen uit 0.1 nieuwzilver - kan ook  ::)

Die 'kelk' laat ik aan mij voorbij gaan  :)



Niet veel vorderingen; enkel wat 'landschapsbouw' met isolatieplaten:



In vorm gebracht met een scalpel, steakmes, rasp en schuurpapier:



Wordt vervolgd...

Groetjes, Peter


PeterC

Gisteren de commandobunker onde de Kemmelberg bezocht en wat blijkt: de kromming van de betonpalen (en dus ook de prikkeldraad) staat naar de binnenkant van het domein.  De foto hierbij is genomen vanop het domein (dus daar waar de prikkeldraad moet voorkomen dat er iemand binnendringt):



Nu weet ik het helemaal niet meer...

Groetjes, Peter


Dirky

gewoon om te vermijden dat de soldaatjes ontsnappen als er plots iets BOEM zegt... ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 21 augustus 2013, 18:37:14 PM
gewoon om te vermijden dat de soldaatjes ontsnappen als er plots iets BOEM zegt... ;)

dat ze de draad deden !
Groeten Peter ;)

Huugooke

Die logica ontging mij ook toen ik wacht liep, zo vele jaren terug. Nog straffer was dat de verlichting naar binnen gericht was en niet naar het donkere, omringende bos!

PeterC

Citaat van: Huugooke op 21 augustus 2013, 21:37:41 PM
Die logica ontging mij ook toen ik wacht liep, zo vele jaren terug. Nog straffer was dat de verlichting naar binnen gericht was en niet naar het donkere, omringende bos!

Die logica van die naar binnen gerichte lichten kan ik snappen: een naar buiten gericht licht is vanuit dat donker bos met één welgemikt schot uit te schakelen!  Naar binnen gericht zie je de lichtbron niet direct en de behuizing van de lampen is steviger dan het glas.

De logica van de naar binnen gekeerde prikkeldraad ontgaat me...  ...Of misschien toch zoals Dirky zei...  :) :) :)
Groetjes, Peter


Dirky

misschien MAG het gewoon niet oversteken aan de kant van een openbare weg? Gevaar voor voorbijgangers?

SuSke

Citaat van: Dirky op 21 augustus 2013, 22:21:38 PM
misschien MAG het gewoon niet oversteken aan de kant van een openbare weg? Gevaar voor voorbijgangers?
De enige goede uitleg. De afrastering staat op de perceelgrens en daar mag niets uitsteken.
Hetzelfde zie je ook als je nu nog langs afsluitingen loopt in de haven. De prikkeldraad staat altijd naar de kant van het perceel gericht.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Paulogic

Lijkt mij ook wel ergens logisch toch?

Stel : Je klimt er op en moet er overstappen... oeps geen steunpunt meer om zonder kleerscheuren (of lichaamsdeelscheuren) over de draad te stappen. Springen??? neh, zie dat je eens blijft hangen, ze
mogen u hanni noemen...  ;)
mvg,
Paul(ogic)

PeterC

Citaat van: Paulogic op 26 augustus 2013, 22:21:58 PM
...mogen u hanni noemen...  ;)

'Ik ben Hanni...'    '...Mijn b...llen hangen nog in de draad...'   :) :) :)




Citaat van: SuSke op 26 augustus 2013, 22:01:33 PM
...De afrastering staat op de perceelgrens en daar mag niets uitsteken.
Hetzelfde zie je ook als je nu nog langs afsluitingen loopt in de haven. De prikkeldraad staat altijd naar de kant van het perceel gericht.

Dus: prikkeldraad naar binnen!

Aan allen: bedankt om mee te denken!

Groetjes, Peter


PeterC

Als je water nodig hebt, haal je het waar je kan: open het hydrantdeksel en plaats er een opzetstuk op en je hebt water (Noch 14860).  De slangen moeten nog komen...



Het is een beetje switchen tussen mijn testbaantje en dit projectje (afhankelijk van ..., ..., ...).

Groetjes, Peter


Geert

#237
Opletten nu, je komt in mijn vaarwater, en letterlijk. Ik werk voor een drinkwatermaatschappij. En zulk opzetstuk is strafbaar zonder toestemming...  ;)


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

PeterC

Citaat van: Geert op 04 september 2013, 21:47:29 PM
Opletten nu, je komt in mijn vaarwater, en letterlijk. Ik werk voor een drinkwatermaatschappij. En zulk opzetstuk is strafbaar zonder toestemming...  ;)

Tja...  ...En waar de aansluiting naar toe gaat, moet het 'zuiver' water zijn.  Maar het is op privé domein, dus voorbij de teller ;)  ...Alhoewel op sommige 'domeinen' zijn er geen tellers nodig  8) 8) 8) ...

Groetjes, Peter


Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen