Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Berlijnbaan deel II

Gestart door Kees-Jan, 10 november 2011, 09:10:01 AM

wisselstromer

een echte inspiratiebron voor wat ik in gedachte heb  ;-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

wisselstromer

Kees
nog een vraag
die bogen van Woytneck, hebben die dezelfde afmetingen als die van brawa?? H 70 mm, L?nge 10.5 mm

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Kees-Jan

Zal het eens meten vanavond. Die ik heb zijn wel de echte bogen en de Brawa's weet ik niet.

Kees-Jan

wisselstromer

volgens brawa de hunne ook dacht ik
zijn redelijk klein van afmeting dus kan het mss wel kloppen
die van faller en vollmer zijn veel groter

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Kees-Jan

Ja klopt hebben dus ook dezelfde afmetingen. Ik ga een extra dubbele mal maken omdat ik anders nooit alles gegoten krijg.

Filmpje: http://youtu.be/K5a7P3xJ8Ug

Kees-Jan

NB Oh ja zet het geluid keihard

wisselstromer

ok dank
dan moet ik mij ook maar eens zo een mal aanschaffen
tenzij je er "perongeluk" net een hele hoop teveel hebt gegoten ;-)
wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

arkema

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees



Ik houd hier erg van, van die hoogstedelijke beelden. E?n puntje; die bogenrij op de voorgrond, die komt mij een beetje vlak en laag over. Ik bedoel; er zit niet heel veel diepte in waardoor het meer een gedecoreerde keermuur is. In mijn gedachten ziet het er in werkelijkheid meer uit als een half kasteel met een hoge overkragende borstwering en diepe nissen. Maar ik snap ook wel dat je dat niet even met je huidige gietmal maakt.

Kees-Jan

Hoi Gert,

In de arcades hoort nog een extra steunbeer. Die zie je nog niet op de foto.

Gezien de lengte die ik moet gieten (ruim 7 meter) ben ik bezig een mal te maken met twee bogen, steunbeer en steenmotief.

Effe alleen geen tijd.

Kees-Jan

Kees-Jan

Gisteren van styreen al een paar perron trappen gemaakt die ik vanavond in het perron geplaatst heb.



Nog een beetje er aan "rommelen" en dan zijn ze klaar.

Kees-Jan


arkema

Als er nog een steunbeer voorgezet wordt dan denk ik dat je wel voldoende profiel hebt, KJ. Succes verder Gert

Kees-Jan

Hopsakee.

Tis zondag dus klusdag. Vandaag eens voorzichtig aan het station begonnen en zie:


Met de gietdelen kun je leuke dingen bouwen.

En in detail:



Floormate ? view [:D]

Kees-Jan


wisselstromer

mooi mooi mooi
ik denk dat wij eens moeten klappen over die gietstukken :-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

mooi mooi mooi
ik denk dat wij eens moeten klappen over die gietstukken :-)



Prima!

Kom anders maar een keer langs (helpen met gieten).


Kees-Jan

wisselstromer

deal
bedankt voor het aanbod ;-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer