Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

weatheren in de AMSAC(inmiddels volzet)

Gestart door Metpetergaathetbeter, 14 november 2011, 18:40:12 PM

PeterC

#45
Zo ging het er aan toe deze namiddag: met de grootmeesters die nauw toezien en oa de man die het mogelijk gemaakt heeft om als niet club leden te kunnen deelnemen... ...totaal verzonken in zijn bezigheden [^][^][^]...

Groetjes, Peter


JC2180

#46
Wel Paul,

Als je de volgende keer nog eens wat wilt zeggen aan de mensen tegenover jou, leg dan die airbrush even neer in plaats van er telkens mee te zwaaien. Dankzij men grijze haar nu kom ik wel ietsje dichterbij de gemiddelde leeftijd van de tafel...[;)]
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Metpetergaathetbeter

#47
Personen op de foto van L naar R :

Bert(baur.103), Cees52(3rail-forum ;  zit op de plaats van iemand die het zo interessant vond dat hij in slaap viel ; 't was trouwens de enigste !), to the point, Luc(onze voorzitter ginds eind 2013), Chris(rail) en mijzelf metPetergaathetbeter ; zo te zien had ik teveel frieten en stoverij gegeten!)

Groeten Peter

PeterC

#48
citaat:
Geplaatst door JC2180

...de gemiddelde leeftijd van de tafel...


Joeri, die leeftijd staat je ook nog te wachten [^][^][^]
En Paul en ik zijn van hetzelfde (fantastische) wijnjaar!
Groetjes, Peter


bellejt

#49
heb spijtig op de middag huiswaarts moeten keren door vermoeidheid van de vele wachtoproepen en te weinig slaap.Na een 5 tal uurtjes rustige slaap was ik weer een normaal mens (als dat mogelijk is).Wou toch de sprekers bedanken voor de goede uitleg.Hopelijk kan ik in de toekomst nog eens zo'n dagje meemaken.Ga alvast de volgende dagen een airbrushje en geluidloze compressor aanschaffen.

ToThePoint

#50
Bon the day after en enkee vragen rijker.
Bert sprak in het begin van zijn uiteenzetting over een website die alle mogenlijke wagons aller lande verzameld waarop alle mogenlijke verouderingen te zien zijn.
Graag de website want weet nu al dat ik het bos niet ga zien omdat er een boom in de weg staat.

Ik gebruik met plezier al jaren de airbrush die Cees ook gebruikt.
Ik heb zelfs al eentje stuk omdat die met de spuitmond op de beton is gegaan. Ik weet een adres die ze verkoopt voor 15 euro, Cees sprak van 9 a 12 euro. Merkelijk goedkoper en in het noorden op elke hoek van de straat verkrijgbaar. Hier heeft men een vergrootglas nodig ! Kan Cees of iemand via hem vragen in welke specifieke winkels in Nederland die verdeelt worden. Bij de slager vermoed ik niet, maar bv bij Hema, blokker of what ever. Tis maar als we eens in Olland zijn we onze reis aangenaam kunnen verlichten.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

bellejt

#51
ik heb een set gevonden aan voordelige prijs : http://www.detectorshop.nl/airbrush/airbrush-startersets/instap-airbrushset-met-bc23-compressor-en-spuit.php.
Zou wel graag weten of de compressor dezelfde is als deze die onze vrienden hadden.

trains

#52
Proficiat aan de initiatiefnemers en uiteraard de gastsprekers . Prettige dag gehad en heel wat opgestoken . Op naar de volgende workshop ...
 

Chrisrail

#53
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

PeterC

#54
Voor diegene die een kleurenkaart van Revell willen gebruiken:
http://www.revell.de/fileadmin/images/Download/Farbtafeln/Farbtafeln_Aqua-Color_en.pdf
Groetjes, Peter


ToThePoint

#55
Bon net terug van bij verschooten die ook de revell hebben die gisteren gebruikt werden tijdens de workshop.
De matte vernis heb ik gelijk 2 potjes aangeschaft. Wist ik toch niet meer welke de 2 kleuren waren die we gebruikt hebben op de onderkant. Ge staat voor diene display met 50 verschillende pottekes en dan laat wat er tussen de 2 oren zit u in de steek.
Een wilde gok gedaan en de nrs 87 erdfarbe en 83 rost van revell meegebracht. Heb ik goed gegokt ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Metpetergaathetbeter

#56
J-P

you have mail

Groeten Peter[;)]

bellejt

#57
voor die revell aquacolor heb ik een mailtje gestuurd naar UK om de verzendkosten te kennen.Daar kan ik ze kopen aan 1,73 euro/stuk.Als het per gewicht is dan kunnen we mss samenwerken en zo goedkoop bestellen en aan elkaar doorgeven.Dan zouden we kunnen overleggen wat de meest gebruikte kleuren zijn en stuur ik een mailtje om een  prijsvoorstel te krijgen.

JC2180

#58
Voor die Revell Aqua Colors matt heb ik er vroeger laten overkomen van Duitsland : goedkoopste leverancier biedt nog steeds aan voor 1,79 euro per potje, 8 euro verzending.
Bundel aankoop kan misschien goedkoper.

Op Ebay.co.uk staan ze uitzonderlijk goedkoop ook aan 0,99 pond (circa 1,15 euro)... maar dat vind ik persoonlijk wel zeer laag.

Basiskleur weatheren onderzijde was o.a. 36182 Dark-Earth matt. De overige ben ik vergeten.
Iets te ijverig met oefenen en dus niets genoteerd [:(]

EDIT : 1,79 euro / stuk is het bedrag bij ??n van mijn vaste verkopers - keuze uit 88 kleuren.
Je vindt er ook voor 1,49, 1,59, 1,69, 1,74, ...enz euro / stuk bij andere Ebay winkels maar niet alle kleuren vrees ik...
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Baureihe 103

#59
citaat:
Geplaatst door bellejt

ik heb een set gevonden aan voordelige prijs : http://www.detectorshop.nl/airbrush/airbrush-startersets/instap-airbrushset-met-bc23-compressor-en-spuit.php.
Zou wel graag weten of de compressor dezelfde is als deze die onze vrienden hadden.



Dat is een goede de Detector Shop een ander goedkope via Internet
Is de volgende http://www.hermanbuitelaar.nl/Products/Luchttechniek/Overview.aspx
Deze zit inderdaad bij mij om de hoek

Groetjes Bert
Bestaat er een andere hobby.