Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Scenery test - Marcel ziet het bos door de bomen niet meer

Gestart door PeterC, 02 december 2011, 20:46:23 PM

marc goovaerts

Ziet er wel mooi uit. Spijtig dat Spörle niet geïnteresseerd is om ook wat in N te maken.

PeterC

Citaat van: marc goovaerts op 09 september 2012, 21:33:11 PM
Ziet er wel mooi uit. Spijtig dat Spörle niet geïnteresseerd is om ook wat in N te maken.

Voor N...  Iemand die 'masters' kan maken en die siliconemallen kan maken...  Jean!  Werk aan de winkel!  ;) ;) ;)
Groetjes, Peter


bellejt

peter,  ik heb nog 2 stuks van noch liggen (recht en gebogen).Ik heb nog een 4 tal ingangen nodig X 4 stuks.Zowel gebogen als recht.Weet niet waar je woont.Als ze  iet teveel kosten dan wil ik de mallen wel aanschaffen.Kan jij ze anders voor mij maken ? Je moet de kostprijs dan maar laten weten.

Steam.N

#123
Peter ...LOL
Thanks voor het vertrouwen  ;)

Op dit ogenblik te veel ijzers in 't vuur.
Herinner me er binnen enkele maanden nog eens aan  ;)
Wie weet  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

@Johnny: PM!

@Jean: in Mechelen zal ik je er nog eens aan herinneren (is binnen enkele maanden: september moet nog aflopen en oktober moet nog beginnen  :) :) :) ).
Groetjes, Peter


PeterC

#125
Pimp my bridge...

Tussen alle technische zaken van mijn tesbaantje en enkele decoders die ik aan het uitdenken ben, toch nog een heel klein beetje tijd gevonden voor een scenerytestje.

Op een (nog te bouwen) moduletje van mijn baan moeten twee brugjes komen (zie de tekeningen in  'het tunneldilemma').


Verschillende onderdelen (onafgewerkt) eens samengezet voor wat het moet worden:



Maar ook hier weer technische problemen: daar ik drierail rijd, kan ik geen kunststof bedekking van de brug maken.  Een zelfbouw traanplaatbedekking gemaakt en deze wordt de komende dagen in mijn testbaantje gezet om te zien of er nog loks kunnen op rijden:



Daar ik graag 'draadjes' volg met veel 'how-to' en 'step-by-step' zal ik proberen om enkele foto's en beschrijvingen te plaatsen van de vorderingen.

Als start een brugje van Auhagen aangeschaft:



Op zich niet slecht maar veel te plastiekerig...  Het merendeel van de onderdelen blijft dus in de doos...


Groetjes, Peter


Jurgen

Citaat van: PeterC op 01 december 2012, 12:12:25 PM
Maar ook hier weer technische problemen: daar ik drierail rijd, kan ik geen kunststof bedekking van de brug maken.  Een zelfbouw traanplaatbedekking gemaakt en deze wordt de komende dagen in mijn testbaantje gezet om te zien of er nog loks kunnen op rijden:





Dit moet lukken. Alleen ga je na verloop van tijd de sleepsporen zien op die traanplaatbedekking. En ik denk dat je slepers ook harder gaan afzien doordat een groter oppervlak over die plaat gaat slepen.

Bij overwegen kan je dit principe ook gebruiken. Gewoon een metalen opvulling tussen de sporen gebruiken ipv plastic zoals bij 2-rail.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Hack-Bruecken maken metalen bruggen, voor ongeveer dezelde prijs van die plastiekerige dingen. Enkel nog wat vervuilen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterC

Citaat van: Jurgen op 01 december 2012, 13:00:21 PM
...Alleen ga je na verloop van tijd de sleepsporen zien op die traanplaatbedekking...

Dat is nu net de uitdaging: tijdens mijn zoektocht naar producten om de messing plaatjes slijtvast te kleuren en toch nog te laten geleiden ben ik bij een wapenmaker terecht gekomen die mij een demonstratie gegeven heeft op een stukje afval messing.  En hij had nog wat overschot van producten die ik mag gebruiken...


Citaat van: conducteur op 01 december 2012, 14:04:45 PM
Hack-Bruecken maken metalen bruggen, voor ongeveer dezelde prijs van die plastiekerige dingen. Enkel nog wat vervuilen...

Mooie bruggen, helaas allemaal veel te grote overspanningen.  Voor mijn project heb ik slechts heel kleine brugjes nodig en na rondkijken (ook bij Joswood en Langmesser) bleef er niets anders over dan zelfbouw...

Groetjes, Peter


conducteur

Ze gaan toch vanaf 15 cm tot idd zeer lang?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Een tijd geleden stond er een heel artikel van iemand die een brug had gebouwd en dit voor 3-rails had voorzien. Ik dacht dat de vulling tussen de sporen uit plasticard met traanplaatmotoef bestond waarin/waarop een heel dunne messingdraad was verwerkt. Als je wil, wil ik dat artikel eens opzoeken en het aan je doormailen (op het forum plaatsen kan helaas niet in verband met copyright)
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

Citaat van: conducteur op 01 december 2012, 19:25:11 PM
Ze gaan toch vanaf 15 cm tot idd zeer lang?

Rian, dat is nog 70 mm te lang voor mijn projectje.  Het is slechts een heel kleine overspanning (wel hoog in vergelijking met de overspanning) en dus volgens mij alleen maar met zelfbouw op te lossen.

Citaat van: Peter op 01 december 2012, 19:38:05 PM
...Als je wil, wil ik dat artikel eens opzoeken en het aan je doormailen (op het forum plaatsen kan helaas niet in verband met copyright)...

Peter, PM verstuurd  ;)
Groetjes, Peter


gardevil

Peter,

kan je meteen mijn pistool terug zwarten (eigenlijk blauwen ;) ) want bij de wapenmaker kost dit wel wat ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

PeterC

Citaat van: gardevil op 02 december 2012, 00:55:50 AM
...eigenlijk blauwen...

Het was een kleurrijk gesprek met die wapenmaker: ik vroeg naar technieken om messing te bruinen en hij begon over blauwen wat eigenlijk zwarten is...   ::)
Groetjes, Peter


gardevil

Citaat van: PeterC op 02 december 2012, 13:16:23 PM
Citaat van: gardevil op 02 december 2012, 00:55:50 AM
...eigenlijk blauwen...

Het was een kleurrijk gesprek met die wapenmaker: ik vroeg naar technieken om messing te bruinen en hij begon over blauwen wat eigenlijk zwarten is...   ::)

Niet makkelijk hoor sportschieten combineren met de modelbaanhobby. Maar daar staat tegenover dat je een kleurig toekomst hebt ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?