Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

hobby in positief daglicht gesteld !

Gestart door krispy, 01 december 2011, 11:19:55 AM

krispy

vandaag werd onze hobby eens in positief daglicht gesteld in HLN.

er verscheen een artikel over miniatuurstad in hamburg met bijhorend filmpje:

hopelijk zien veel kids dit en wordt de belangstelling in treintjes opgewekt , als er 0.1% van de bezoekers van dit filmpje goesting mee krijgen ( om met treintjes te spelen wel te verstaan ) is dit een stap in de goede richting

bij deze de link :

http://www.hln.be/hln/nl/2/Kanaal-Reizen/article/detail/1356212/2011/12/01/Indrukwekkend-de-wereld-in-miniatuur.dhtml
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

swarol

waar de meeste merken onder te lijden hebben zijn de speelcomputers...zoals vb M?rklin verkocht vroeger aan bart smitht maar is verminderd door nitendo waardoor ze zware slagen hebben gekregen...gelukkig draaien ze sinds 2010 terug op winst...

ook kan men het merken rond deze tijd, sint, kerst....

het idee van in de etelage een kerstboom te zetten waar een treinje rondrijd is vervlogen...ook reclame op tv enz ziet men niet...

en wat ligt er onder de kerstboom een gsm of een pcspelletje...

zoals vele onder ons heb ik de treinvirus van men vader overgekregen... en heb daar nog warme herinderingen van over...

mss dat ouders hun kinderen terug moeten leren spelen en bouwen en hun eigen fantasie te gebruiken. alhoewel er verbetering in zicht is

druk hieronder

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Paulogic

Daarnet een stukje van Gremlins gezien tijdens de middaglunch.
En jawel... onder de kerstboom reed er een treintje (Film van 1984) en lag
er nog gewoon speelgoed. Nietstendo, Nixbox, Geenstation, Geensm of
smartisphone te bespeuren hoor.
mvg,
Paul(ogic)

swarol

[:D][:D][:D] dat is nu wel anders en het rare is,

het begint allemaal met smart...smart auto, tv, foon, belastingen [;)][:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Michael

Mannen of je er in meegaat of niet, of je het wil geloven of niet, maar de wereld verandert.
Vroeger 10 15 jaren geleden hadden we geen gsm, nu kan je bijna niet meer zonder en zo gaat dat met al die technieken.
Een xbox voor 300 euro, spellen die je er mee kan spelen voor 50 of 60 euro, ja een hoop geld maar daar kiest de jeugd sneller voor dan voor onze hobby, waarom? Ze zien niks anders in reclame iedereen heeft het.
Vroeger ging je even langs bij je vriendjes of vriendinnetjes, doen ze nu ook maar minder, ze komen thuis en snel achter de pc op Hyves, msn, etc. Hoe je het draait of keert wij worden ouder en kiezen voor het bekende, de jeugd kiest soms voor de hobby, maar dat zijn er maar weinig. Neem van mij aan zodra hun verstand arriveert, nemen ze afscheid van al die gadgets en denken ze aan die ouwe van hun met z'n treinen en dan....... willen ze dat ook. Dus nog even geduld het komt allemaal wel weer goed.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

swarol

SNIK SNIK waar is de goede oude tijd  [:D][:D][:D]

maar je hebt gelijk nmbsverzamelaar,

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Pol

Hobby in positief daglicht ... Kinderen warm maken voor de hobby ...
Dit jaar ben ik, met de kinderen, naar Ontrax geweest. Veel was daar voor kinderen niet te zien. Er stonden allemaal volwassen mannen in de weg die vaak niet eens even uit de weg wilden gaan als er een kleintje eens wou kijken ... [xx(]

Mijn kinderen zijn alvast helemaal gebrainwashed: de jongste speelt met de Duplo trein, de oudste met de Lego trein en de dochter vindt mijn Preiserkes zo leuk ... En een paar keer per jaar gaan we met z'n allen naar het Spoorwegmuseum in Utrecht. Maar niet meer tijdens Ontrax, dan ga ik wel alleen.

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

doomslu

Deze week gehoord op een populair radiostation in Luxemburg: een reklamespotje van een treinenwinkel in Luxemburg. Cadeau-tip voor de kerst: een startset voor 100 euro van... M?rklin.

Eindelijk eens reklame voor een groot publiek en naar de kinderen toe, dacht ik.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *