Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Scenery test - Marcel ziet het bos door de bomen niet meer

Gestart door PeterC, 02 december 2011, 20:46:23 PM

Kautenbach

toffe keien u is n kei in keien kleien

zonder gekheid, erg fraai resultaat,

PeterC

Citaat van: Steam.N op 14 augustus 2013, 14:45:53 PM
Die jonge knaap links nog een krat onder zijn voeten zetten, en de andere zijn rugzakje wegnemen  ;)

Beiden krijgen nog iets onder hun voeten.  Die rechtse vermoedelijk zijn fiets.  Achter dat 'rugzakje' heb ik wel moeten zoeken...  Ik vermoed dat je dat wit aan zijn linkerarm bedoeld?  Dat is een stuk(je) Stick-all waarmee het ventje tijdelijk is vastgezet.

Het muurtje moet ik hermaken: karton en acrylverf gaan niet goed samen.  Ik heb nog enkele (lasergesneden) deeltjes over en maak daar een nieuw muurtje mee (als grondverf oude vertrouwde Humbrol).

Dat muurtje is er eentje met gebogen betonnen stijlen met bovenaan prikkeldraad.  Hoe plaats je die palen: met de gebogen kant naar het afgesloten terrein of met de gebogen kant naar de openbare weg?


Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

ik zou zeggen naar buiten lijkt mij het meest logisch om niet over het hekken of afsluiting  te raken, wanneer ze naar binnen staan zou je je bovenaan kunnen positioneren en er vervolgens trachten over springen

Groeten Peter ;)

Trouwens fraai werk en die bengels over of aan die omheining had ik ook al in het achterhoofd !

marc goovaerts

Citaat van: PeterC op 14 augustus 2013, 18:02:45 PM
Dat muurtje is er eentje met gebogen betonnen stijlen met bovenaan prikkeldraad.  Hoe plaats je die palen: met de gebogen kant naar het afgesloten terrein of met de gebogen kant naar de openbare weg?
Spontaan denk ik met de gebogen kant naar binnen. Logisch echter zou zijn: de gebogen kant langs waar er niet over gekropen mag worden.
Naar de straatkant bij de meeste muren, naar de binnenzijde bij een gevangenis ?

Metpetergaathetbeter

niet aan gedacht Marc, jonge gij zijt toch ne slimme ! ;) ;D

Groeten Peter ;)

PeterC

Het maakt het voor mij nu ook niet gemakkelijker met dergelijke uitleg: het wordt een afgesloten militair domein.  De korpscommandant wil niet dat er 'vreemden' op 'zijn' terrein komen maar wil ook niet dat 'zijn' militairen de 'muur doen'...

Ik denk de boog en prikkeldraad naar de openbare weg te plaatsen.

Sowieso is die korpscommandant al lang met pensioen en is het terrein verlaten.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 augustus 2013, 19:32:41 PM
...die bengels over of aan die omheining had ik ook al in het achterhoofd !

...Maar wat die te zien gaan krijgen...     :) :) :)

Groetjes, Peter


marc goovaerts

Aanvullen met opgerold prikkeldraad ? Maar dan krijg je algauw een soort 'Buchenwald'...

Dirky

... te zien krijgen... een roestige locomotief?

PeterC

Citaat van: Dirky op 14 augustus 2013, 22:25:09 PM
... te zien krijgen... een roestige locomotief?

:) :) :)

Neen  ;)

Het enige wat het met modelspoor te maken heeft, is de schaal (HO).



Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Citaat van: PeterC op 14 augustus 2013, 21:39:23 PM

...Maar wat die te zien gaan krijgen...     :) :) :)

ik heb zo het vermoeden dat die gasten hetzelfde gaan zien !

Groeten Peter ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#221
d'er is hier enen aan 't vissen, maar wij gaan het hem niet vertellen, he Peter! :D Nee dat station !  ;D

Groeten Peter ;)

PeterC

Citaat van: marc goovaerts op 14 augustus 2013, 21:41:32 PM
Aanvullen met opgerold prikkeldraad ? Maar dan krijg je algauw een soort 'Buchenwald'...



De opgerolde concertina over de ganse lengte gaat inderdaad wat overdreven worden.  Misschien hier en daar een stukje overschot en de rest is weggehaald.  De draad is 0.25 mm messingdraad en nog vrij stug om een mooi spiraaltje mee te maken.


Groetjes, Peter


Steam.N

Ik zou de opgerolde prikkeldraad weglaten.
De drie spandraaden zijn voldoende ! 
En de gebogen kant inderdaad langs waar er niet over gekropen mag worden
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

voor5dekeer