Scenery test - Marcel ziet het bos door de bomen niet meer

Gestart door PeterC, 02 december 2011, 20:46:23 PM

Michiel

#75
Met de kleur van de baksteen zit je helemaal goed, vind ik. Maar ik mis eigenlijk nog het voegwerk. Die zou iets meer aanwezig mogen zijn, niet?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#76
Knap resultaat Peter!

Ik was even aan Michiel zijn opmerking aan het denken en twijfelde wat.  Ik heb dan wat foto's bekeken in mn archief en het is misschien wel een goede tip, maar het zal gene makkelijke zijn door de hoeken en bogen van je structuur.

Ik geef je hier wat voorbeelden mee die misschien kunnen dienen of helpen voor je...













Ik wil je ook even meegeven dat het knap is om je experimenten te delen op het forum.  

Groeten[:)]

PS:  Als de foto's je moesten storen in je draadje, haal ik ze weer weg[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterC

#77
@Marc:
De washes zijn voor de grijze onderdelen gedaan met een donkere chocoladekleur (donker bruin met een ietsje zwart).  Tussen de stenen bruin met daarbij het grijs van de natuurstenen om een bindkleur te bekomen.  De washes zijn heel sterk verdund en in meerdere keren aangebracht (telkens versneld gedroogd met een haardroger).

@Michiel:
Gisteren was het al veel te donker om nog (zinvol voor de hobby) op pad te gaan en deze morgen, gewapend met het muurtje tussen duim en wijsvinger een geschikte gevel gezocht en het muurtje op een afstand van die gevel gehouden zodat schaal en werkelijkheid overeenkomen.  
Resultaat: de voegen zijn inderdaad veel te weinig aanwezig!
Het wordt nu zoeken naar een iets meer, maar ook niet te overdreven.  Weer experimenteren!

@Evan:
De foto's zeker NIET verwijderen!
Ze geven een goed idee waar ik naar toe zou willen gaan.
Die artistieke 'lelijkheid' spreekt mij enorm aan.  Ik moet dringend eens mijn referentiemateriaal uitbreiden met dergelijke 'lelijkheid' (die het voor mij 'mooi' maakt) maar dergelijke site vinden en er dan nog foto's kunnen nemen is niet zo eenvoudig...

Vandaag zal er niet veel kunnen gebeuren: Marcel heeft nog steeds geen bloemen en de schilders hebben nog enkele 'professionele/familiale' verplichtingen...

Groetjes, Peter


evan

#78
Hoi Peter,

Ik had hier het geluk deze foto's te nemen tijdens dat ik in een GSM-mast zat in de oude elekticiteitscentrale in Gent zeehaven.  Het terrein is echter ontoegankelijk voor onbevoegden[:(]  Wel logisch natuurlijk uit veiligheids oerwegingen.

Meer fotos zijn verkrijgbaar[;)]

Succes met je project!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterC

#79
citaat:
Geplaatst door evan

...Meer fotos zijn verkrijgbaar[;)]



Evan, graag!  Ergens (al dan niet verborgen) op een site?  PM? ...

Groetjes, Peter


Gerolf

#80
citaat:
Geplaatst door evan
Meer fotos zijn verkrijgbaar[;)]
Als je ze mailt of ergens downloadbaar zet - hier is ook interesse [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

#81
Beide 'bleekscheten' eens gewassen met gebrande si?nna en het water nog een laagje vernis:



...
Groetjes, Peter


Steam.N

#82
Ze zien er prima uit.  Passen goed bij de zeer mooie muren en het weelderige maar niet overdreven groen.
 
Ik mis alleen de jonge dame.  Geen zin om een plonske?
Of had ze andere zin, nu dat haar halve trouwboek/vriendje het water aan het bewonderen is?

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

#83
Die die het water bewondert is nog te jong; die die in het gras ligt denkt dat hij al wat ouder is, maar is het nog niet.

Daar ik aanzetten tot ontucht in dit draadje niet toe laat is ze bij haar vriendinnen gaan 'spelen'...

Onlangs in mijn kast nog zo'n doosje met schamel geklede vrouwen gevonden...  ...misschien iets voor een ander project(je) [^][^][^]

Groetjes, Peter


Steam.N

#84
citaat:
Geplaatst door PeterC

... schamel geklede vrouwen gevonden...

Daar kun je dubbel plezier mee hebben.
In ??n van mijn test-dioramas heb ik zo'n figuurtje in twee geopereerd.
De ene helft dook net in het water, de andere helft deed net weer kopje-boven [:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

#85
Ze zijn er heel wat op verbeterd met die wash. Nu zijn het tenminste mensjes ipv Preiserpoppetjes.

Ik heb nooit begrepen dat er op veel tentoonstellingsbanen geweatherd wordt dat het een lieve lust is, terwijl ze er dan onbewerkte poppetjes bijzetten, waarvan je meestal zelfs de gietnaden nog kan zien.
Ligt bij mij misschien wat gevoeliger omdat ik ooit een tussenperiode met Napoleon 54mm-figuurtjes gehad heb....

PeterC

#86
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

...terwijl ze er dan onbewerkte poppetjes bijzetten, waarvan je meestal zelfs de gietnaden nog kan zien...


Ze waren wel al bewerkt: origineel komen ze uit een 'ongeschilderde' doos.  Huidkleur, haar en zwembroekjes hebben ze 'ooit' eens gekregen.
Ik ben wel tevreden dat ik de tip heb uitgevoerd [;)]
Groetjes, Peter


PeterC

#87
Marcel zal binnenkort wel eens 'de bloemetjes buitenzetten' (zijn in aanmaak) en de vorderingen aan de fabriek gaan slechts langzaam (wel enkele nieuwe technieken die ik wil uitproberen).
Het weekend wordt niets: veel werken...
Groetjes, Peter


PeterC

#88
Wat zitten werken aan het schrijnwerk; probeersels voor twee deurtjes:


Groetjes, Peter


Steam.N

#89
Mooi, Peter.  Dat belooft weer ...
Is het gezichtsbedrog, of zit de houtenpoort wat schuintjes in de muur?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }