Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lauscha

Gestart door evan, 02 december 2011, 19:38:53 PM

Gerolf

#240
Toffe wasdraden, Evan [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

1op32

#241
Wow Evan, knap werk !! Ben heel benieuwd om het baantje in 't echt te zien in Sinsheim je mag me daar op zondag verwachten[:)] !
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

evan

#242
citaat:
Geplaatst door 1op32

Wow Evan, knap werk !! Ben heel benieuwd om het baantje in 't echt te zien in Sinsheim je mag me daar op zondag verwachten[:)] !



Bedankt en zeker en vast tot zondag!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#243
Nog nen update!  En veel foto's[:p]

Vandaag is de tentoonstellingsopstelling getest en het ziet er veelbelovend uit.  We hadden geluk met het weer en hebben daarom de baan buiten opgesteld.

Het ALU-frame dat ik des tijd voor Gringolandia had ontworpen.

Ondertussen heeft het al dienst gedaan voor meerdere banen zoals oa "Beatiful British Columbia"

De bovenleiding terug opspannen...


Alles gemonteerd:




Een cassettebak voor de transportkoffers van de loks:


Deze bakken zijn gemaakt door Ernst en zijn echt wel degelijk en handig!  Knap systeem!



De houten beugel vooraan is om de bovenleiding op te spannen en trekt deze ook omhoog zodat de panto van een lok die van zijn "transportkist komt, opgevangen wordt.
Ondertussen is de beugel ook volledig zwart geschilderd.

Onder de brug is ook een spiegel geplaatst om meer diepte te geeven aan het geheel.

Zonder:


Met:


En dan nog de gebruikelijke sfeerbeelden:




versgeweatherde K?ff:


Deze twee krijgen er niet genoeg van:




Ik wacht nog op de custom-decoders van mn seinen, maar moesten deze er niet doorkomen kan ik nog op mn personeel rekenen...


Het perron met een fraai beeld van de bovenleiding:


M'n favoriete foto:


Samen oud zijn...


Piep!


Wachten op de trein...




Functionele spanuitrusting:


Dieptezicht:


Morgen ga ik proberen te filmen[:)]

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

#244
Toffe plaatjes, gaat eigenlijk niets boven natuurlijk licht...

Durango

#245
Schitterende plaatjes Evan. Zeer mooi sfeertje.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Michiel

#246
Evan, schitterende foto's (niets boven natuurlijk licht) van een even schitterende baan. Fantastisch! En in feite, in wat een tempo, zeg! De tijd dat ik een paar locomotiefjes gedigitaliseer krijg, heb jij een hele, complete modelbaan inclusief rollend materieel helemaal tot in de puntjes afgewerkt. Vakmanschap!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Johnnytrein

#247
Wie heeft er mij een apenpakje aangetrokken en een rood/groene pannekoek in mijn handen gestopt?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Decapod

#248
citaat:
Geplaatst door milocomarty

Toffe plaatjes, gaat eigenlijk niets boven natuurlijk licht...



Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Je doet me watertanden. Ben benieuwd om ze eens live te zien.

Wat dat natuurlijk licht betreft: ik ben een tijdje met aquariums bezig geweest en daar was natuurlijk licht ook van kapitaal belang (toch als je mooie planten en een echte, natuurgetrouwe omgeving voor je vissen wil). Wij gebruikten vooral combinaties van verschillende T5's en kwikdruklampen. Misschien een idee? Veel beter dan spots, warmt niet te snel (wel oppassen met kwikdruk) en geeft een hele schakering van natuurlijke spectra. T5's kan je zelfs in verschillende, natuurgetrouwe Kelvin- en Lumenwaarden krijgen. ZE geven een veel beter resultaat als TL's en als je er meerdere naast elkaar hangt, krjg je ook geen slagschaduwen.
Misschien eens proberen?

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

1op32

#249
Vandaag het baantje life gezien in Sinsheim [:p] h???l mooi ! Kanp werk Evan !
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Frank_N

#250
citaat:
Geplaatst door milocomarty

Toffe plaatjes, gaat eigenlijk niets boven natuurlijk licht...



Die kunst heeft Evan goed door!!
Groet van Frank

Kees-Jan

#251
Geweldig gebouwd heren van PAJ! Na een weekend Sinsheim ben ik er nog steeds van onder de indruk.

Ook mijn bouwsels mochten de heilige grond van Lauscha beroeren.





mvg,

Kees-Jan

Dirky

#252
Verkeerde tijdperk Kees-Jan... Het leek wel alsof ze er gedropt waren met een tele-tijdmachine [:)]

Maar super-modellen!!! Dat alleszins! [;)]

evan

Hoi Allen,

Lang geleden dat ik nog ns wat plaatste.  Het drukke werk en een reisje naar NY zijn de belangrijkste reden :)

Vandaag had ik eindelijk nog ns wat tijd tussendoor om te knutselen.

Ook was ik verrast van de nieuwe Look van het Forum.  :o

Het ziet er wel fris uit!  Het zal wel een job geweest zijn voor de Admins ::)



Tijdens het "Spur 1 Treffen" in Sinsheim heeft Lauscha zijn debuut gemaakt en viel het best in de smaak van het Publiek.  Ondertussen staat het hier terug thuis en af en toe zit ik er nog wat aan te prullen.
In Sinheim had ik nog allerlei prulletjes gekocht en werd het tijd deze ns te gaan toevoegen.

Bij de zelfbouw seinen heb ik "Indusi" bakens geplaatst.  Bij zulke schaal komen deze tot hun recht.



Deze komen van KM1 en zijn dan aangevuld met wat styreenprofieltjes en een stukje draadisolatie.

Een nieuwe aanwinst is een BR57 van KM1 met de gebruikelijk features en een leuke extra: een stoomfluit die rook spuit bij het fluiten :D



Momenteel staat de baan zo thuis opgesteld:



Gezellig in de eetkamer 8)

Ik ga nog wat zaken verbeteren aan de bovenleiding en dan zijn we klaar voor de verhuis naar de MSM expo volgende maand (zonder de eetkamer).

Groeten

Evan



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

Ah nee he... die eetkamer is een vast deel van de baan. Inpakken die handel, met of zonder toestemming van uw vrouwken !  ;D ;D ::)
mvg,
Paul(ogic)