Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Scenery test - Marcel ziet het bos door de bomen niet meer

Gestart door PeterC, 02 december 2011, 20:46:23 PM

PeterC

#45
Luc, dat was deze zomer tijdens onze 'mailsessie' [;)] waarvoor trouwens dank voor de interessante 'adressen' in Luxemburg.
Groetjes, Peter


Steam.N

#46
Heel knap, Peter.
Benieuwd waar je poedertjes nog verbetering kunnen brengen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

#47
Jean, kijk eens naar een 'madam' die opstaat en een 'madam' die uitgaat: poedertjes maken v??l verschil! [:o)][:o)][:o)]
Groetjes, Peter


Michiel

#48
Peter, dat stukje creativiteit is een genot om naar te kijken. Ik ben benieuwd naar de vorderingen met het water. Maar wat zijn die muurtjes mooi, het pad, de begroei?ng,... erg mooi.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#49
citaat:
Geplaatst door PeterC
Iemand nog suggesties voor aanpassingen?  Shoot!
Eigenlijk niks, het zier er prima uit [8D] [:I]
Misschien een paaltje met een roeibootje of een vlot er aan ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#50
citaat:
Geplaatst door PeterC

Luc, dat was deze zomer tijdens onze 'mailsessie' [;)] waarvoor trouwens dank voor de interessante 'adressen' in Luxemburg.


Oeps, juist. Mijn geheugen h?. [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

#51
Onder het motto: 'sloop eens een kitje' ben ik begonnen aan de recyclage van een (oudere) Kibri kit.
De fabriek voldoet niet aan wat ik 'voor ogen heb'.  Het gebouw op zich kan ik echter recycleren naar wat ik wel wil.



Destijds veel plezier gehad aan de bouw ervan, vandaag veel plezier aan de sloop.
De onderdelen kwamen vrij gemakkelijk terug los.  Ze waren gelijmd met heel vloeibare Tamiya lijm die stevig kleeft, maar die het toch toelaat om zonder teveel schade de stukken terug los te breken.



Enkele gevels moeten doormidden gezaagd worden om het gebouw (als achtergrond) dubbel zo lang te laten lijken.
Na het zagen moet ik zoveel mogelijk terug goed krijgen (gelukkig heb ik nog een paar reserve onderdeeltjes in een schatkist).



Wordt vervolgd...
Groetjes, Peter


ysbeer

#52
Als je een lange lat neemt(van de juiste maten)kun je de voor,zijkanten en achterkanten toch naast elkaar op die lat plakken.
Een zijkant midden door (voor de zijkanten van de lat)en een dak van karton.
Gaat dat niet sneller en veiliger ?????
wim

PeterC

#53
Wim, het ging nu ook vrij snel.  Alles is gezaagd (met een ijzerzaag ging dat als door boter) en een groot deel is al terug in elkaar gezet.
De zijgevels zijn verschillend van lengte zodat ik wat diepte in de gebouwen kan steken.  De originele daken zijn ook gezaagd en kunnen dus ook opnieuw gebruikt worden.

Wanneer de lijm van de 'karkassen' is uitgehard kan ik verdere details terugzetten en wat gaan 'spelen' om een goeie samenhang tussen de gebouwen en natuurlijk de Dampfspender te krijgen.
Groetjes, Peter


Martin Welberg

#54
Leuk draadje, vind dat top als mensen met van alles bezig zijn..
Las dat je bang was dat je tufts met verlijmen weer oplossen. Erg eenvoudige oplossing is een D3 houtlijm te nemen, die is na droging watervast..

PeterC

#55
Martin, bedankt voor de tip; eerstdaags eens langs de DHZ om watervaste houtlijm te zoeken.

citaat:
Geplaatst door milocomarty

...vind dat top als mensen met van alles bezig zijn...



Ik ben met van alles bezig, maar dat alles gaat (heel langzaam) wel (ooit eens) een geheel vormen (buiten die twee eigenlijke testjes).
Groetjes, Peter


PeterC

#56
Een mock-up (op de keukentafel [^][^][^]) van wat ik in gedachte heb:



De 'fabriek' komt links en achteraan aan een wand (te 'verdoezelen' met een gepaste achtergrond).

Mijn zoon (bijna elf) gaf een terechte opmerking dat er geen ingangen waren tot de gebouwen [:0]...  ...Dat wordt scratchen met 'reserve-onderdelen' (zie ruwbouw op de foto)...
Groetjes, Peter


Michael

#57
Peter ziet er goed uit, jou zoon, mijn dochter van 12 kunnen af en toe ongezouten commentaar leveren, en vaak nog terecht ook. Met de bouw van mijn diorama laat ik haar dan ook graag commentaar leveren, dat heeft mij al een paar keer behoed voor blunders.[8D]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

adrievans

#58
citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Peter ziet er goed uit, jou zoon, mijn dochter van 12 kunnen af en toe ongezouten commentaar leveren, en vaak nog terecht ook. Met de bouw van mijn diorama laat ik haar dan ook graag commentaar leveren, dat heeft mij al een paar keer behoed voor blunders.[8D]



Hier hetzelfde maar dan van mijn vrouw die totaal geen "verstand" van treinen heeft.
Ze noemt een wissel steeds een afslag[xx(]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Paulogic

#59
citaat:
Geplaatst door adrievans
Ze noemt een wissel steeds een afslag[xx(]



Troost u, mijn vrouw ook. Komt van al de folderkes met solden uit
te pluizen. [:D][:D]

mvg,
Paul(ogic)