Achtergronden

Gestart door marimon, 20 november 2011, 10:42:46 AM

swarol

mooie achtergrond...hij overmeesterd niet zoals bij veel posters....bij achtergronden schilderen is detail zeker niet nodig omdat het menselijkbrein zelf vanalles invuld dat er niet is...en dat het perspectief maar klopt

een mooi vb is deze poster (geen achtergrond) hij bestaat hoofdzakelijk uit zwart...en toch ktijg je het idee de conturen van de kat te zien...



verfen is infeite spelen met het penseel en de kleuren heb je enkel de drie hoofdkleuren nodig om eender (buiten zwart en wit maar die worden niet als kleur bezien) welke kleur te maken....

sorry dat ik zo dit draadje bevuil maar teken, schilder al van men 8 jaar en kan het niet laten men kennis daarover te delen...erg he [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

just4fun

citaat:
Geplaatst door loco

@ Just4fun
Wat is de hoogte van deze afdruk?


Hierbij moet ik eerst opmerken dat ik die foto's niet gemaakt heb met de bedoeling van het maken van een achtergrond. Alleen zag m'n vrouw de eerste afdruk die ik op m'n werk maakte en zei dat het er voor kon dienen, mits de juiste grootte. Met dat in het achterhoofd weet je dus dat ik dat niet op H0 of welke schaal dan ook heb afgedrukt.
Maar de plotter die ik hier heb staan kan een max hoogte van 910mm aan en dan is de lengte van deze foto zo'n dikke 3m60.
citaat:
Geplaatst door loco

@ Just4fun
En als er bij jou niet kan afgedrukt worden, heb je dan toevallig geen adres waar dit wel kan aan de lopende meter + hoogte.
Heb je een idee wat zo'n afdruk per meter kost?


Het kan bij mij op het werk niet, omdat we geen afdrukservice hebben naar 'de buitenwereld' toe. Onze plotter staat hier bijna full-time te draaien voor ons eigen werk.
Je kan bij u in de buurt vast wel een plot-service vinden. Niet elke plaatselijke architect heeft zo'n duur toestel staan, dus moet die z'n plannen ook ergens laten afdrukken. De maximale afmetingen van de afrduk bij uw plaatselijke service hangen af van het gebruikte toestel (bij mij dus 910mm hoog en 15m lang, maar dat heb ik nog nooit zo lang gebruikt!).
En wat het kost, hangt dus ook weer af van uw leverancier. Ik heb er trouwens totaal geen idee van wat de kostprijs zou zijn, want we doen dat op m'n werk intern.

Paul

Huugooke

Kijk hier eens:
http://www.flickr.com/photos/huugooken/6436238875/in/photostream
Foto gemaakt met een panoramacamera, de voorgrond is ingekort.
Als je die foto spiegelt en aan elkaar monteert heb je eens zo veel!
Sorry voor het stof Jacques, en de resolutie is ook drastisch verlaagd om plaats te sparen. Nu nog afdrukken!
Wie een PC heeft (en dat zijn jullie allemaal anders kan je dit niet lezen) moet eens "fractal landscapes" googelen.
Je kan zelf landschappen genereren met
http://www.geomantics.com/freeware.htm
Maar zoals gezegd, je moet het nog op papier krijgen.
Het grote probleem met achtergronden is het feit dat je van een driedimensionaal zicht (de baan) overgaat naar een tweedimensionaal zicht. Als je foto's neemt heeft dat geen belang, die zijn (meestal toch!!!) ook tweedimensionaal. Alleen als je zelf ter plaatse kijkt zal dat storen; maar je bent dan zo geabsorbeerd door de schoonheid van de baan...
Ik heb dat probleem al prachtig opgelost gezien (MSM)door de achtergrond op een verkleinde schaal te maken: begin in O en eindig met Z

martintje

5 minuten werk ? delete knop is 5 milliseconde... of vond je het zelf wel mooi ?? [:D]

@Peter, als dat geen talent hebben is, dan moet je vooral zo doorgaan, ik vindt het een hele mooie en rustige achtergrond. heel mooi
niet te onderscheiden van een echte Bobb Ross [:)]
Mvg Marty

Huugooke

Martintje heeft de woorden "even een snel voorbeeld " weer niet zien staan.
Ik vind het een goed idee van hoe het ook kan. Goed Swarol!

Huugooke

Eens ge?nformeerd bij mijn fotohandel:
grootste formaat is 110 op 200 cm
prijs is per vierkante meter dan ?75

Kautenbach

ik ben helemaal gelukkig!

hierbij HET voorbeeld van de service van Jowi!! ik ben helemaal gelukkig!

Deze achtergrond, een bestaand motief, is op mijn verzoek bijgewerkt met het klooster van Clervaux.

En voor de Schwarzwald liefhebbers[;)]

ik heb ontvangen de 1e van een nieuwe reeks achtergronden, op initiatie van joachim (de man acher jowi) als voorstel of die achtergrond niet veel beter achter 2 andere modules paste dan die ik had uitgezocht, en hij heeft gelijk, deze achtergronden hebben volgens mij het thema het Zwarte Woud, echt prachtig, ik heb gevraag of ik het voorbeeldje mag publiceren, dus Peter, je verzoek zit bijna vooraan in de pen bij jowi.

mijn reactie of er iemand goeie ervaringen heeft met Jowi, nou ik dus zeker!!

ik laat nu de achergrond op UV bestendige zware kwaliteit papier drukken, 1,60 meter bij 60 cm hoogte, in de matte uitvoering (ivm het voorkomen van het hinderlijke spiegelen van het flitsen van camera's)

groetjes, wim


Peter

Hallo Wim,

bedankt dat je ook aan mij hebt gedacht. De geplaatste foto lijkt in elk geval al heel goed in de richting van het Zwarte woud te gaan.
Zal Joachim is een mailtje sturen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

hoi Peter,

De getoonde foto is nog niet van het Zwarte woud, die volgt nog,

andere Peter; (zie nu pas je reactie, ik was een klein, heel ietsiepietsie enthousianst over mn eigen vorderingen[:0])

Wow erg mooi gedaan, en past wel heel mooi bij je baan tot nu toe, het lijkt eenvoudig aan je foto te zien, maar volgens mij moet je er wel handigheid in hebben, ik kan me je voldoening wel goed voorstellen[;)] heel goed gelukt

Marimon, je hebt veel keuze over de aanpak voor je achtergrond zo[;)]

martintje

Wim, ik weet niet wat je betaalt voor het printen op zwaar papier, maar als ik jou was zou ik zeker het printen op zelflevend vinyl en gladde achtergrondplaat ( zoals forex bv) overwegen
Papier blijft papier en neemt vocht van de lijm op
Vinyl ( in de volksmond gewoon stickerspul of folie genoemd) kan je er rete strak en zeker voor 10 jaar goed blijvend hebben,
Buiten dat zit er een extra laminaat over ( bij goede prints) welke de inkt tegen mechanische en chemische slijtage beschermd (het slpen van de panelen bij op en afbouw), je kan het dus gewoon met een nat sopje wassen en kan tegen een stootje.
Als je meer info wil, je hebt mn nummert [:)]
Mvg Marty

Kautenbach

hey Marty,

Merci voor de tip, nu gaat ik de tekst translaten in het oostgermaans, [:)], en ergens begin maart eens op slijtvastheid testen[;)]

Peter, voorschotje van 1 vd nieuwe motieven, de rasters zet Jowi erin zodat ik een uitslag kan maken op de achtergrond in proefopzet om eea passen bij de segmenten te krijgen

groetjes, Wim


Peter

Dat ziet er fantastisch uit. Ik begin me er hoe langer hoe meer thuis te voelen.
Wat is de lengte die je hiermee kan bereiken, want ik schat dat ik toch een vijftal meter zou moeten hebben[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

marimon

Wim, ik heb hier inderdaad al veel stof tot nadenken gekregen. Het is dus niet zomaar in 5 sec geklikt indien je een degelijke achtergrond wil. Ik zal ten gepaste tijden wel iemand of Jowi contacteren maar mij lijkt dit wel een artikel (of meerdere) waard in MSM, vooral om beginners op goede en mooie banen te leiden.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Kautenbach

Marimon, Peter,

De achtergronden zijn makkelijk op 5 meter te krijgen en nog veel langer, ook zijn evt meerdere motieven aan elkaar te plakken, er kan heel veel, ook qua kwaliteiten drukwerk en papier, zie ook wat Marty ervan zegt.

Jowi is op Ontraxs! 2012,(toch, Marty) en zal je denk ik graag uitleg geven.
groetjes, Wim


(en er is dan ook een baantje te zien met een aantal achtergronden, oa de beide bovenstaande, en die bouwer geft dan vast greaag meer tekst en uitleg.)

martintje

Klopt Wim, JoWi is op Ontraxs aanwezig

Nou zit ik al wel al die tijd te prakizeren waarom die rode ratsers erin moeten, snap het nut eerlijk gezegd niet helemaal [:)]
Mvg Marty