Scenery test - Marcel ziet het bos door de bomen niet meer

Started by PeterC, 02 December 2011, 20:46:23 PM

PeterC

Hierna de opening van dit draadje, maar eerst een overzicht van de verschillende subonderdeeltjes van dit draadje:

11/12/2011:  Schildering Dampfspender
06/01/2012:  Marcel van de Groendienst
11/01/2012:  De sloophamer
15/01/2012:  De poederdoos
20/01/2012:  De terugkeer van 'Marcel van de Groendienst'
29/01/2012:  Het zandmannetje
22/07/2012:  Eindelijk bloemen...
09/09/2012:  In het gips
01/12/2012:  Pimp my Bridge
29/12/2012:  50 tinten roest
04/08/2013:  Marcel legt een (kass)ei...
23/11/2014:  Marcel ziet het bos door de bomen niet meer



...

Daar ik wat moet wachten op onderdelen voor mijn 'testbaantje'  en daar ik wat probeersels uit gietplaaster wou maken, ben ik aan enkele 'mini' dioramaatjes begonnen.  Dit om wat ervaringen op te doen met het verwerken van gipsstukken en wat ervaring op te doen met acrylverven (ik had wel wat ervaring met olieverven maar de omschakeling naar acryl (uit gezondheidsoverwegingen) viel wat tegen).

Hier ben ik mee bezig (als 'tussendoortje'):

Gipsstukken en 'blauwe' isolatieplaten (dankzij een 'tip' van Luc (Doomslu)):



Een beetje 'grond' aangebracht (fijn zaagsel):


En van een paar laagjes verf voorzien:


Ander 'stukje' van een basislaag voorzien (verdunde acryl muurverf met de airbrush aangebracht):


En het begin van de schilderwerken (enkele steentjes individueel ingekleurd en een heel licht bruine wash):


Als de tijd het toelaat, doe ik voort...
[/quote]

Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

#1
't ziet er fraai uit !
Wanneer kom jij eens een work-shop geven ?

Groeten Peter[;)]

Paulogic

#2
kgingtjuustzegge ... amai
mvg,
Paul(ogic)

ERVIN

#3
Knappe dinges Peter , vraagje , schildert dat eigenlijk goed , die blauwe isolatie platen??

Gerolf

#4
Mooie "experimenten", man !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#5
Zie er goed uit,maar de muren zijn nooit (nou ja zeg nooit,nooit)
hoger dan de grond,ze zijn nl niet als hek bedoeld maar om de grond tegen tehouden
Dus wil je natuur getrouw dan het tussen stuk ophogen
En de rechtse steunbeer is te klein,de links eigenlijk ook maar dat kan nog wel
wim

Steam.N

#6
Zeeeeeer knap, Peter.
Zowel vormgeving als kleuren !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

#7
Mannen, bedankt voor de reacties!

@Erwin: die platen schilderen zonder probleem; ik gebruik wel acrylmuurverf als grondlaag.  Dat met de hoge muur is met de borstel geschilderd en dat geeft soms wel wat problemen om in alle hoeken en kanten te geraken met de verf.  Het tweede stukje heb ik daarom met de airbrush geschilderd en die verf laat zich gemakkelijk verdunnen en dekt verdund ook nog goed.

@Wim: de tand des tijds heeft toegeslagen en een deel van de grond is reeds weggespoeld... [;)]
Bedankt voor de tip; ik dacht dat die muurtjes (en vooral de dekstenen) iets hoger waren dan het grondniveau.  Ik moet toch nog een grondmengsel en looppad aanbrengen en leg dat dan iets hoger.

Die blauwe isolatieplaat bewerkt stukken beter dan de gele platen maar dit was een stukje dat ik via een vriend 'gerecycleerd' heb (was vastgekleefd aan een stuk gyproc).  Het probleem is dat ik in geen enkele DHZ in de buurt zo'n plaat vind.  Iemand een idee waar die te verkrijgen zijn in het Gentse?

Daar dit een tussendoortje is, zal er maar 'tussendoor' eens een update zijn.
Groetjes, Peter


PeterC

#8
Vandaag nog eventjes kunnen verder prutsen aan mijn teststrookje.

Onder de oever een stukje (overschot) architectenkarton gekleefd en met acrylgel wat golfjes gemaakt.
Tijdens airbrushwerken ervan geprofiteerd om enkele bruine en groene tinten over het 'water' te spuiten.



Het drogen van de arcryl een handje geholpen met een haardroger en dan de steentjes enkele lagen drybrush gegeven.



Blondie wou fotomodel worden en duikt te pas en te onpas op de fotoshoot...
De zijkant van het trapje komt onder struikgewas, vandaar dat die zijkant niet wordt afgewerkt met verf.


Groetjes, Peter


Steam.N

#9
Hi, Blondie!  Nice place !!!  [:D]
All??, Peter, maak dat plaatske eens af, zet er een zonnestoel, of een strandhanddoek, zorg voor een warm zonneke,  ... [:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

#10
Dit lijkt zowat op de engelse kuststrook.

Vb : de sc?ne waar Mister Bean zich in alle bochten wringt om zijn
zwembroek aan te trekken zonder zijn broek af te doen, uit
schrik dat een man, een beetje verder op het strand, hem niet
zou zien. Blijkt nadien de man blind te zijn.
mvg,
Paul(ogic)

PeterC

#11
Ramp O Ramp!

De verwarming op de zolder vergeten uitschakelen met een verschrikkelijk resultaat als gevolg...
Wanneer ik van de hevige emoties wat bekomen ben, zal ik misschien een foto plaatsen...
Groetjes, Peter


ysbeer

#12
citaat:
Geplaatst door PeterC

Ramp O Ramp!

De verwarming op de zolder vergeten uitschakelen met een verschrikkelijk resultaat als gevolg...
Wanneer ik van de hevige emoties wat bekomen ben, zal ik misschien een foto plaatsen...



Alles bevroren of gesmolten ???
wim

PeterC

#13
Wat bekomen van de hevige emoties...

Het was er gewoon veel te warm, met dit als gevolg:




[:)][:)][:)]
Groetjes, Peter


marc goovaerts

#14
Zelfs haar haar is er van afgebleekt ! [:D]