Scenery test - Marcel ziet het bos door de bomen niet meer

Gestart door PeterC, 02 december 2011, 20:46:23 PM


Steam.N

Prachtig, Peter.
Je hebt deze techniek duidelijk onder de knie !
Nu de brug ?  :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

De werken aan de brug liggen alles behalve stil.  Binnenkort een update om mijn werkjes voor de leeuwen te gooien  :) :) :)

Een snelle evolutie van de bruggenhoofden:



Groetjes, Peter


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Vooral die rechtse, waaauw! De indruk van "steen" komt geweldig goed over. Effect super-geslaagd!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

GVL

Ik ga ook voor de rechtse uitvoering, Peter.
Afbladerende verf op de container eveneens zeer geslaagd!

Gerolf

Ik denk dat het een stripverhaal is, en de rechtse het eindresultaat.
Erg knap, zonder twijfel  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Stripverhaal  :)

Links: steentjes individuele pin wash met telkens dezelfde grijze basiskleur gemengd met gebrande sienna, omber en enkele met zwart.
Midden: nadien voorzien van een volledige donker bruine wash.
Rechts: nadien drybrush met eerst de grijze basiskleur gemengd met het bruin van de wash en nadien een drybrush met de zuivere grijze basiskleur.


Groetjes, Peter


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Knap resultaat Peter!

Ook knap hoe je stap voor stap probeert, test en vooral met grote stappen bijleert en verbetert!

Nice!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterC

Mannen, bedankt voor de reacties!

Die grote stappen bijleren is vaak met vallen en opstaan.  Foto's van mislukkingen worden jammer genoeg niet vaak gepubliceerd.

Het brugje: bijna ook een mislukking: bij het tekenen direct de twee brugjes getekend die ik nodig heb en bij de bouw voor het eerste de hoogte van de tweede brug genomen.  De twee bruggen zijn totaal verschillend en de bruggenhoofden kunnen enkel dienen voor de 'roeste' brug.  Twee mogelijkheden: herbeginnen of de zaag erin.
Gekozen voor de tweede optie:

Een uitgediende Excelzaag erin en voorzichtig het teveel aan bruggenhoofd afgezaagd (gips is sterker dan ik dacht):



Ondertussen brug N°2 in de steigers gezet en aan de bouw begonnen met Stako-elementen van Auhagen:



De module waar de brugjes voor dienen eens op 1/1 afgedrukt en tot de conclusie gekomen dat ik terug naar de (digitale) tekentafel moet.  Het ontwerp zint me niet:



De elementen die er zijn, wil ik behouden (dubbele tunnel en de bruggen) maar toch iets meer verdeeld over de oppervlakte.  Eén zaak zint met wel en wil ik behouden: niets parallel aan de randen en de sporen ook niet strak parallel (tussen beide sporen is er 25 mm hoogteverschil).

Wordt vervolgd...

Groetjes, Peter


PeterC

#191
Het is een tijdje stil geweest in dit draadje, maar door servo-wissel-aandrijvings-problemen op mijn testbaan heb ik weer wat tijd voor scenery testjes.

Een projectje dat al een tijd in mijn hoofd spookt.


Na een tip hier op het forum eens een bestelling geplaatst bij FSK Modellbau en een serie deksels (riool en andere) ontvangen:



Zo'n rioolputje vraagt natuurlijk om te worden ingebouwd...

Als trouwe MSM lezer de verschillende artikels over pluimkarton nagelezen en aan de slag:



In de Action een set penselen (nu ja 'penselen' kan ik het niet noemen...).  Bij het kiezen van die penselen erop gelet dat de haartjes in een bus zaten (niet in een gerold stukje metaal, dus zonder overlapping).  Thuis direct de haren uit de penselen gehaald (de kostprijs van een 'grote' set  was ongeveer die van een klokhuis van een appel en de schaal van een ei  ;) ).  De busjes (een soort (Chinees?) 'metaal') in vorm gebracht met een fijne tang en sleutelvijltjes.  En dan kasseitjes drukken.

Een laagje 'neutraal' grijze acryl verf gemengd met Thalens Gesso erover:



De palet klaargemaakt met diverse soorten tinten gemeng met het oorspronkelijke 'neutraal' grijs en individuele kopjes ingekleurd:






Kleine washes, grote washes:



En het (voorlopige) resultaat:



Vervolg?  Drybrushes met verschillende tinten om het doffe geheel wat op te lichten.

Maar eerst nog drie dagen werken (en dan vier weekjes verlof)...



Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

binnenkort niks over vakantiehuisjes ? Groeten Peter ;)

marc goovaerts

Ik zou al gelukkig zijn moest ik dit resultaat kunnen behalen. En waarschijnlijk ben ik niet alleen.

PeterC

De eerste laag drybrush ligt er nog maar pas op of Juul komt de afwatering al testen:




Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 augustus 2013, 22:39:19 PM
binnenkort niks over vakantiehuisjes ?

Ik zal wel iets posten als Michiel eraan begint  ;)


Groetjes, Peter