Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Lauscha

Gestart door evan, 02 december 2011, 19:38:53 PM

Michael

#15
Evan zo ken ik je, 't was even stil maar nu weet ik waarom. Leuk om dit weer te kunnen volgen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

1op32

#16
Beste Evan ik blijf dit zeker volgen, gaat zonder twijfel weer een prachtig eindresultaat opleveren !
Tot zondag in Bonn ?
Groeten,
Geert
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Durango

#17
Ja hoor daar gaat ie weer.
Echt stilte voor de storm geweest. Prachtig thema zeg. Volgen bijf ik het.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

#18
Hoi allen bedankt voor het vertrouwen[;)]

Ik ga mn best doen om er iets van te maken[:)]

@1/32,

Bonn...
Ik heb helaas reeds andere plannen.  Laat gerust weten hoe het was[:)][;)]  Have fun!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#19
Vandaag weinig bijzonders, maar wel noodzakelijk.

De inkopen zijn gedaan zoals verf, kurk ea.
De onderste sporen zijn ook voorzien van hun aansluitingen zodat ik morgen aan de slag kan.  Morgen ga ik het onderste spoor schilderen (airbrush) en voorzien van ballast zodat ik de galerij kan afwerken.

Nu lekker eten en gaan werken[:)]

Tot morgen...[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mini

#20
Evan, dat ziet er weer fantastisch uit  , die effici?ntie is enorm  bij jou. Je hebt dat goed gezien om zo jong met spoor 1 te beginnen : iets meer tijd en het kost minder en je hebt er zo veel plezier aan! Groeten JL
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig

evan

#21
Bedankt Jean-Luc[;)]

Ik ben net terug van een Weekendje Durbuy met het vrouwtje en enkele vrienden.  [:)]

Ik ga nu nog wat voortwerken aan Lauscha en een update volgt nog later deze dag[;)]

Groeten
Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#22
Voila weer wat geknutseld...[:)]

Ik heb verder gewerkt aan mn muur en enkele voorberreidingen.

Ruwbouw met MDF en andere houtstukjes:

De natuursteeneffecten zijn met gips afgietsels.

Zo ziet het er momenteel uit.

Een groot deel staat in de primer om zo verder te kunnen inkleuren en bewerken.

De tunnel voor wegverkeer:

Ik moet nog steeds die buis er in aanbrengen, maar dat komt nog[:)]

Detailfoto van de muur:


De stenen worden fraai ingekleurd en geweatherd en de beton krijgt structuur door kwartsverf.

De ingang van de galerij:


Hier komt nog een afwerking bovenaan en dan de beton look.

Nog een detailfoto:

Tussen de "Kantelen" komt een leuning in messing om het geheel af te werken, maar nu zou ze alleen maar in de weg zitten.

Klein overzichtfotootje:


De muurplaten op de achtergrond gaan meer dynamica krijgen qua paatsing, maarze staan er nu om wat meer aankleding te geven voor de tussentijdse foto's.

Dit was het weer voor vandaag[:)]

Tot later[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#23
Het komt, het komt ...[:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

#24
Ha Evan dat ziet er weer veel belovend uit. Kan bijna niet wachten op het vervolg.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

#25
F#ck... 'k zal tandje moeten bijsteken!

Mooi Evan! Kan het iets trager aub? [:D]

Steam.N

#26
DIRKY - DIRKY - DIRKY - ... [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#27
Hoi Dirky,

Lig er niet van wakker[;)]  Ik heb nog werk zat buiten het plaatsen van je seinhuis[8D]  Maar ik ben wel benieuwd[:p][}:)]

Steam N en NMBS verzamelaar,  bedankt voor de support![;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

jacques timmermans

#28
Evan,

zo te zien heb je nog enkele centimeters plaats tussen de top van de bovenleidingsmast en de onderkant van de kast. Waarom zou je de achtergrond dan niet via een mooie boog tot de voorkant van de kast doortrekken? Zo krijg je een mooier geheel en valt de in mijn ogen wat krappe afstand van de bovenleidingsmasten tot de onderkant van de kast wat minder fel op.

Jacques Timmermans

evan

#29
Hoi, Jacques,

Op zich helemaal geen slecht idee, maar ik zie niet in hoe ik dit moet gaan verwezenlijken.  

De afstand is exact 10 cm tussen de mast en de kast.

Er komt wel nog een dunne frieslijst die reeds klaar ligt, maar nog gemonteerd dient te worden.  Deze frieslijst is 5 cm en er zit verlichting achter.
Ik wacht hier nog even mee omdat de modules er nog een paar keer tussen uit moeten en met die frieslijst is dat te omslechtig[B)]
Tot kort[;)]  

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.