Scenery test - Marcel ziet het bos door de bomen niet meer

Gestart door PeterC, 02 december 2011, 20:46:23 PM

PeterC

#105
Eindelijk bloemen!



Gele en rode van Noch (bedankt Jean!) en heel fijne witte en gele van Mininatur.  Het geeft direct een ander sfeertje.

Dit 'testje' beschouw ik als 'af':




Tijd om met andere zaken te starten...
Groetjes, Peter


Gerolf

#106
Mooie foto's, Peter. Heel wat sfeer [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#107
Knap resultaat, Peter.
Het is nu uitkijken naar je volgende realisaties [:p]
Hou ons niet te lang in spanning [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

#108
Dat ziet er goed uit Peter !

PeterC

#109
Volgende realisaties...

Nog heel wat 'wilde' idee?n, maar enkele daarvan zitten momenteel in de koelkast.

Nu mijn 'testbaantje' bijna klaar is (enkel nog de S88 interface omschakelen naar S88N), kan ik me wat meer op scenery gaan werpen.  Geen groot/onmogelijk werk, maar kleine afzonderlijke diorama's waar de treintjes kunnen passeren.  Zoiets gaat me meer voldoening geven dan ??n grote baan die nooit 'af' geraakt...

Momenteel de eerste stappen gezet om Sp?rle-gietstukken te bashen en alles uitgetekent voor een fotomodule(tje).  Bescheiden in afmetingen.  Wanneer het begin me aanstaat, plaats ik wel een draadje...

Ook mijn fabriekdraad moet ik weer oprapen.  Daarvoor moet ik wel nog heel wat foto's gaan nemen (als referentiemateriaal) en nog enkele electro-mechanische zaken uitwerken.  Mijn JAL pagina's moeten ook weer nieuw leven ingeblazen krijgen...

Werk genoeg in het vooruitzicht.  Nog een weekje werken en dan 4 weken thuis...
Groetjes, Peter


jean-luc

#110
Mooi [:p]

Michiel

#111
Erg mooi stukje modelbouw, die bloemen geven er echt een extra touch aan. En een foto met een echte zon maakt alles nog eens zo mooi. Schitterend.

Het water vind ik persoonlijk een beetje te algrijk groen van kleur. Maar ik snap dat je naar het volgende project wilt overstappen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

Een nieuwe zak gietplaaster en mooi weer...  Ideaal 'gietplaasterweer':



Voor de eerste keer een natuurlijk zwart pigment aan de gietplaaster toegevoegd (voorkomt lelijke witte plekken wanneer bij een reeds geschilderd stuk er iets afbreekt...).  Ook een poging gedaan om afgeronde muren te gieten (het ideale ogenblik in de gaten houden en dan de mal buigen en door blokjes ondersteunen).

De 'oogst' van deze namiddag:



Voorbereidingen voor een 'projectje'...
Groetjes, Peter


marc goovaerts

Zo'n volle tafel ? Dat wordt eerder een volwassen project !
We volgen, daar kan je gerust in zijn.

C.B.

Amaai , dat ziet er zeer goed uit.
Zowel dat stukje natuur als de "gips"afdeling.  :D
Groetjes.
Claudio.

Gerolf

Mooi om zien, en het lijkt inderdaad een groot project te worden  8)
Citaat van: PeterC op 08 september 2012, 20:41:16 PM...een natuurlijk zwart pigment aan de gietplaaster toegevoegd ...
Mogen we weten welk pigment dat is?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

#116
Het wordt maar een 'bescheiden' projectje maar ik heb graag wat gietstukken in reserve.

Citaat van: Gerolf op 09 september 2012, 10:03:03 AM
Citaat van: PeterC op 08 september 2012, 20:41:16 PM...een natuurlijk zwart pigment aan de gietplaaster toegevoegd ...
Mogen we weten welk pigment dat is?

Het is een kalkpigment wijngaardzwart (Ref NPI-16-01 bij Colpaert).  Het spul lijkt op grafiet (kruipt ook in je poriën).  Slechts een heel kleine hoeveelheid is voldoende om het gips een 'neutraal' grijze kleur te geven.  Volgens de winkelier mag er maximum tot 10% aan de plaaster worden toegevoegd maar dan heb je wel diep zwarte gietstukken.
Met de hoeveelheid die in het zakje zit en de hoeveelheid die ik slechts verbruik, kom ik nog voor 100 jaar toe.
Groetjes, Peter


Steam.N

Ah Peter,

benieuwd wat je nieuw project wordt.
Blijkbaar groots ...  Laat maar komen !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

bellejt

mooi.Van waar heb je de gietmallen voor die tunnelmuren die mooi gebogen zijn aub ? Bij anitadecor hebben ze die niet en als ik die muren van Noch moet kopen moet ik enkele honderden euro's neertellen want heb er al snel een stuk of 12 nodig.

PeterC

Citaat van: bellejt op 09 september 2012, 18:03:08 PM
mooi.Van waar heb je de gietmallen voor die tunnelmuren die mooi gebogen zijn aub ? Bij anitadecor hebben ze die niet en als ik die muren van Noch moet kopen moet ik enkele honderden euro's neertellen want heb er al snel een stuk of 12 nodig.

Johnny, het zijn allemaal mallen van Klaus Spörle (een oude catalogus vind je hier.  Het betreft nummer 6301).  De bovenkant blijft open om nog gemakkelijk bij de sporen te kunnen.

Ik heb de mallen rechtstreeks bij hem besteld via dit adres: klaus[dot]spoerle[at]t-online[dot]de (heel vlot mail verkeer!).

Heb je slechts 12 van die gietstukken nodig?





Groetjes, Peter