Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

ESU BR 151

Gestart door doomslu, 25 november 2011, 21:27:14 PM

Peter Gootzen

Ik geef toe, het is een fraai model geworden. Veel mooier dan de Roco, Fleischmann en M?rklin. Die hebben allemaal hun zwaktes. Ik rijd zelf analoog, dus ik heb niets aan die digitale versies. Ik vind het jammer dat ze niet ook een hele eenvoudige analoge versie uitbrengen. De Roco is gewoon niet goed qua vorm, de Fleischmann is te eenvoudig uitgevoerd (bijvoorbeeld geen losstaande handgrepen) en de M?rklin is er alleen in wisselstroom en ik rijd gelijkstroom.
 

Peter

citaat:
M?rklin is er alleen in wisselstroom


Zolang M?rklin vasthoud aan hun buffers die 1 mm te hoog staan, zullen hun modellen nooit een mooi gelijkend front hebben. Ook hun 151 model is als je het vooraan beziet weer een iet of wat gestuikte indruk. Spijtig want ik ben zeker niet "anti M?rklin" want ze hebben  een goede keuze in modellen. Ik was van plan de Trix/M?rklin stomer baureihe 50.40 te kopen maar helaas...[:0] Als je hem naat de Weinert 50.40 zet is het verschil (afgezien van de detaillering) toch  enorm
Met vriendelijke groeten
Peter

Lokpaint

Hoi

Helaas voor jou is de m?rklin 151 uit een tijd dat de buffers nog gewoon op de juiste hoogte stonden.

Het 1mm grapje is er pas sinds de nieuwe koppelingen er zijn.

De ESU is zeker wel mooi, maar heeft ook de nodige fouten, vooral op het dak. Het prijverschil met een m?rklin is deze lok mij dan ook niet waard.

Bart