Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

wheather set

Gestart door swarol, 26 november 2011, 18:04:38 PM

swarol

heb me een set aangekocht van busch... patinier-set...imghttp://products.eurorailhobbiesa.netdna-cdn.com/Busch/t1_BU-1700.jpg/img...

er is wel een uitleg bij maar begrijp niet goed de verhouding van water en verf...heb het voor de 1X geprobeert met een druppel afwasmiddel erin...

en begrijp ook dat het niet dekkend mag zijn, maar krijg toch niet echt het gewilde resultaat...vegen, strepen, verschil in kleur donkere plekken...

zal wel aan het manneke liggen, maar na het weatheren moet je dan buiten de groeven er met een vod overgaan of niet... want de voegen worden mooi mee gevuld maar springen er toch niet zo uit, de stenen erom krijgen dezelfde donkere tint waardoor het effect verloren gaat...
kan iemand me zeggen wat ik mis doe... ik gebruik de fijne borstel met een verdunning van het zwart... waarmee ik licht over het te bewerken artikel ga, en dan laat drogen zonder vegen of zo... daarna kijk ik of het donker genoeg is zoniet... nogmaals dezelfde behandeling...

ik gebruikte daarvoor wash van modelcolor en daar was het resultaat goed... moest niet meer verdund worden, was kant en klaar voor gebruik.
alleen spijtig dat ze geleverd worden in kleine spuitflesjes

nu zag ik in die van busch meer mogelijkheden,je hebt maar een tipje nodig voor het hele project en omdat er roest poeder enz bijzat + waar je ook met kan droogverfen...wie kan me hier in helpen....
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

railman56

de busch patineer set ken ik niet (nog nooit gebruikt dus)[;)]
als het kan plaats een foto en leg even uit wat je juist wil bekomen.
een goede foto zijn duizend woorden waard.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

swarol

wat ik er over gevonden heb....op  hier kan je ook de volledige tekst en foto's zien.... //www.busch-model.com/patina


Zwart: Voor modder strepen in het gebouw, zoals vensterbanken, schoorstenen, antenne basen, afvoerpijpen, dakpannen, smeedijzeren accessoires en toebehoren, enz.


Donkerbruin: Voor de oude roest op rails na ballast, voor gebruik binnenshuis van de goten, oppervlakte roest, onderkant en het laden van voertuigen, enz. Met de donkerbruine poeder verf, maar u kunt ook overgangen van de grond om straten en wegen, de bouw gebieden, industri?le installaties ontwerpen, enz..


Bruine roest: Voor de daken van gebouwen, nieuwe roest, schroot en onderdelen oplichten voordat met de donkere bruine kleur poeder behandelde delen.


Let op! De verf poeder is zeer rijk, en de verf moet heel, heel voorzichtig gewerkt.  Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat zowel de borstel en het te verven oppervlak helemaal droog zijn.  "Uitgesmeerd" oppervlakken moeten worden gecorrigeerd en nauwelijks te worden overgeschilderd.




maar kan nergens (of ik moet er over kijken) de verhouding zien tussen water en verf?
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

doomslu

Swarol, wat jij hebt gekocht is een setje verweerpoeders.
Die worden niet met water gemengd, maar droog opgeborsteld.
Nadien kan je dat fixeren met een laagje vernis of thinner (dat laatste heb ik nog niet geprobeerd).

Het spreekt voor zich dat je eerst alles moet schilderen en dat die poeders enkel de "finshing-touch" zijn.
Mijn ballast durf ik wel eens uitsluitend met poeders verweren, zonder verf...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

De foto s zijn niet direct een voorbeeld
De huizen op de derde zijn
A niet van ijzer er zit veel te veel roest in.
B je moet het laten lopen.Denk eens waar en hoe een huis vuil wordt
Door de regen en het stof,laat dan ook het regen (verf)water van boven naar beneden zijn werk doen.
Dat zelfde bij de rails,het is veel te regelmatig niet elke kleinijzer is verroest.
De een meer dan de ander,maar meestal niet.
Foto een is goed,en 4 redelijk (mms iets te wit)ook hier te netjes zo werkt de regen en wind niet.
wim

NIET met thinner op plastic huizen,ze smelten.
fixeren meestal niet nodig,zeker voor huizen op de achtergrond niet doen

wim


swarol

citaat:
Geplaatst door doomslu

Swarol, wat jij hebt gekocht is een setje verweerpoeders.
Die worden niet met water gemengd, maar droog opgeborsteld.
Nadien kan je dat fixeren met een laagje vernis of thinner (dat laatste heb ik nog niet geprobeerd).

Het spreekt voor zich dat je eerst alles moet schilderen en dat die poeders enkel de "finshing-touch" zijn.
Mijn ballast durf ik wel eens uitsluitend met poeders verweren, zonder verf...



set bestaat uit 2 delen ... 3 soorten poeders die voor droogverfen zijn, en 3X verf die je moet/kan verdunnen om te vervuilen/ thx voor de tip wim daarom ook die druppel zeep om het beter te laten lopen veronderstel ik/... dus gewoon inbeelden wat de natuur (zwaartekracht) zou doen
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa