Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Achtergronden

Gestart door marimon, 20 november 2011, 10:42:46 AM

loco

Ik heb wat moeten zoeken, maar eindelijk gevonden. Enkele jaren geleden heb ik ook wat ge?xperimenteerd met panoramafoto's.
Hier het resultaat van ??n samenstelling. De tweede moet ik nog zoeken

Jammer genoeg is de afbeelding wat smal en lang. Maar dat heb je nu eenmaal met dergelijke foto's
De foto is gereduceerd naar 1200 pixels breed



loco

Dit is een tweede panoramafoto die ik ooit in 2003 heb gemaakt. De foto is samengesteld uit 27 foto's gemaakt over een lengte van ongeveer 110 meter. De samenvoeging is volledig in photoshop gedaan.



ToThePoint

Goeiemorgen, daar zal wel veel werk in kruipen.

Als men ook ga vragen om zijn huis troebel te maken zoals in google streetvieuw dan ben je nog niet aan de nieuwe patatjes.[:p]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

doomslu

Mooie foto's. Enkel aan het perspectief van de daken kan je zien dat er "gefoefeld" is. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Mooi [8D] Heb je toevallig ook zo'n panoramafoto met huisjes die allemaal in TPIII passen? Dat zou me h??l erg interesseren [:p] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

Gerolf, waar kan je die nog fotograferen?
Ik heb ooit eens met een fotostitchprogramma gewerkt, maar ook daarmee kan je het perspectief van de daken niet wegwerken. Misschien bestaan er  nu betere programma's dan in 2003 die met krachtige computer (cpu) werken., maar anderzijds het is ook maar software die een interpretatie maakt, en dus ook veel fouten bevat naast eigenaardigheden in het perspectief. Niets aan te doen.
Wel kun je met photoshop verder gaan toveren en dan kun je als je het goed doet het perspectief wegwerken.
Als iemand graag eens wil proberen, wil ik de 27 foto's wel eens doorsturen. Er kruipt inderdaad heel veel tijd in. Naast photoshoppen moet je ook nog de foto's maken. Plezier verzekerd

Ik heb het ooit eens geprobeerd met een trialversie van "the panoramafactory v 3.1". Hieronder zie je het resultaat met een beperkt aantal foto's.