Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

vervuiling wegwerken

Gestart door hapkin, 30 november 2011, 14:36:33 PM

hapkin

Dag allemaal

Ik heb hier een onderstel van een Mehano 51 tiger staan dat vervuild is
Nu zou ik graag deze vervuiling er terug af doen...
Blijkbaar is het humbrol verf die op de onderstellen zit.
Ik heb al een paar dingen geprobeerd zoals wasbenzine en white spirit.
De grote vlakken gaan hiermee wel zuiver maar de draaistellen krijg ik niet zuiver.

Wie weet een oplossing voor dit probleem ?

mvg Steve

swarol

heb eens ergens gelezen met rem-olie maar nog nooit uitgeprobeerd
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

PeterC

Met remolie is AL de verf eraf en ik vermoed dat dat niet de bedoeling is [?]
Groetjes, Peter


Durango

Plus dat rem olie op bepaalde plastics nogal aggresief kan reageren en dan is alle verf maar ook het draaistel weg.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

railman56

De grote vlakken gaan hiermee wel zuiver maar de draaistellen krijg ik niet zuiver.

als het dezelfde verf is moet ze er overal afgaan. of bedoel je op plaatsen die moeilijk te bereiken zijn? dan is een oude tandenborstel misschien de oplossing.
in MSM stond ooit een artikel om verf te verwijderen met vloeibaar afwasmiddel voor een vaatwasmachine. dit is misschien ook een oplossing?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ToThePoint

Deze week een kast van een loc nog afgebeten met ovenreiniger.
In msm stond ooit een artikel erover.
Remolie lukt, maar dat is geen goede optie, te veel nadelen.
Heb vloeibaar vaatwasmiddel geprbeert, dat lukt maar gaat heel traag.
De beste en snelste oplossing was reiniger die gebruikt word om vettige en aangekoekte kook attributen te reinigen.
Puur in het spul komt de verf mondjesmaat los. Het is net of men het afschuurt, maar dan zonder krassen te veroorzaken en met een oude tandenborstel. Op 12u was de alkyde verf eraf.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Dirky

efkens Marc tegenspreken als dat mag [:)]

Verf die er op de ene plek afgaat gaat er niet noodzakelijk op andere plaatsen af. Soms heeft verf een puur hechtend effect = kleefkracht op de oppervlakte, maar op een iets verschillend materiaal kan diezelfde verf een etsend effect hebben. Etsen wil zeggen dat de oppervlakte kapot gemaakt wordt en daar hecht de verf dan eerder "in" dan "op"... Kan dus tegenvallen om te verwijderen...

railman56

de draaistellen krijg ik niet zuiver

verschillend materiaal zou inderdaad ook een reden kunnen zijn [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Metpetergaathetbeter

als de verf te dik niet te dik is uitgesmeerd op het onderstel waarom het onderstel niet gewoon geheel herspuiten in het juiste kleur !

Groeten Peter[;)]

hapkin

Allemaal al bedankt voor de reacties

Ik heb de draaistellen in vloeibaar vaatwasmiddel gestoken en zal ze eens tot morgen laten trekken...

Het is inderdaad mogelijk om ze opnieuw te spuiten maar origineel zijn deze ook niet gelakt(mehano). Ik ga ze dus eens eerst proberen zuiver te maken en dan zien we wel he

mvg Steve

Kees-Jan

Draaistellen demonteren en dan:

Probeer eens een beetje airbrush cleaner voor de draaistellen. Niet er in laten liggen maar onderdompelen en met een borsteltje schoonmaken.

Kees-Jan

NB ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade.