Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

weer terug

Gestart door Eres, 10 november 2011, 20:56:25 PM

Eres

Hallo allemaal,

Na een lange periode van weggeweest ben ik weer terug op dit forum. In december vorig jaar heb ik een klein onderzoek gehad en in januari en groot onderzoek en heeft men bij mij een tumor gevonden aan de binnenkant van de darmen. Ik ben dus heel snel daarna geopereerd en heb dus inmiddels alle chemokuren gehad en ben dus nu ook vrij van de medicijnen.

Ik heb niet veel kunnen alleen maar kunnen nadenken over onze hobby het spoor. Ik heb enkele weken de terminal voor zover deze klaar was uit elkaar gehaald en weer opnieuw begonnen. Ik ben dus nu al een heel eind gekomen en heb meer plaats voor rangeren en de containers.

I.p.v. een container Gateway in Zuid Duitsland wordt dit nu in de Ardennen waar ik dus ook woon. Ik kan ook met NL,L,F,D en B materiaal gaan rijden.

Echter heb ik een vraag met welke Diesel lokomotieven rijdt de NMBS tegenwoordig? Ik ben geintgeresseerd in IV en V. Sorry voor deze vraag ik ben nu eenmaal heel slecht op de hoogte met welk materiaal de NMBS rijdt. Ook eventueel info omtrent Luxembourg is heel welkom.

Ik hoop van jullie te mogen horen en alvast bedankt.

groetjes

Wim


Gerolf

Welkom terug, Wim. Je hebt heel wat moeten doorstaan [B)] Tof dat je de draad terug kan en wil oppakken.
citaat:
Geplaatst door Eres

met welke Diesel lokomotieven rijdt de NMBS tegenwoordig? Ik ben geintgeresseerd in IV en V
"Tegenwoordig" is tijdperk VI [;)], en dat is voooral de 77/78, meen ik. Maar als je IV/V bedoelt, zou ik zeker de 51, 55, 62/63, ... voor de lijndienst benutten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Wim

blij je hier weer te mogen begroeten ! Alvast veel plezier met het hernemen van de hobby en blij dat je herstelt bent

de meest voor de handliggende loc 51,52,53,54,55 en 77 en 78

Groeten Peter[;)]

railman56

wim, ik ben zeer blij je terug te horen maar voor mij ben je nooit weggeweest [;)]
goed nieuws dat het terug beter gaat met je gezondheid.
ik ben reuze benieuwd naar je nieuwe start.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steam.N

Welkom terug op het forum, na een moeilijke periode.
Geniet nan de heropstart!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

erik50

Beste Wim, hopelijk heb je de meeste zorgen nu achter de rug en kan je met plezier de hobby weer gaan beleven.[;)]
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

OMC

Dat is niet niks Wim, hopelijk verloopt nu alles naar wens met de gezondheid en kan je deze nare periode afsluiten.

Wat het huidige dieselmaterieel van de NMBS betreft, Gerolf bracht ook al aan dat dat vooral met de reeksen 77 en 78 is, ook de reeks 57 is niet te vergeten uiteraard, weliswaar in mindere mate aanwezig.

Gezien je in de Ardenne rijdt zou ik ook voor de keuze van Peter kiezen en met de reeksen 51, 52-53-54 en 55 rijden. Deze waren historisch gezien het meest aanwezig in die contreien en hebben daar ook naam gemaakt. Uiteindelijk maak jij die keuze zelf en eiken wij de opties aan, dus feel free to make change [:)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Eres

Allemaal heel hartelijk dank voor jullie warme reacties. Dat deed mij dus goed en ook de adviezen. De serie 77 en 78 ken ik dus niet maar dat komt door mijn onbekendheid met de NMBS en daar zal ik verbetering in gaan brengen.

Ik zag dus op de website van van Biervliet een tweetal modellen staan die mij erg aanspreken en dit zijn de: 5508 welke met groen en gele kleuren is en de 5509 welke met blauw en gele kleuren is. Waarom is er een kleur verschil? Is dit voor een speciale reden gedaan?

Ik heb vorig jaar winter een van de 5 serie in Gouvy gezien wat hier 10km vandaan is. Waarschijnlijk om iets speciaals wat er werd bij aankomst een rode rookpot aangestoken als welkom.

Zal gaan zoeken naar de 77 en 78 serie.

nogmaals dank voor jullie reactie.

Wim

railman56



de reeks 77, doorgenummerd naar 78, hoort eigenlijk niet in je vooropgestelde tijdperk IV-V. maar je kan dit natuurlijk wat ruimer nemen. voor zware treinen moet je deze per 2 inzetten.

foto van de blauwe 55 op verzoek verwijdert.[de blauwe schildering is om een onderscheid te maken omdat deze beschikken over electrische verwarming. zij werden dan ook gebruikt voor personenrijtuigen te trekken maar werden ook sporadisch in de goederentrafiet ingezet.



verbeter mij indien iets niet juist is.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Johnnytrein

Wim ook van mij blij dat je terug bent.Het zoeken naar Mehano loc's 77/78 zal niet meevallen aangezien Mehano gestopt is met de productie van treinen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Paulogic

Wim, nice to have you back...

Rijdt jij 2-rail of 3-rail ??
mvg,
Paul(ogic)

Eres

Johnny en Paul dank voor jullie reactie. Paul ik rij 2 spoor t.w. Roco waar ik best tevreden over ben. Marc dank voor de tekst en uitleg met de foto's.

Marc ja ik had het reeds gelezen op het forum dat Mehano er mee gestopt is helaas. Maar we zullen ons best gaan doen meer kunnen we niet. Als het niet gaat staat het sein op rood en bij groen is het me wel gelukt denken we dan maar.

Nogmaals dank voor jullie reactie

Wim