Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

reeks 55 B-Models

Gestart door Arbeco, 26 november 2011, 14:50:20 PM

mark7758

Dat onderhoud is niet mogelijk. Maar vind maar een monteur die niet zwaarder is dan 50 kilo. Het is maar een dun plaat staal alleen voor bescherming van de motor. Niet voor een draag constructie.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Arbeco

Mark, dank voor de foto's. Hmmm... Dat dak met die deuken, tja, daar ga ik me maar niet aan wagen hoor! Die roestplekken is me aardig gelukt, en de locs zijn net ingepakt voor het volgende weekend. Dan worden er in Rijswijk (NL) weer de Nederlandse Modelspoordagen gehouden, waar we met onze clubbaan te gast mogen zijn. De locs zijn hier rijdend te bewonderen. Allen welkom aan onze baan!!

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Arbeco

Trouwens heren, nu we toch "into" de 55'ers zijn, ga ik misschien eens een rare vraag stellen. Graag wil ik volgend weekend tijdens de show de blauwe 55 voor een reizigerstrein inzetten, en wel de samenstelling die zo karakteristiek was voor lijn 42. Ik weet dat er met M2, M4 en Luxemburgse Wegmanns werd gereden, maar zie ook regelmatig foto's en filmpjes met (oranje) I10 (?) rijtuigen. Kan iemand mij vertellen wat de meest voorkomende samenstelling was? Ik denk zelf: LOK - DMS (fietsenrijtuig) - B - A - B. Maar dat is mijn gedachte he, toevallig kan ik hem zo samenstellen, die rijtuigen heb ik inmiddels in de verzameling zitten. Heb ik het zo een eind in de goede richting?[?] Heb op verschillende sites gekeken, maar daar is de precieze indeling van de trein niet echt duidelijk te zien, omdat het meestal om de lok gaat....
Alvast dank voor de reactie's,

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

mark7758

Het hangt af van welk jaar je bedoelt?

55 geel/groen-M2
55 blauw-M4
55 blauw-M2
55 blauw-AK
55 blauw- I6/10 oranje
55 blauw- I6/10 blauw

Keuze genoeg zou ik zeggen.
En voor de lange treinen.
2x 55 met 6 ICR (NL)+4 M4 rijtuigen. (IC Amsterdam-Luxemburg + de normale rijtuigen van de normale trein. De IC bleef achter en de normale trein ging weer terug. 2 uur later kwam de volgende IC aan en die werd gekopppeld met de IC naar Amsterdam en dan had je weer 10 rijtuigen. Hopelijk met 2 loc's anders was je een uur te laat in Luik.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

D_Loc

Misschien heb je hier iets aan:

5510 + DMS rijtuig met fiets logo + 4x M4 (met blauwe band voor rokers deel).
[Edit]
Foto is gemaakt in 1996 in Kautenbach
M4 indeling: AD-B-B-B
[/edit]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Metpetergaathetbeter


B loc

Goeiedag
De samenstelling met de I10 was de volgende:
DMS A B B en eventueel nog en B.

Mvg

Mathias
 

Arbeco

Heren,

Hartelijke dank voor de reactie's, hier kan ik wat mee.
De rijtuigen zijn inmiddels ingepakt voor de show van komend weekend!!
Nogmaals dank,

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...