Heris I4 Benelux rijtuigen

Gestart door 66tallguy66, 14 november 2011, 21:30:24 PM

janjozef

Alleen gaat ge koppelingsproblemen krijgen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

66tallguy66

Ik denk dat dat met die koppelingsproblemen nog best kan meevallen. Immers, beide Heris rijtuigen heb ik aangepast, dus het hoogteverschil zoals op de laatste afbeelding komt niet meer voor. Verder heb ik de rijtuigen al achter de 25.5 van Marklin gehangen, zonder problemen. Ik zal enkel nog eens moeten bekijken hoe het koppelen verloopt met de Artitec Benelux rijtuigen die achter de I4 rijtuigen moeten komen te hangen. Maar zoals een bekend Belgisch politicus ooit heeft gezegd..."we lossen de problemen pas op als ze zich stellen" [;)]

Ludwig

Citaat van: 66tallguy66 op 15 november 2011, 21:26:10 PM
[8D][8D] Haaa gelukt !

Hieronder het wielstel met gemonteerde rondel.



Niemand en ander idee dan de rondel ?
Door een rondel te plaatsen gaan de rijtuigen scheefhangen ... :-[
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Gerolf

Grotere rondel (carrosseriering, ...) ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dieter

plaatje plasticard snijden met in het midden een gaatje...
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Ludwig

Het scheef hangen is inderdaad wel verholpen op die manier.
Maar in  beide gevallen blijven de rijtuigen te hoog komen te staan.  :(
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Metpetergaathetbeter

Eigenlijk bestaat er geen oplossing zonder die (niet zo fraai)verhoging van de wagon(bak) ; het is dat of het verwijderen van die veel te hoge wisselaandrijvingen !

Er bestaat geen mooie oplossing verhogen of aandrijvingen(je hebt er nog M-rail met een zeg maar LICHTBAK) verwijderen of aanpassen ! ::) :(

Groeten Peter ;)

2012

Ik had zelfde probleem met de break, maar ik had meer geluk in die zin, de aandrijving op de andere kant gestoken, was gewone wissel. Engelse wissels zitten er bij mij niet in.

janjozef

Ik moet zeggen dat de aanpassing proper gedaan is maar, vanaf nu moet je dus al je mooie nieuwe dure rijtuigen gaan aanpassen, zou je niet beter de aandrijvingen toch onder tafel weggestoken hebben zodat je in een keer van alle zorgen verlost bent, ook al kost dat een pak werk.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem