Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Lauscha

Gestart door evan, 02 december 2011, 19:38:53 PM

Steam.N

#45
Evan, die betonstructuur ziet er mooi uit.
Hoe heb je dat gedaan?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#46
citaat:
Geplaatst door jacques timmermans

Evan,

Voorgeboorde schroefgaten zonder passende bouten in spoor 1? Dit kan nog beter met passende bouten, die je hier kunt verkrijgen: http://asoa.de/spurx-schrauben+bolzen.htm

Jacques Timmermans



[:I] We zullen ns zien he bij ASOA...  Misschien kan het ook met een stukje styreenprofiel (vierkant) er kops in te steken?  EN dan nog grijs schilderen wel te verstaan[:)]  Bedankt voor de tip!

@Gerolf en steamy

Muurlatex (Super dek monocouche van Gamma[8D] "Leisteenkleur") met houtlijm en stofzand van Jeweha of zelf gezeefd met fijn zeefje.
Mengeling van de drie gemaakt en aanbrengen.

Borstelen of tamponeren geeft verschillend effect.
De houtlijm is om het extra smeuig te maken en het makkelijker te verwerken.

De Galerij is binnen bewerkt vooraleer alles dicht te maken en ik kan er makkelijk aan voor de reiniging van de rails[:)]

Groetjes en tot "updates"
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

#47
De houtlijm met dezelfde redenen als men houtlijm of dreft of ... bij de cement doet ?
nice.
mvg,
Paul(ogic)

PeterC

#48
Evan, je draadje is heel leerrijk en ik volg.
E?n zaak ontgaat me: hoe heb je dat voorstel om een diorama in de leefkamer te maken van je ega gekregen???  Ik haal al mijn truken (en konijnen) uit mijn hoed maar blijf verbannen naar de zolder [;)]

Groetjes, Peter


evan

#49
citaat:
Geplaatst door PeterC

Evan, je draadje is heel leerrijk en ik volg.
E?n zaak ontgaat me: hoe heb je dat voorstel om een diorama in de leefkamer te maken van je ega gekregen???  Ik haal al mijn truken (en konijnen) uit mijn hoed maar blijf verbannen naar de zolder [;)]





Jona lachtte terwijl ik je bericht voorlas[:D]

"I'm just a lucky bastard"[^]


Vandaag ben ik naar houten geweest.  Niet veel bijzonder gekocht qua spoor 1, maar wel scenery spullen algemeen, electronica en decoders...

Daarna heb ik de verlichting gemonteerd en de frieslijst in dezelfde fineer als de kast[:)]

Hier volgen gewoon nog wat foto's alvorens de vorderingen van morgen.
Patrick (PAJ) komt af om samen een namiddagje te knutselen.  Ik ga de betonlook en tunnel/brug verder afwerken en het stationsgedeelte starten.  Patrick gaat de natuursteen inkleuren.

Detail van het spoor:


Detail van de overweg in sp?:


Spoor, beton, ballast en natuursteen:




Gebulder uit de galerij:


Het gaat er soms druk zijn[:p]




De werf:




Voila nu een filmke en een duvel[^][8D]

Groetjes en allen een fijne avond gewenst[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kees-Jan

#50
Mooi Evan,

Even wat vragen ivm mijn spoor I projectje:

Welk merk (flex) rails gebruik je? en welke wissels?

12 of 15mm multiplex?

bedankt al vast en ga zo door!

Kees-Jan


evan

#51
Hoi Kees-Jan,

Ik gebruik bij voorkeur 12mm Berk multiplex.  Het is niet de goedkoopste, maar deze het heeft meestal de mooiste structuur en is licht qua gewicht.  Om de 40 cm is die ondersteund.  Om stevigheid te hebben en doorzakken te vermijden.

De sporen zijn Ex-Hubner sporen die nu in de nieuwe reeks terug door Marklin worden uitgebracht.

Nu als je enkel een statisch diorama wil bouwen kan je eventueel HEGOB overwegen.

