Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

autotransporter TA 52

Gestart door n/a, 06 november 2005, 13:17:08 PM

n/a

Wie heeft er foto's gemaakt van deze autotransporters.
Ze komen regelmatig in Berchem op doortocht naar Nederland.
Ik zoek namelijk foto's waar de beschrifting goed is te lezen.
Onkosten worden vergoed.
Hartelijk dank op voorhand.

n/a

En staan daar toevallig Ford personenwagens op?

Wim

ERVIN

Had ik dat nu maar geweten h?,ik ben donderdag nog zo'n autotrein gaan fotograferen in Berchem,er stonden geen ford's op maar allemaal VW's,de beschrifting is niet te zien,ik heb deze trein op kop gefotografeerd,hij werd getrokken door twee 23ers.

n/a

Hello Erwin,
Kan je een fotootje ervan op dit forum zetten?
Bedankt op voorhand!

ERVIN

citaat:
Geplaatst door modeltreintjes

Hello Erwin,
Kan je een fotootje ervan op dit forum zetten?
Bedankt op voorhand!



Ik zou het wel willen,maar ik beschik(voorlopig)nog niet over een digitaal toestel,maar na nieuwjaar kan ik dat wel,want ik krijg er dan eentje van mijn vrouwtje,dan kan ik tevens ook mijn baan eens laten zien!![8D]

n/a


n/a

Hi Messing,

Ik zal hier morgen even wat foto's van trekken, ze staan hier bij bosjes in schaal 1:1

Wim.

n/a

Beste Wim,
Dat vind ik fantastisch. Waar is dat ergens hier bij bosjes.
Ik wil zelf ook wel een paar foto's maken. Bijzonder van de beschrifting, want die heb ik niet en daar zoek ik al maanden naar.
In iedergeval reeds bedankt voor de informatie en het nemen van foto's.
Groetjes,
pb

locomotion

Ik heb tussen mijn foto's gezocht en geen foto van dit type wagen gevonden. Dus zeker ook geen detailfoto's van de beschrifting.
Ik heb ook nergens informatie teruggevonden over deze wagen. Ik vraag me af of het hier niet om een Franse wagen gaat (Transport Automobile) die dan ook in Belgi? ingeschreven was, zoals dit ook vaak gebeurt met de ketelwagens. Ook op de website van de NMBS-goederen staat nergens een autotransportwagen vermeld.
Kan er iemand meer informatie geven over deze wagens?
Locomotion

n/a

Het is inderdaad geen wagon die bij de NMBS is ingeschreven, maar een wagon van private maatschappijen. STVA, Hispanauto, Semat en misschien nog andere. Deze wagons waren reeds in de jaren 50 in dienst en doen nog wekelijks dienst tussen Spanje en Nederland en Frankrijk en Nederland.( Botlek ). Men kan ze dan zien in Berchem op doortocht. Peugeot heeft ze gehad, Fiat ( Seat ), enz. Het is geen wagon voor de slaaptreinen, maar zuiver een wagon voor een goederen konvooi. Soms rijden ze tussen een sleep goederenwagens, maar ook hele treinen met enkel autotransporters.
Paul.

n/a

Hello Wim,
Waar zijn de autotransporters te fotograferen. IK ben er op zoek naar en vermits ze in bosjes bij jou staan. Groetjes,
paul.

n/a

citaat:
Geplaatst door Wim

Hi Messing,

Ik zal hier morgen even wat foto's van trekken, ze staan hier bij bosjes in schaal 1:1

Wim.



Wim  een tijd geleden schreef je deze bijdrage.
Ik vroeg je toen waar die bosjes wagons ( autotransporters ) staan. Ik wou ze gaan fotograferen, maar ik wacht nog steeds.
Groetjes,
Paul.

svvander

Paul, ik denk dat je nog lang gaat kunnen wachten: Wim is verbannen van dit forum...
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Ik heb die wagens al vaak zien langsrijden op Antwerpen-Oost. Soms moeten ze ook vertragen of stoppen voor een sein.
Momenteel is het echter meestal donker als ik daar op of af de trein stap. Als het enkel gaat om de opschriften, wil ik wel een poging wagen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Bedankt Gerolf dat zou reeds een hele hulp zijn.
Dan kan ik misschien de eigenaars van die wagens eens aanschrijven. Ik heb al de opschriften nodig die op de wagon staan. Want dat belet mij nu het model beschikbaar te maken.
Groeten,
Paul.