Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Lauscha

Gestart door evan, 02 december 2011, 19:38:53 PM

Gerolf

#30
citaat:
Geplaatst door evan
Op zich helemaal geen slecht idee, maar ik zie niet in hoe ik dit moet gaan verwezenlijken.  
Een vel soepel kunststof, tot op 5 cm van de bovenzijde van je achtergrond gekleefd, en uitstekend, zodat het plooit tot onder de kast?
Je frieslijst zou het uiteinde kunnen vasthouden, zodat je het niet aan de bovenkast moet vastmaken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#31
Thx!

Het valt te overwegen!

Zeker naar fotografisch standpunt toe!

Jacques en gerolf, Bedankt!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

martintje

#32
Evan

2 mm dik Forex wit, makkelijk te buigen en breekt niet zo snel, en kan je in een behoorlijke krappe boog buigen, en verteerd ook niet op den  duur
Zou niet de plaat laten steunen tegen het frieslijstje, staat teveel kracht op
GEwoon vastkleven met 3M dubbelzijdig tape, die vellen die ik heb liggen.
Die is heel sterk, maar ook verwijderbaar.
U roept maar, wij zagen wel [:D]
Mvg Marty

ratje

#33
Ziet er al heel goed uit. Dat verdient een Duveltje [:D][}:)]
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

Johnnytrein

#34
Marty, bedoel je dat jij leverancier van forex bent?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

evan

#35
@Martintje,
[:X][;)]

Ondertussen, maar een kleine update.

-De bovenste betonnen rand van de galerij is geplaatst.
-De beton is reeds bewerkt met structuur.  De grovere laag is er en de gladde delen komen er terug over zodat de juiste look er door komt.  Lees: Experiment.
-De verhoging en ballast aan de overweg is ook aangebracht zodat ik komende dagen de overweg kan aanbrengen.
-Zondag wordt de natuursteen ingekleurd en de binnenkant van de brug aangebracht.

Wat fotootjes:

Aanbrengen van de bovenste betonnen rand.

De gekleurde en bestukte rand


De tussenstand


Hier komt de overweg


So far so good...[:D]

Ten vroegste donderdag komt er een nieuwe update.

Nu ga ik wat "uitwaaien" op het werk...

Groeten,

Evan[;)]



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#36
citaat:
Geplaatst door ratje

Ziet er al heel goed uit. Dat verdient een Duveltje [:D][}:)]



Kom maar af[:)] ze staan fris[8D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#37
Knap, Evan.
Kun je eens een foto tonen waar de oppervlak-structuur van de galerij-muur beter te zien is?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

martintje

#38
citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Marty, bedoel je dat jij leverancier van forex bent?



oa [:)]
Mvg Marty

Durango

#39
Evan,
Dat ziet er weer schitterend uit. De hand van de meester is te herkennen[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

#40
Mooi samengebouwd, Evan [8D]
Is het allemaal nog afneembaar? Het lijkt me niet zo handig als je het wil gaan schilderen ... [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#41
Thx Guys[;)]


@Steam N,

Ik plaats morgen wat foto's van de betonstructuur en zn verdere bewerking[;)]

@Gerolf,
Het zijn 2 modules die er tussen uit schuiven.  1 van 2,2m en 1 van 2,0m.
Beide zijn 45cm diep.
Het is een beperking, maar tevens een uitdaging[:D]
De reden voor de verschillende lengte van de 2 modules is het wisselcomplex en de bovenleiding.
Er is wel rekening gehouden met transport en handelbaarheid[;)]




Vandaag heb ik de overweg geplaatst in hout en reeds een deel van de oprit met sculptamold en zand, maar de fotos volgen morgen na de droogtijd.

Groetjes[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#42
De beloofde fotookes[:)]

Voor Steam N...

De voorlopige betonstructuur die nog details en kleur krijgt:






De overweg:


De andere zijde wordt pas afgewerkt als zondag de "tunnelkoker" er in zit.  In de balkjes komen ook nog boutgaten met de soldeerbout ingebrand en andere overweg details...



En enkele sfeerbeeldjes:




De verlichting hangt ook reeds op en de fries hang ik zondag in dezefde fineer als de kast zelf (walnoot)



Tot zondag[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

jacques timmermans

#43
Evan,

Voorgeboorde schroefgaten zonder passende bouten in spoor 1? Dit kan nog beter met passende bouten, die je hier kunt verkrijgen: http://asoa.de/spurx-schrauben+bolzen.htm

Jacques Timmermans

Gerolf

#44
citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Waarom staat het vorige bericht er 2 maal?

Zoiets gebeurd wel eens vaker. Wanneer de forumsoftware niet snel reageert, en men wat minder geduldig een tweede keer op "Nieuwe reactie plaatsen" klikt, kan dit gebeuren [;)]
Meestal verwijder ik nogal snel de "dubbele", of doet de schrijver dit zelf.

Evan, mooie betonstructuur. Een poeder in verf?
Wat ik bedoelde met demonteerbaar: Het lijkt me zo niet handig om bijvoorbeeld je tunnel-galerij te verven.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw