Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Scenery test - Marcel ziet het bos door de bomen niet meer

Gestart door PeterC, 02 december 2011, 20:46:23 PM

Dirky

#90
de houten poort vind ik best geslaagd Peter. Het rivet-werk op de andere lijkt me te onnatuurlijk grof! Misschien zal het minder opvallen na een eerste verflaag?

ysbeer

#91
Klein bloempjes(in een weiland b.v)maak ik van geverfd zand.
Het gras stevig bespuiten met haarlak en daar (zeer weinig)kleur zand over strooien.
Ik vind het effect wel mooi.

[/img]

wim


PeterC

#92
@Jean:
Inderdaad geen gezichtsbedrog; je ogen zijn nog 12/10[;)]!  Er is nog niets vastgezet en het deurtje steunt op een potje en daarover het gebouwtje.  Dus scheef!


@Dirk:
Ik had eerst een fijner 'rivet-wieltje' genomen maar dat leek me wel heel fijn...
Niets verloren en ik probeer opnieuw met een fijner wieltje (ik denk niet dat verf de grove klinknagels kan verdoezelen [B)]).


@Wim:
Bedankt voor de tip.  Mooie foto en mooi landschap trouwens!
Zand zelf kleuren?  Of gekleurd zand aanschaffen?  Zweedse meubelketen?
Om zand zelf te kleuren, zie ik dat wel niet zitten met acryl en zal ik mijn eigen regels moeten overtreden (en teruggrijpen op olieverven)?

Wordt vervolgd...

Groetjes, Peter


Steam.N

#93
Ik heb ergens gekleurd poeder gekocht: een setje met drie kleuren.
Echter geen idee waar ik dat gekocht heb ....
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ysbeer

#94
Gekleurd zand is te koop bij DE PIPO.
Soort knutselwinkel
Kleuren gaat prima met ECOLINE (boekhandel)
wim

Paulogic

#95
Peter... Pipo zit ook het Zuid Shoppingcenter in Gent.
Blokker heeft dit ook nog gehad maar of dit nu nog zo is?
Kan dit wel vragen aan mijne chef... die werkt bij BL in Zuid Schopping.
Van gemakkelijk gesproken he [:)]

Of zelf kleuren met stoepkrijg. Zo deden we het vroeger op school. (laaaaaaang geleden....)
Zand en gemalen krijt mengen... goed roeren en t'is ok.
mvg,
Paul(ogic)

Peter

#96
Hoi, de naam van die winkels (winkelketen) is Pipoos. Je vind die in de meeste grootsteden en Shoppingcentra.
Ook in de meest tuincentra vind je dit heel fijne zand in verschillende kleuren.
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

#97
Mannen,
Bedankt voor de tips!
Volgens mijn madam hebben ze inderdaad gekleurd zand bij BL (om vazen mee op te vullen?  Ik leer bij [^]).  BL is hier op de markt dus als ik nog een gaatje vind, stap ik binnen.
Zo niet ga ik woensdag naar een grote DHZ met bloemen/decoratieafdeling.
Groetjes, Peter


Paulogic

#98
DHZ ??? Die Hebbe Zand ??? [:o)][:o)][:o)]
mvg,
Paul(ogic)

PeterC

#99
Wat rood en wit zand gevonden.
E?n dezer dagen een experiment.
Groetjes, Peter


PeterC

#100
Gekleurd zand; dat is de oplossing voor bloemen (bedankt Wim voor de tip!).

Het rode zand zijn net mini-klaprozen; het witte daarentegen...
Na de tip van Martin (milocomarty) heb ik watervaste houtlijm gebruikt voor de 'probeersels'.  De lijm is wel nog niet volledig uitgehard, misschien dat daarom de witte bloempjes nog op niets trekken...



Gekleurd zand kopen: twee winkels op nog geen 100 meter van elkaar.  In de ene 1.99 Euro voor een kilo, in de andere 2.99 Euro voor dezelfde verpakking (wel een ander etiket).  Uitkijken loont!

Voor nog een uitbreiding op het water vlot het vlot niet zoals ik wil...  Gelukkig heb ik nog een voorraadkast en Mr Preiser heeft ook nog 'watergebonden' attributen (zonder bril zie ik ze zelfs niet op de gietboom zitten).

Wordt vervolgd...
Groetjes, Peter


PeterC

#101
De laatste drie weken geen update meer kunnen doen door omstandigheden (Marcel - ikzelf dus [;)]) is linkshandig en zijn linkerschouder is (hopelijk enkel tijdelijk) om zeep...  ...Modelbouw zit er voor een tijdje niet in...
...volgende week wordt een scalpel gebruikt voor andere dan modelbouwzaken en na enkele weken revalidatie hoop ik terug aan de slag te kunnen...

Wordt (binnen enkele weken) vervolgd...
Groetjes, Peter


Gerolf

#102
Oei Peter/Marcel ...
Ik duim mee voor een goede ingreep en revalidatie [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#103
Sterkte en veel beterschap
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

#104
Duim voor een snel herstel !