Je hebt ook van zowel Hubner als hegob aparte rail onderplaatjes en rails en dan kan je zelf houten dwarsliggers gebruiken.

Zoals hier te zien is http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=11075

Groetjes en succes!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ernst Jorissen

#52
Hallo Kees.

ik zelf gebruik al sind 20 jaar de rails an Hubner.
maar die an Marklin zijn nu ook van het zelfde matriaal gemaakt
deze railstaven zijn van nikkelzilver.
en zorgen voor een goede stroom geleiding.
ook de rail van Hegob heb ik in mijn baan verwerkt
en datheb ik gedaan voor de mee gebogen wissels.

als onder grond heb ik 10mm multyplex en daar op heb ik 20mm hart schuim geplakt.
dit geeft een perfekt geluid op voor de rijden.

groeten Ernst.

[ www.MBSNederland.nl ].


Ernst Jorissen
Spoor 1 MBSNederland

Kees-Jan

#53
Dank u voor de antwoorden! ik ga opzoek naar de wissels en rails.

Kees-Jan

evan

#54
Goede avond beste forumvrienden,

Vandaag zijn we aardig opgeschoten!
Patrick heeft voor de eerste keer het baantje in real life gezien[:D]

We hebben de rechtse module op de tafel gelegd op zn achterkant.
Zo kon Patrick aan zn groot "kruiswoordraadsel" beginnen.  Hij heeft steen voor steen alles een andere kleur gegeven.
Ondertussen heb ik de constructie voor de brug verder afgewerkt en de betonnen constructies meer structuur gegeven zoals het hoort.
Nadien heb ik de beton gekleurd en Patrick had alles "ingevuld"[:D]
Een volledige wash met zwart pigment in water en daarna zwarte verf in wasbenzine bracht het hele stuk tot leven[:p]
Nadat Patrick vertrokken was heb ik de brug nog verder verwerkt en de boel een lichte drybrush gegeven.

Het ziet er niet slecht uit.
Nu er volgt nog veel detail qua, moskleur en alerlei druipers[:)]
Dan krijgt de brug verlichting en signalisatie en een wegdek onderin.

Voor de ge?nteresseerden wat foto's:

De K?ff komt piepen:


De beton-look:






De brug:




Patrick zijn puzzel[:)]



De rechtse module:


En de gebruikelijke sfeerbeeldjes:




Voila dat was het tot nu toe[;)]

Tot kort,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#55
citaat:
Geplaatst door evan
Een volledige wash met zwart pigment in water en daarna zwarte verf in wasbenzine bracht het hele stuk tot leven[:p]
Weer wat bijgeleerd, bedankt [:X]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#56
Prachtig!
De fantastische beton-look, die brug, de keermuur, ...[:p]j[:p]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

#57
Allez vooruit... ik stop met modelspoor en ga peetjes uit papier knippen. [:D][:D]

[:p][:p]

Volgende stap...

Lifesteam op uw salontafelken ?
Z baantje in uw badkamerspiegeltje ?
N baantje door het kerststalletje ?
0 baan bovenop de keukenkast ?
T  (1/450) in de brievenbus om uwe post binnen te brengen ?
TT baan op uw hoedenplank in de auto?
G in uw dakgoot ?

Roep nu even uw vrouw aub... en laat haar verder lezen...

Geachte mevrouw van Evan,

Uw man is niet de enigste zot in Belgi? hoor... er zijn er nog zoals
ondergetikte !

Medicijnen helpen niet maar zacht benaderen helpt een beetje.

Mvg

Dr. I.  Nsane
[:o)]
mvg,
Paul(ogic)

evan

#58
[:D][:D][:D]

Thanks Gents[;)]

@Gerolf,

De wasbenzine wash doe je best met een beetje hubrol achtige verf en geen acryl... deze lost goed op en geeft goed resultaat.

Nog een sfeerbeeldje:



Nu gaan werken met de grote treinen[:)]

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

#59
Hou nou eens op jij[:D]
Het ziet er echt schitterend uit Evan.
Die laatse foto in nostalgische effect is helemaal prachtig.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )