Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Onze Onvergetelijke Stomers

Gestart door rixke rail, 22 november 2011, 22:13:36 PM

rixke rail

Hou vooral op deze datum "Rixke Rail's Archives" in het oog.
Een langverwachte en veel gezochte reeks wordt dan door de goede Sint gelanceerd !
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

chef garde

#1
tiens, bestaat die toch?

Michiel

#2
Staat genoteerd!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

rixke rail

#3
Sinds vandaag staan "Onze Onvergetelijke Stomers" dus on-line.
Dank U Sinterklaasje ! [8D]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Durango

#4
Nice[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

janjozef

#5
Veel meer dan nice,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

#6
Prachtig! Maar wat een werk, zeg! [:0]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

rixke rail

#7
Op deze LINK het overzicht van de verschillende periodes, met klikbare link.
Spijtig genoeg zijn er enkele in de zak van Piet blijven zitten.
Ik hoop ze ook te kunnen vervolledigen ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

#8
Erg mooi gedaan, Eric [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

#9
ieder zijn "ding" zeg ik altijd.[:0]
bedankt eric
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

rixke rail

#10
citaat:
Geplaatst door rixke rail

Op deze LINK het overzicht van de verschillende periodes, met klikbare link.
Spijtig genoeg zijn er enkele in de zak van Piet blijven zitten.
Ik hoop ze ook te kunnen vervolledigen ...
Modelspoorse groeten,
Eric.



Ondertussen op ??n blad na compleet : (DIT)
Met dank aan lezer Marc Deconinck uit Vichte. Ik denk niet dat die hier lid is ...
Ook het deeltje "Evolutie van de techniek" ontbreekt nog ...
Mocht iemand dit nog hebben !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

#11
zeer boeiend werk en in het nederlands, wel even een vraagje, komen deze stukje overeen met het boek van onze onvergetelijke stomers,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dgrr57

#12
citaat:
Geplaatst door janjozef

zeer boeiend werk en in het nederlands, wel even een vraagje, komen deze stukje overeen met het boek van onze onvergetelijke stomers,

Jan

Zoals HIER vermeld, werd deze reeks uit tijdschrift "Het Spoor" samen gebundeld in een boek, in 1969, namelijk Onze Onvergetelijke Stomers. In die boek zijn er wel enkele verbeteringen en foto's bijgekomen.

Jaren later was dit de basis van het Groot werk van Phil Dambly. Maar jullie wachten nog altijd naar een vertaling [;)]

guy holbrecht

#13
Ja, en het ergste van al is dat die vertaling uitgevoerd was, maar nooit is uitgegeven. Jaren geleden heb ik contact opgenomen met de toenmalige uitgever, Editions Blanchart, van 'Vapeur en Belgique' met de vraag of er een eventuele vertaling gepland was. De heer Blanchart heeft mij toen bevestigd dat de volledige vertaling klaar was, maar dat de nodige financi?n om dergelijk werk uit te brengen nog ontbraken. Hij zocht toen een co-uitgever. Ondertussen bestaat de uitgeverij niet meer. Waar de vertaling van dit magistraal werk nu verzeild geraakt is, weet ik jammer genoeg niet. Daarom heb ik toch maar de Franstalige versie aangeschaft.

Groeten,
Guy

janjozef

#14
Guy

ik denk dat je "Vapeur en Belgique" bedoeld het dikke lijvige werk Onze onvergetelijke stomers, in het nederlands, is een voorloper ervan.


Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem